30. september 2014

Dåp !

Søndag var vi i dåp.

Lille prinsessen i familien, skulle døpes. Familie og venner var invitert til den store dagen. Vi skulle til Haslum Kirke (som ligger i Bærum), og denne søndagen var det fullstappet kirke, ikke takket være vår familie og venner, men de resterende 6 andre babyer som også skulle døpes og deres familier!

Utenfor kirken, møtte vi på en god venninne av Leahs foreldre (som da er min kjæres sønn og hans samboer) Se så flott bunad hun kom i, og ikke minst hennes bedårende datter i likedan:




Far og sønn:




Med 7 barn som skulle døpes denne dagen, var vi vel i kirken nesten 1 times tid. Det ble etterhvert mange utålmodige små søsken og andre småttiser som ga lyd fra seg.

Foran oss satt nevnte familie over her med sine to barn, hvor deres minsten er 4 år. Da det hadde gått vel 45 minutter hører jeg han hvisker (litt høyt) til pappa'n sin:

"Pappa, jeg går aldri med i dåp, det er sååååå sjedelig" ! 

Jeg syns han var flink som holdt ut så lenge, ikke rart han kjedet seg på slutten.

En annen søt kommentar, kom fra ett av min kjæres barnebarn, som også satt foran oss, mens pappa'ns hans satt bak oss. Så sier presten: ...bla bla bla....da skal alle foreldre til dåpsbarna og faddere reise seg!

Da mamma'n hans reiser seg (hun er da fadder) spratt han også opp, kikker bak på pappa'n sin, som sitter pent på benken, sier han høyt:

"Pappa da, du må reise deg, du er foreldre"

Ja, vi måtte jo le !!

Hvilken herlig kommentar, og han hadde jo rett, bare at hans pappa var ikke foreldre til noe dåpsbarn....he he



Her selveste prinsessen i familien, hils på Leah og pappa'n hennes:



Som seg hør og bør, stor fest etterpå, med dertil gode kaker, og de var alle hjemmelagde...nam nam mmmmmm (der røk planen om og minimere inntak av mat, ja....)




Takk, for at vi fikk dele denne fine dagen med dere !

3 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Åååå så søt....smelt! ....og like hårløs som Elen, ha,ha...

Du, jeg kjenner igjen det der med kakene. Vi var i en lunch på søndag med 55 gjester og dertil mange kaker etter bufeen. Jeg bestemte meg før vi dro hjemmefra at dessert og kaker skulle jeg ikke ha... Tror jeg var den som spiste mest kake av alle gjestene..grrrrr! Klarer ikke si nei til kaker når de står der og byr seg frem og frister. Attpåtil har jeg spurt etter oppskrift på den ene kaken som var himmelsk god.

Elisabeth sa...

Så herlige kommentarer fra disse småttisene. Måtte flire for meg selv her jeg sitter.
Koselig når familien samles. Og kaker må man jo bare nyyyyte i en sådan stund. Dietten får vente til en annen dag :)

Anonym sa...

Beautiful little baby...!! The cakes look absolutely delicious!!!