10. september 2014

Brått skulle vi ut på tur !!

Det hadde du vel ikke ventet ? Og helt ærlig ikke jeg heller...he he...

Men, slikt går det når min kjæres beste kompis med frue, er i Italia. De holder til ved Bracciano innsjøen, og vi hadde snakket om å treffes til en lunsj. Lunsj ble det ja, så middag for så lunsj igjen neste dag !

De ville ut på tur, og vi ble bedt med. Ikke det jeg trodde skulle skje meg disse dagene, så hva gjør man? Man pakker weekend bagen og drar etter å ha sjekket at hotellet har WF slik at "hjemmekontoret" kan bli med.

Dette ble snakket om mandag kveld og bestemt tirsdag morgen, og vi dro tirsdag morgen! Så jeg syns vi er raske med å "snu oss rundt her".

Vi skulle hit, Hotel Flora, som ligger i byen Frascati, som kompisen så gjerne ville se. Frascati er en by i provinsen Roma, regionen Lazio. Ligger 320 meter over havet.




Jeg sjekker inn, og vi har sommer temperatur med 28 grader:


Denne byen ligger ca 20 km sørøst for Roma, oppi høyden, så man har utsikt mot Roma by, men dessverre var det disig, så bildene ble ikke bra.

Her Villa Aldobrandini:


St. Peter katedralen, påbegynt år 1598 og ferdigstilt år 1610:


Min utsikt fra rom 422, som viser hagen:


Nevnte det ble lunsj....vel her fra tirsdagens pasta rett:


Her nede i Frascati by, er det palmer som gjelder:



Og selvsagt pinje trær, de som gir så flotte store kongler hver høst. Det var litt rufsete her med grafitti på enkelt av byggene, sånn som her på denne gamle vannfontenen, som dessverre ikke virket lenger:


Jeg gikk en liten shopping runde alene, og ja gjett en gang hvorfor denne utstillingsdukken står "naken"?


Vel, jeg hadde kjøpt det hun hadde hatt på seg, en ny badekåpe, og jeg falt for farger og mønsteret:


Disse morsomme filleryene hang på veggen bak kassen:


Husker jeg nevnte det skulle bli middag? Vel her på vei ut til akkurat det i nydelig temperatur:


Blir mye mat på en slik tur.......

Vel tilbake for kvelden til dette gamle herskapsbygget, som idag er omgjort til Hotel Flora:


Kommer ett postkort til ..........................

7 kommentarer:

Sylvia sa...

Ååååå...så fint å få være med deg på tur igjen, Helen. Og for et fint sted!
Bakhaven på hotellet deres minnet meg litt om vårt hotells bakhage i Barcelona. En liten oase midt i storbyen.
Morgenkåper ja. Forstår godt at du fallt for denne. Så skjønne farger, og så myk og godt. Jeg har jo dilla på morgenkåper, og må alltid ha en. Nå har jeg to røde, en i silke fra Kina, som min søster kjøpte til meg der, en gang ( ønsker meg enda en i sort) og en i frotte fra Marimekko.

Ja, det må jeg si. Her snur dere bare rundt, og blir med på tur, på strak arm. Men det er de som blir de mest vellykkede turene. Håper bare alt er i orden der hjemme, mens dere er på tur........;)

Thing sa...

Nydelig! Lucky you!! =)
..og grattis med morgenkåpe!

Fru Tunheim sa...

Ser ut som et vidunderlig sted...og badekåpen var så frisk og fin i mønster og farge. Heldige deg. Står helt i stil til fargen i bassenget på Villa'n. Heretter blir morgenbadet en fryd!

Elisabeth sa...

Så moro da gitt, med slike spontanturer. Slikt digger jeg. Bare ikke særlig ofte vi gjør det i vår hverdag…

Frascati ser sjarmerende ut. Husker å ha sett mine foreldres bilder fra deres tur dit en gang. Husker de var begeistret for byen.
Gleder meg til fortsettelsen.

Ser så deilig ut å gå med sommerklær slik du fortsatt gjør. Har forresten deilig temperatur her også nå - 18 grader og sol.
Vært et par dager på kurs på Rica Havna på Tjøme. Nydelig beliggenhet. Tenkte på deg.

Olavs Blogg sa...

Fin tur i flotte omgivelser. Det er sannelig mye gamle fine byggverk der i landet. Det er som å øse fra en uendelig stor skattekiste.

Anonym sa...

Love your new dressing gown!Beautiful pictures!

fruentimmeret sa...

Wow, for en fin tur!

Så stilig med den mosaikken som du leste av på mobilen, det var smart reklame :-)

Koste meg med alle de fine bildene.


PS Du ser smashing ut :-D