14. august 2014

Ut på tur, i norsk natur !

I mine nye gule sko, fra italienske Geox... okey rimte ikke helt her på slutten....:



Så hvor er jeg ? Jo, på en av mine favoritt natur steder.....Verdens Ende:


Som akkurat denne lørdagen, var slett ikke så stille og rolig som disse bildene viser:



Derimot var det rene folkevandringen her, av alle nasjonaliteter:


Så før min lille familie, og jeg gikk over broen, tok vi en vaffel-piknik-pause på benken, her på bryggen. Her sees Mamma, som var på besøk en ukes tid, broder'n med fruen og sine to døtre:


Vi hadde litt overskyet vær, men deilig temperatur. Og jammen meg fikk vi lurt asfaltdronningen (min mor) utpå skjæra.... dog, ikke langt utpå akkurat, he he he


Takk for besøket, hele gjengen, fin tradisjon dette her, jeg elsker tradisjoner. Har faktisk hatt tantebarna her på helg besøk hver sommer, siden 2007 ! Me like.


6 kommentarer:

Bente sa...

"Asfaltdronningen" er jo meget sprek da Helen. Dere har en vakker natur på din side av fjorden også. Elsker å gå ute ved sjøen, og det er flott når det blåser som det virkelig gjorde søndag og mandag her.
Tradisjoner er jeg også meget glad i. Og vi to har jo også funnet vår.

Sylvia sa...

Så hyggelig med besøk av familien. Og dere er visst ute i all slags vær også, ser jeg. En kjempesprek Asvaltdronning-mor du har, Helen .
Lekre, gule sko, og flott til dine brune ben.
Her kom høsten , sånn plutselig, så her tennes det lys, varmes te, og ullpledda er klar i sofaen. Sammen med strikketøy og en god bok, ja så er det også kos.
Håper dere koser dere nå som dere er hjemme i Norge.
Klem

Fru Tunheim sa...

Flotte nakne svaberg dere har på Tjøme. Hos oss på Sørlandet er det så mye vegetasjon langs kysten og på holmene. Flott tradisjon det å møtes der hvert år og din mor, asfaltdronningen, ha,ha..ser meget fresh og sprek ut.

Og barneovernattingsgjester er jo helt topp. Jeg hadde Elen her en natt og det var en fryd. Sov hele natten i reisesengen ved siden av meg. Blid og fornøyd da hun våknet og mitt hjerte smelter.

Elisabeth sa...

Enig. Tradisjoner er fint. Blir viktigere og viktigere dess eldre jeg blir kjenner jeg.

Fin famille du har, Helen. Og Verdens ende er en perle.

Jorunns hobbyblogg sa...

Hærlig, og familietradisjoner er gull!!

Blomsterkassene mine skal males, men ikke landet på farge. Helgens prosjekt blir å fylle dem med jord, fikk et helt lastebillass i dag :)
Kos deg videre!

Jorunn

Anonym sa...

Yes..."asfalt dronningen" enjoyed the trip very much,although it was so different to walking by the sea here in England where we have sandy beaches. It was such a beautiful day, sun and blue sky and a nice soft wind, although it did get stronger as we walked further out!!!
I felt quite adventurous balancing on the huge boulders!!!