24. august 2014

Sjeldent i bruk....

... er den, min kjæres fine seilskøyte !

Nærmere bestemt en Colin Archer skøyte på 36 fot. Vært i min kjæres eie i 34 år, med andre ord, de er nesten gift med hverandre. Men, de er sjeldent sammen lenger......

Faktisk kun ett par ganger i året, siden vi flyttet til Italia. Før det hadde vi hver sommer i vel 10 år alle våre sommerferier på denne, alt fra 3 uker, så ble det til 2 uker, og på slutten ble det kun 1 uke (pga dårlig vær) også mønstret jeg rett og slett av i 2006...:


Så i år var dette gang nr. 2 for meg, og gang nr 3 for min kjære denne tas ut på tur i fine Oslo fjorden, denne gangen med min kjæres datter og hennes familie og noen venner:



Underveis prøvde lille prinsen fiskelykken, men verken han eller pappa'n fikk napp:


På lunsj menyen idag sto reker. Da vi skulle begynne å spise, kom litt regn, og bom teltet ble tatt opp, og når det var på plass, ja da sluttet det nesten med engang å regnet, men det var jo så koselig å sitte under mens vi spiste, at vi lot det være opp til lunsjen var ferdig:


Sorry, jeg tok bildet mens jentene her hadde munnen full av mat, men fine er dere likevel :) Takk for en fin tur, rakk det akkurat i siste liten, for dagen etter hadde vi flyavgang kl. 07.50 til ...ja, du vet det vel...?

1 kommentar:

Fru Tunheim sa...

De skjøytene er jo bare et vakkert skue. Wyveren i Stavanger, den som sank og nå er hevet igjen og som også er en Colon Artcher, kom forbi oss i Blindleia for fulle seil for et par tre år siden. Vi var ute i vår båt og plutselig var den der. Jeg kommer aldri til å glemme det skuet...