19. august 2014

Predrink, aperitivo, aperitiff, cocktail ...

... kall det hva du vil, som min venninne Kjersti så fint skrev til meg i en mail. (ja, for klubben min har treff denne uken, og da skal vi selvsagt først møtes til en tjaaa....aperitiff ?)

Denne fine lørdagen skulle vi faktisk ut hit, Tjømes fine skjærgård:


Med fine venner som var på besøk, og vi hadde selvsagt med oss en flaske med deilig italiensk rosevin, som var vår aperitivo:



Til den hadde jeg gjort klart følgende:


Lefser, som smøres inn med en blanding av smøreost med dill blandet med litt rømme, legger så på røke laks skiver, og litt ruccola salat. Kjempe godt til ja, nettopp - rosevin !

Naturen gir alle mennesker anledning til å bli lykkelige, 
bare de forstår å benytte den.

Cladius Claudianus

4 kommentarer:

Sylvia sa...

Hei Helen
Slik fingermat er helt perfekt til en fordrink, som man også kan kalle det......kjært barn, mange navn, vet du.
Så koselig sitte der på fjellet sammen, med drinker og god mat. Jeg håper dere koste dere.
Klem

Fru Tunheim sa...

Mmm...det så herlig ut, både lakselefsene og sammenkomsten på deilige og varme svaberg. Det er sommergleder det.

Elisabeth sa...

Mmm… noe av det beste som finnes:

- gode venner, augustsol på varme svaberg, noe godt i glasset og god drikke.

Perfekt!

Olavs Blogg sa...

Artig å se dere i den norske naturen også. Det var da en fin kombinasjon dette med rosevin og de lefsene. Det var en oppskrift som vi skal prøve en gang. God helg til dere.