28. august 2014

Mange oppgaver....

... ventet oss da vi kom frem til Villa'n og boligen vår i Bolsena. Noe vi ikke hadde helt forventet oss.....ja, det er alltid noen små greier å ta tak i, men denne gangen var det litt vel mange store greier !

Begynte med at jeg slapp av min kjære på Villa'n vår, hvor vi møtte på gutta fra bassengfirmaet, de leverte vann til oss, noe som vel var avtalt at skulle gjøres for 3 uker siden !?! Men, i Italia er det sånn at bedre sent enn aldri ! Min kjære ble med engang spurt om ikke han også kunne hjelpe til. Samt de ønsket betaling der og da.

Jeg dro da videre ned til Bolsena, hvor jeg ble møtt av stummende mørke, ja strømmen var gått. Fant lommelykten så jeg kunne lyse inni sikringsskapet, og slå den på igjen. Da var det bare å sjekke kjøleskapet? Ja, det hadde nok vært avslått en god stund. Gudskjelov, ikke noe mat i kjøleskapet, men derimot hadde jeg endel i fryseren (jeg, vet skal alltid tømme fryseboksen når jeg reiser bort) - så det var bare å begynne å tømme ! Lukter ikke godt....æsj

Samtidig fant jeg ut at nettet hadde nok også blitt slått ut, for det virket ikke. En del der måtte også bestilles og byttes ut av fagfolk.

Dro opp å hentet min kjære, som kunne fortelle at han også hadde fått vite via gartneren, at vannings anlegget ikke fungerte som det skulle. Viste seg at pumpen var gått i stykker, og ny måtte bestilles. Dette fikk vi først begynt med på tirsdagen. Rørlegger kommer, ny pumpe må hentes inni Viterbo.

Samt en del på gressklipperen hadde gått i stykker, fikk også vite det først på tirsdag. Så ja, det var endel oppgaver vi ikke hadde regnet med som skulle fikses, du tenker kanskje at dette var da ikke så ille ?

Men, i Italia tar alt litt vel lengre tid, vi har pranzoen (lunsjpausen) mellom 13-16.30 hvor ikke mye skjer.......

Det var viktig at alt måtte være iorden før torsdag morgen, fordi min kjære skulle da ut på jobbtur, og jeg ville nødig ha oppgavene hengende over meg da. Erfaringsmessige dukker det stort sett opp nye oppgaver (som enn ikke vet om) når jeg er gress enke....

Så idag, torsdag morgen er alt fikses, vi har betalt x antall 100 euro, som vi vel hadde tenkt å bruke på noe helt annet, men slik er også livet i Italia. Enn vet aldri hva som hender fra en dag til en annen ! Og man er glad alt er iorden, igjen....

Men, noe som er sikkert, etter at jeg kommer hjem fra kjøreturen til flyplassen idag, skal jeg sette meg på terrassen, og lese noe av dette, favoritt blader:


Noen av mine nyinnkjøpte bøker. Spent på Ken Folletts "kjempenes fall", anbefalt av min svigerinne, som er like glad i å lese bøker som meg.

Fikk anbefalt Gard Sveen, hvis man liker krim, og det gjør jeg jo også. Denne er vinner av Rivertonprisen "årets beste krimroman", med tittelen: Den siste pilegrim.


Denne lille, fine boken her "en evighet av øyeblikk" er faktisk fylt av dikt. Skrevet av bloggeren/ interiørdesigner Anette Willemine Solheim. Hennes blogg finner du her, og boken kan bestilles via bloggen.


Gjett om jeg gleder meg til en stille bokstund !

4 kommentarer:

Sylvia sa...

Åå...så uheldige dere var, når dere nettopp hadde kommet tilbake fra Norgestur , og heller ville slappet litt av med et glass med bobler ;)
Godt det ordnet seg til slutt. Men det koster visst!
Du, her hadde jeg gått glipp av flere innlegg fra deg.....så nå har jeg kost meg masse.
Og regnværet kommer alltid ubeleilig, men da er det bare å trosse det, for regnværet kan man ikke gjøre noe med.
Vi var jo i selskap i sommer, og da vi satt ute og nøt digre fat med krabbe, kom regnet. Vi bare satt der, og delte litt regntøy, presenning og div som skulle holde regnet vekk for en stund. Kosen hadde forsvunnet om vi stresset inn i en liten hytte, og vi var mange! Krabbene smakte fortreffelig de, selv i regnvær.
Jeg leser også bøker igjen nå. Vel, kun i senga før jeg sovner. Men jeg leser om Barcelona ( roman nr to)og gleder meg til neste gang jeg kommer dit igjen.
Nå skal jeg inn å bake ut etpar brød......
Vi snakkes.
Klem

Fru Tunheim sa...

Du fortjener virkelig å sette deg ned og slappe av...hjelpes så mye som måtte ordnes og skjønner godt at det blir frustrasjon av slikt. Det er vel ikke normalt å tømme fryseboksen når man reiser bort? Vi gjør aldri det hverken hjemme eller på hytta.

Håper du nå får flotte gressenkedager i alle fall.

@__EY__ sa...

Liker å lese hva du skriver her, særlig om steder du besøker i Italia. Har hatt en uke på Sicilia i sommer, deretter nesten en uke på Amalfikysten, ja det var magisk. Desverre kan det bli litt formye turister noen steder... Vi bodde i Maiori, hvor det var mye fredligere : )

Kjersti sa...

Nei og nei, jeg må bare gjenta det jeg skrev på instagram: stakkars deg!!! Fatt mot - snart må det ta slutt på alt styret for denne gang! Trøsteklem fra meg :)