11. juli 2014

Til havet vi dro !

Nærmere bestemt til Tuscany Bay, et privat resort beach område, se mer her ! Vi besøkte dette stedet første gang i fjor, og dette var første besøket i år.

Det ligger ved Orbetello, og tar oss ganske nøyaktig 1 time og 15 minutter kjøring fra Bolsena, så ikke langt å kjøre for å oppleve noe helt annet !!

Ligger nydelig til ved havet, med utsikt på bukten til Porto San Stefano. Skal innrømme det er litt dyrt her, til Italia og være....vi betaler 25 euro pr person for liggestol, men det er verdt det når man skal ha en heldags utflukt hit.


De har en nydelig restaurant her.....


.... med fineste utsikten over stranden, og lekre detaljer som store jern krukker:


Denne gangen valgte jeg fylte ravioli, som er håndlaget, noe som de er veldig stolte av. Må vel bare si, det var vel noe av den beste raviolien jeg har spist i Italia ! Min kjære valgte risotto med havets frukter.

Vi stoppet jo ikke der.....tok jammen meg dessert også, den lille fylte sjokoladen nederste til høyre i bildet:


Denne gangen ble det kun vassing på meg i vannet, blåste litt og jeg liker ikke å svømme i bølger, noe min kjære ikke bryr seg om i det hele tatt:


Vår lille plan, var som følger.... sist vi var her, gikk vi tur langs stranden og rett ved siden av fant vi dette hotellet:



Så denne gangen hadde vi pakket med en liten bag, hadde med for en overnatting. Jeg hadde sjekket på nett at de hadde ledige rom.

Min kjære gikk bort dit etter lunsj, og bestilte rom med balkong, og kom tilbake nynnende på sangen: .."vi tar inn på hotell i kveld" ..... husker dere den? Spilles av svenske bandet Bo Kaspers, du hører den igjen her.

De hadde foran på hotellet, en fin plassering av terrassen, som hørte til restauranten, ja vi spiser litt igjen, litt middag må man jo ha, og hvor bedre enn akkurat her, men denne fine utsikten her:




Mens, vi spiste gikk solen ned etter en vakker dag:


Rommet vendte mot havet, og vi la oss med terrassen døren åpen, med unntak av persienne dør, som gjorde at luften slapp gjennom og ikke minst, bølgene hørtes - og det på meg - virker søvndyssende - jeg sov altså så godt !!

Ennå ett postkort kommer..............men, før det ønske om en deilig helg !


6 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ja, jeg kunne nok ha spist og sovet godt der jeg også. Så varmt og godt på Sørlandet nå og jeg har badet både i går og i dag...

Sylvia sa...

Ååååå...så herlig Helen!
Og for et sted. Å spise på en flott restaurant, like ved stranden, og se bølgene komme inn....sukk!
Det var flott hele veien, synes jeg. Og hvorfor ikke unne seg slikt en skjelden gang, når det er snakk om et døgn? Slikt har jeg sansen for.
Jeg har faktisk laget Ravioli fra bunnen en gang. Det tok halve dagen, og kun 10 minutter å spise. Men morro var det, og selvfølgelig godt. Mine var også fyllte.
Nå er jeg på vei til jobb, 6 dagen på rad.......er litt sliten, og gleder meg til fridag i morgen.....hvor jeg skal strikke ferdig en jakke.......spørs om jeg rekker det.
God helg. Klem

Elisabeth sa...

Det så og hørtes ut som den deiligste miniferie, Helen.
Takk for at du lot meg bli med deg på turen.

Eva Helen sa...

Du, så nydelig!!
Takk, for at vi får være med på utfluktene deres.
Skulle gjerne sett solnedgangen, med et glass vin ved siden av... :).
- Eva Helen

Anonym sa...

What a beautiful place to stay...! Glad you enjoyed it!

Kjersti sa...

For et deilig døgn! Skulle gjerne hatt et lite opphold der :)
Klart jeg husker Bo Kaspers sang, veldig stemningsfull den!
God ny uke til deg, vennen! :)