14. juli 2014

Postkort !

Kommer denne gangen fra Talamone !

Denne lille byen hadde resepsjonisten på hotellet anbefalt oss og besøke. En liten kjøretur på 20 minutter , så var vi fremme, og byen ligger akkurat som du ser på kortet her, på en liten tupp, oppå en høyde:


Vi parkerte nede ved havna, og gikk oppi den lille byen:


Enhver italiensk by, har ett torg, ellers om det heter på italiensk, piazza.


Vi gikk opp til en liten utsiktspunkt, hvor vi så over til dette spennende stedet her:


Vi bestemte oss for å kjøre videre, for å finne stedet hvor lunsjen skulle inntas. Bestemte oss for Porto Ercole, med sine fargerike hus fasade langs den flotte båthavnen:


Falt for dette morsomme, overgrodde huset, hvor det var restaurant - og så klart ute plass på fortauet, nærmere veien kom man jo ikke, så her satte vi oss ..........


.... - dagens lunsj skulle spises, under denne fine malte madonna'en:


Etterpå ruslet vi langs havna, titte på båter er alltid morsomt, og selv om man liksom har en feriedag, ringer jo alltid (jobb) mobilen.

Tenkte tilbake til min barndoms ferie, da mor og far ikke hadde mobil, ja da var man virkelig på ferie - jobben kunne jo ikke få tak i deg !! Men, idag er vi jo tilgjengelige overalt i verden vi ferdes.

Denne lille mini ferien, var akkurat det vi trengte, etter en slitsomt uke - med mange vanskelige oppgaver som måtte løses, og når man ikke snakker flytende italiensk, byr det på ekstra utfordringer - man er avhengig av tolk osv. Godt å få ladet "batterier" og energi igjen. Så er vi klare for nye utfordringer !


Moro for min kjære, å se italienske trebåter, her på rekke og rad:


Snakket med en kar på brygga, som kunne fortelle at mange av trebåtene kommer fra Salerno. Jammen meg fant vi en med samme navn, som min kjæres båter:


Som i Bolsena, her stengte alle butikker til pranzo (lunsj) - men han her karen brukte dette morsomme skiltet som sin "unnskyldning":


Så da sier jeg bare:

 - "gone drinking coffe" - det skal jeg gjøre akkurat nå, og det på torget i Bolsena, før jeg skal ta meg av bestillinger for neste års utleie av Villa'n !

5 kommentarer:

Sylvia sa...

Det er så morro å bli med deg på tur, Helen.
For et koselig sted dere dro til. Greit å ta imot tips noen ganger.
Og den restauranten var jo bare helt spesiell på utsiden.!
Ja, ikke lett å ta ferie når " jobbene" ringer deg på mobilen. Slik er det for noen.
Jeg blir faktisk ofte ringt til på fridager fra jobben min. Det er alltid noen som lurer på garn, oppskrifter OL, og jeg har jo det meste lagret i hodet mitt. Men jeg har sagt det er greit. Må hjelpe folk i nød, vet du ( særlig når det gjelder garn og strikking!!!!)
Så er ferien spikret, og om tre uker drar Sophia og jeg på jentetur, til et varmere strøk........vel, det er nok like varmt HER nå, men der er det spennende opplevelser som venter på oss.
Ny uke, nye muligheter.
Klem

Fru Tunheim sa...

Ser ut som en herlig miniferie om man der bort fra telefonen, dere er så flinke til å utforske nye stedet..

Finn sa...

Idagens samfunn går jobb og fritid hånd i hånd. Ikke alltid like morsomt.
Dette med Nana var veldig spesielt og morsomt.
Kunne tenke meg den turen en gang, Time will show!!,

Kjersti sa...

Ja, tenk om vi alle kunne være flinkere til å gjøre oss utilgjengelige innimellom!?! Vi ( og jeg må innrømme at det gjelder i stor grad meg også) er altfor avhengig av mobilen. Ikke bare bra det, altså!

Høres ut som det var på sin plass at dere fikk ladet deres egne batterier ( og ikke bare mobilbatteriene, he he... ). Skjønner det kan være stritt innimellom med alt dere må ordne opp i! Vi planlegger noen dager for å lade våre batterier også! Skal til og med ha barnevakt til Bamse så vi kan gjøre ting som ikke er hundevennlige! Dette skjer om en ukes tid, bare en langhelg men det føles som lang tid når man reiser bort. Tror det skal bli bra :)

Anonym sa...

I love the sign in the window: "Gone Tanning"! Mine would be: "Gone for Tea"!
You certainly had a very interesting "mini ferie"...so many beautiful pictures!!!