29. juli 2014

Middag !

Igår sa min kjære så kjekt til meg:
 "Jeg skal lage middag" ! 

Så fint sa jeg, mens jeg tenkte, middagen var forsåvidt veldig enkel, vi hadde avtalt å spise kyllingvinger. Vi hadde dem alt i kjøleskapet, ferdig krydret, skulle kun varmes opp.

Min kjære må da kun gjøre følgende, sette på ovnen, ta frem kyllingvingene, legge dem i en form, og inn i ovnen, volia - enkelt !

Tilfeldigvis stakk jeg innom kjøkkenet, skulle hente meg litt vann, og ser at ovnen er satt på (dog feil), at kyllingvingene som er tatt frem, er dypfrosne..?!..

Jeg undrer og da på hvorfor han ikke tok de som lå i kjøleskapet?

Noe jeg også spør han om:
"Hvorfor tok du ikke de kyllingvingene som lå i kjøleskapet?" 

Hvorpå jeg får til svar: - fant ingen i kjøleskapet !

"Men, de ligger jo midt i" ! (dette er altså en pakke på en 1/2 kg, med plastikk på toppen, du kan liksom ikke unngå å se dem). 

"Jeg så dem ikke", sier min kjære igjen, denne gangen litt snurt og tramper ut av kjøkkenet og opp til tak terrassen.

Tro om han nå kommer ned igjen, for å lage middagen?

Niks, så ikke noe mer til han gitt, så her var det bare å få åpnet pakken, og legge tilside de stiv frosne til en annen gang.

Jeg lurer på om menn og kvinner har forskjellig "synsfelt" ? Hva tror du?


Skal sies, jeg giftet meg ikke med min kjære, pga hans kokekunnskaper, han har masse andre gode, fine egenskaper, de har bare ikke noe med kjøkken å gjøre.....

God middag til deg idag, tro om du lager den eller din mann?

5 kommentarer:

Sylvia sa...

Hi hi...her kan jeg innrømme at synsfeltet mitt er lik din kjæres, noen ganger.
Som du vet, lager min mann mesteparten av maten hos oss. Men med sin nye jobb, er han ikke alltid her ved middagstid, og da må jeg ta over. Selvfølgelig , jeg liker også å lage mat ( laget ovnsbakt kylling i går....) men noen ganger er det så vanskelig å finne ut HVA man skal lage. Og selv om det er fullt i kjøleskapet, klarer jeg noen ganger ikke å finne ut hva jeg skal lage. Og da sier jeg høyt: vi har ingenting!!!
Det samme sier jo vi damer når vi åpner klesskapet: jeg har ingenting å ha på meg!!!

Jeg fikk ikke kommentert i forrige innlegg, som jeg likte så godt, for jeg var plutselig uten nett. Men jeg ville si at det er en nydelig plass dere har fått til. Og dere gjør mye selv, veldig bra. Og det er morro å se bak kulissene. For ting gjør jo ikke seg selv, noe noen tror ( sikkert)
God tur til Norge. Selv drar jeg utenlands om noen dager.......

Fru Tunheim sa...

Ha,ha...det er godt vi har forskjellige ting vi et gode på så blir det bra til slutt ...

Bente sa...

I sommer må jeg si at F ikke har laget mye mat. Men du vet han kan.
Nå er vi hjemme igjen mens barnebarna og foreldrene er på Hvaler. Sender deg en epos.

Kjersti sa...

Ja ja, godt han har mange andre gode sider! HP er faktisk veldig flink til å lage mat. Det har allikevel lett for å bli meg som lager maten, men det jobber vi for å endre...
Nå er jeg veldig spent på når du kommer til Norge og om det passer med et treff. Si fra så fort du har oversikt, for i begynnelsen av august har jeg litt planer. Nå er jeg på bussen på vei til Hege på overnatting. Det skal bli koselig! :)

Thing sa...

Hahaha, herlig ♥
Her lager vi middagen sammen - alltid =)