17. juli 2014

"gone winetasting"

Var noe vi gjorde her om dagen !

Okey, jeg hengte ikke ut skilt, på inngangsdøren for å informere mine naboer om dette (ref skiltet jeg forelsket meg i forrige innlegg), men tenkte det var en morsom overskrift !

Jeg hadde tidligere i sommer, fått en flaske med rosa bobler av vår tyske nabo, Dagmar, hun anbefalte vi burde stikke innom dette lokale vinhuset, som ligger rett utenfor Montefiascone by.

Ja, tenk vi har ennå ikke sjekket ut alle vin hus i nærområdet vårt !

Så igår vi dro, til Falesco sitt:



Inne på området, passerer vi disse enorme tankene:


Til vi ser dette lille utsalget her:


Her var Anita prosecco'en jeg hadde fått, og den er veldig god, anbefales ! Ble selvsagt kjøpt med:


Vi hadde veldig lyst til å smake på deres......




.... rosevin ! Som hadde følgende å lese i deres fine info brosjyre:

"Vitiano Rosato, a typical bright rose color with ruby highlights. It is a lively wine which grows in finesse and which distinguishes itself by its elegant and fragrant aromas of fresh fruit.

Cabernet, merlot, sangiovese and aleatico are the varieties used for this wine".

Ja, hørtes ikke dette godt ut - så vet ikke jeg. Tror jammen meg jeg kjente det hintet av frukt, som de reklamerer med ? (Bente, du får si til F at vi stikker innom her, når dere kommer ned i september)


Vi smakte også på en hvitvin, vitiano bianco, som også ble med oss i bilen. Så klart når man er på vin shopping, kjøpes kun kasser av 6 stk inn av gangen.  


All smaking er så klart gratis - åhhhh, jeg liker å shoppe vin i Italia !

Vi venter gjester ikveld, så tro om ikke jeg skal la dem få smake på noen av våre ny innkjøpte vin.....?

Nettsiden deres:
www.falesco.it

4 kommentarer:

Bente sa...

Tror jeg kjenner igjen dette stedet. Når vi kjører ut av Montefiascone. Vi er så klart med på nye smaker Helen, men vi kjører jo ikke til Norge denne gangen vettu.

Fru Tunheim sa...

Herlig utflukt....og ja, 6 flasker forsvinner merkelig fort på sommeren.

Anonym sa...

I can understand that you love shopping for wine in Italy....!!!

Sylvia sa...

Heisann
Vinsmaking har jeg aldri vært borte i, men det er en drøm. Så den må jo oppfylles en gang.
Det er faktisk mulig å få gjort det på ferieturen som Sophia og jeg skal ha, men tror ikke en 16 åring er såååå intrs i det. På hennes liste står det: Strand, basseng, shopping! Så mor får prøve å oppfylle dette........
Jada, postkort kommer når vi er på tur. Men inntil da, er det hemmelig, hi hi
Her drikkes det vin omtrent hver dag nå, i sommervarmen. Faktisk har det gått på hvitvin, og noen bobler også. Da tenker jeg alltid på deg, vet du.
Piazzaen jeg tok bilde av, er torget i Kragerø. Det har jo forandret seg mye der, de siste årene, så du har nok vært der, skjønner du.
5 dagers jobbing, og SÅ er det ferie!
Klem