28. juli 2014

En uke går fort...

... og forrige uke bodde vi på Villa'n vår. Så da lørdag kom, var det bare å flytte ut, leietagere skulle komme og vi skulle gjøre alt tipp topp !

Til dette har vi "våre gode hjelpere", blant annet vår trofaste gartner Victor. Jeg tror nesten at han elsker å klippe våre hekker. Vi har ialt 4 rader med hekker, og denne lørdagen skulle de alle klippes:



Mens, jeg rer opp senger, og pynter med blomster, og alt annet som setter prikken over i'en, suser min kjære rundt og klipper gresset:



Ja, da var denne ferdig, og den skal være akkurat så høy ! Det tok mange år før den nådde denne høyden, som gjør at pool-området er litt skjult fra parkeringsplassen / gårdsplassen ...........


Inntil du entrer trappen her, som bringer deg fra ett plan til neste plan. Jeg liker hagens oppbygging av flere nivåer, det gjør enn litt nysgjerrig og ikke kunne se alt på engang. Det er faktisk min kjære som har mye av æren for hagens design, og mine ideer er nok mye av beplantingen:



Da var hagen i stand, og en fin familie på 8 ankom, og ble like imponert over hekkene, som jeg alltid blir når Victor har vært på ferde. De skal ha ferien sin her en ukes tid:


Jeg har begynt nedtelling til min avreise, til Norge....ikke lenge igjen nå, tro om fin været i gamlelandet vil holde ennå en stund til.?

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Håper dere får ta del i dette været, Helen og badetemperaturen også. Det hele er nesten litt surrealistisk og magisk...

Anonym sa...

Looks so beautiful...and what a fantastic view!!!

Bente sa...

Nydelige Villa Helena. Dere kan være stolte av hva dere har fått til der. Og jeg gleder meg til du kommer hjem til Norge også da vettu. En helt fantastisk sommer, som jeg tror vil være lenge ennå.

Thing sa...

Utrolig vakkert Helen! ♥