20. juli 2014

En perfekt sommerdag ?

Begynte fredag, med å stå opp til tidlig, fordi vi skulle gå tur, funnet en ny turvei !

Og denne varmen vi har om dagen, som forsåvidt er helt vanlig her i Juli mnd, må slikt gjøres unna før solen står midt på himmelen.

Godt skotøy var på beina, og ut av Borgen vi går, litt opp veien, tar til venstre og kommer på det vi kaller en "bondevei", første vi passerer er dette lille "kapellet":


Som var så vakkert utsmykket i himlingen sin:


Veien blir smalere, og brått blir det som å gå i enn tunnel av greiner, og godt med skygge:


Vi kommer til åpent landskap, og utsikten over Lago De Bolesena, åpenbarer seg:



Begynner å bli veldig varmt, så litt over 2 timer fikk holde idag. Hjem til Castello'n igjen, som kan skimtes akkurat i det fjerne her, bak oliven lunden:


Hjemmom for å skifte, samt ta med strandbagen - vi skulle første ha lunsj, og da har jeg denne utsikten nedi innsjøen, fra Trattoria del Moro:


Mens, vi faktisk spiste fisk, dog ikke den du så på forrige bildet:


Passerer videre bort til båthavna, startet opp Hvasser snekka til min kjære, og denne gangen skulle vi finne vår egen lille beach.

Og etter en liten tur på 20 minutter hadde min kjære sett ut denne vakre lille plassen her. Jeg holdt utkikk foran, tilfelle det skulle være en stein i veien....men, neida her var der strandbunn hele veien. Så det var bare å kjøre båten fast, og dra den litt til ... sånn for sikkerhets skyld:


Se her, ja da lå den fint, mens våre solsenger ble satt på stranden, du ser dem såvidt i det fjerne:


Luksus å kunne ha denne lille viken helt for oss selv ! Så det feires med deilig bobler, har jo alltid med oss kjølebag, med masse vann i:


Etter ett par timer, etter mange bad og lesing på siste boken min, som for tiden heter: "Hotellet på hjørnet av bitter og søt" av Jamie Ford, putret vi en lang tur, før vi snudde nesen mot båt havna.

Stakk hjemom, tok en dusj, hvilte litt og skiftet igjen antrekk, for kveldens begivenhet. Konsert her i Castello'n:


En veldig spent meg, som også tenker over hvilken perfekt dag vi hadde vært så heldige og få oppleve, slike dager blir de man husker etter en lang sommer.


Dette var en klassisk konsert, og i disse omgivelsene her, ja det må jeg bare si er magisk å oppleve ! Åpen himmel og en bakgrunn som viser Palazzo Monaldechi.

Pianoforte ble spilt av Elisa Casasoli. Jeg tror de fleste, som satt å hørte på, fikk seg litt av ett sjokk, da denne spinkle, unge damen, som synger sopran, Francesca Bruni, begynte å synge!

Hvordan en slik liten kropp kan ha en slik kraftig stemme, som bærer utover hele Castello'ns piazza, og det uten mikrofon !

Hun fikk trampeklapp, skal nok sies - hun er sikkert kjent i Italia, men vi som utlendinger kjenner jo ikke til henne:


Jeg er virkelig begeistret for opera, og vi var så heldig at mye var fra Puccinis mest kjente operaer. Hun starter opp med den mest kjent av de alle, "O mio babbino caro", som også du kan høre her !

Dette var den mest fantastiske avslutningen på en helt utrolig sommerdag.

Det var rett og slett - en helt perfekt dag !

7 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ja det hørtes rett og slett ut som en helt perfekt dag....nydelig! Bortsett fra at jeg ikke er så stor fan av opera.

Sylvia sa...

Å, herlighet. For et nydelig billedras og herlige opplevelser. Og det, alt på en dag!
Da Sophia og jeg var i Spania for to år siden, og besøkte mine foreldre, gikk pappa og jeg ofte turer i området. Vi var plutselig på landet, og kunne høste fikener fra trærne. Jeg husker at det var så tørt der. Og for en uke siden, var det stor brann i det området.
Ta vare på alle de herlige opplevelsene dere har, Helen. De er det ikke alle som får oppleve. Men jeg synes det er så flott at dere finner på så mye hyggelig selv, og ikke bare " sitter der", om du forstår hva jeg mener?
Opera liker jeg. Spilte mye det da jeg malte så mye. Da kom jeg nemlig inn i en annen verden........
Jeg hadde en ung fiolinist i butikken her om dagen. Hun skulle til Peru , eller var det Bolivia, der hun skulle spille. Hun hadde visst spilt med noen av de store her i Norge. En skjønn, ung dame. Det er så morro når noen får det til.
Nå er det jobb...phu i denne varmen. Men med hyggelige kunder, går dagen så fort, og jeg kan kose meg her på terrassen resten av kvelden.
Fiiiin dag! Klem

Bente sa...

Jeg sier bare. ... Perfetto

Anonym sa...

Yes...it sounds like you really had a perfect day!

Elisabeth sa...

Og takk for at du tok meg med Helen. Such a perfect day!
Leeenge siden jeg har kikket innom deg. Her var det mange innlegg jeg hadde gått glipp av. Har nesten bloggfri om dagen. Er ute å nyter det herlige sommerværet vi har her i Vestfold, sånn utenom når jeg ikke er på jobb da.

Tudeloo!!!

Finn sa...

Foren sted! For en dag! For en kveld! For en man du har 😍

Thing sa...

Ah, sukk ♥