6. juli 2014

Da ble det nok en ...

.... båttur, som ble neste innlegget mitt... Faktisk er dette tredje turen alt i juli mnd.

Nok en vakker søndag, og veldig varmt, var det avtale med vår venninne om båttur. Skulle gjerne gjort det igår, men da var det full fart på Villa'n vår, med leietagere som dro og nye som skulle overta - med andre ord en laaaaang dag !!

Så dette var ett deilig avbrekk vi skulle idag. Putrer ut til øya eller som det heter på Italiensk, isola, Bisentina øya.

Med snekke fart tar det en drøy times putring...for dette går ikke fort, men det er heller ikke meningen iflg skipper'n, det er turen - det å være underveis - som er selve båtturen !

Denne fine bukta ankret vi opp i, sammen med en haug av andre båter:


Bading står høyt i kurs på slike varme dager, og særlig på en søndag, da er alle på farten:



Vi fikk napp...på ankret vårt, en haug med sjøgress:


Forlot øya, fordi vi skulle ha lunsj, bord var bestilt....


....her, hvor deilig blåskjell ble spist. Mens, vi planla en liten utflukt til uken, med en overnatting.....ikke helt spikret ennå, så får se om ett postkort kommer til deg i løpet av uken.


Vi tuller litt for min kjære, ja Cristina er jo også yoga læreren min:


Til neste gang, ønsker alle en super fin sommer ferie ! 

Ciao fra Italia 

9 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

La dolce vita....Helen!

Jorunns hobbyblogg sa...

damene sine det :)

Badeturer må jo være perfekt!!

Jorunn

Sylvia sa...

Å, så flotte yogadamer!!!!!
Og å putre sakte på båttur. Jeg er helt enig med din kjære. Slik er det jo også med strikketøyet.....målet er ikke bestandig å få det ferdig, nemlig veien til målet, nemlig det å strikke og nyte det. Og alt blir heller ikke ferdig....UFO vet du ;)
I dag har Sophia kost hos hjemme hos mine foreldre, fått servert Paella og bare slappet av. Nå venter en lang og arbeidsom uke på jobben.......gleder meg til ferie om tre uker......veien til målet først ;)
Klem

Sylvia sa...

Sophia OG jeg......skal det være!

Siddis back home sa...

Fantastisk, ha en flott sommer!

Kjersti sa...

Ha ha, utrolig at T holdt båten på stø kurs med de lekre yogadamene foran seg! Stilig at hun er så blond og du så mørk - og veldig flotte er dere begge to! :)

Bente sa...

Heldige Terje som har slike flotte damer med på båttur. Og en FM motor skal jo bare putre vettu. Ser herlig ut.

Finn sa...

Nydelig plass og ankre opp. Temp i vannet er sikkert også veldig bra. Yoga ombord også ser jeg. Skipperen ser også ut til å kose seg.

Thing sa...

H E R L I G !