12. juni 2014

Ubudne gjester...?

.... ikke i menneskelig form, derimot fra naturens side... hadde kråker av alle dumme fugler, prøvd å entre gjennom vinduet her:


De "så" vel seg selv i glasset, og begynte å slåss mot vinduet, såpass kraftig at alarmen utløste seg, og ikke bare en gang, neida, dette hadde skjedd 3 ganger mens vi var i Norge. Til slutt måtte vi få alarm mannen til å komme dit, og skru ned følsomheten på vinduene, til vi kom ned !

For da være måte på hvor mye vi skal plage våre stakkars naboer, dog de bor vel 600 meter unna oss...


I dette rommet har vi 3 slike vindusposter, og 2 av dem så da slik ut !

Her har alt min kjære feid unna det verste som de hadde "etterlatt seg". Så var det bare å sette igang da, vaske, og det måtte stålull til - skulle jeg greie å fjerne hvite duebærsjen ! ææææsj..

Min kjære ville selvsagt helst dra opp høytrykk spyleren sin hit, men da sa jeg, NEI, jeg kan håndvaske dette med mine lekre gule gummihansker på !

Tro det eller ei, men vinduene måtte skrubbes 3 ganger før de ble rene, så tilgriset var de !!


Uansett, jeg HATER nå KRÅKER !! Forbanna møkkafugl !!

Noe jeg også fortalte mamma, lett fortvilet i en telefonsamtale, hvorpå hun fortalte meg en morsom historie jeg hadde glemt. Min bestefar i Norge, hatet også kråker (fordi de spiste opp alle morellene hans), han sto gjerne i soveromsvinduet sitt, og skjøt blink på dem, men jeg husker ikke hva naboene sa....ha ha ha

Fikk meg også til å tenke på sangen til Odd Børretzen: Jeg hater måker...jeg døper den om til jeg hater kråker !!!

PS. det er så absolutt lov å le...nytter ikke å gråter !

4 kommentarer:

Bente sa...

Nå må jeg nesten le, men selvfølgelig er det ikke noe å le av. Skjønner godt du hater kråker. Jeg hørte her om dagen at de har hjerne som en 8 åring. De tenker, men hos deg ser det ut som de er nokså dumme.
Vi har skjærer med fem unger som skriker og hopper rundt. Det samme hvert år. Og på sjøbua måker som spiser alt vi setter ut hvis vi ikke passer på.

Fru Tunheim sa...

Uff så ergrelig og ekkelt, men hva kan du gjøre.... Jeg har sett på kirker og slikt at de har satt opp noe spisst metall, som ligner på rader med spiker, for å holde duene borte.

Elisabeth sa...

"Møkkafævvlær", som de ville sagt det her hvor jeg bor ;)
Godt dere fikk ordnet opp. Kanskje dere må montere sånne "duepigger" foran vinduene? Eller skodder?

Anonym sa...

Oh my goodness...what a nasty mess!!!
I can absolutely understand how you felt...must have taken ages to clean it all away. I felt so sorry for you when you rang and told me. Unbelievable that the stupid birds were so aggressive that they actually set off your alarm!!!
Wonder if it is possible to buy some sort of deterrent that would keep them away. I have to regularly spray my lawn to keep cats away because they have ruined the grass in several places.Maybe you can't do much about birds though...?