11. juni 2014

Siste stopp - Gardasjøen !

Over fjellpasset vi dro, mot Gardasjøen. Hvor neste hotell overnatting var blitt bestilt, samme dag.

På vår kjøretur passerer man mye rart på veien.

F.eks. har bobiler nå til dags blitt enorme, noen har til og med mopeder hengende bakpå, noen kjører med tilhengere fulle av, nei ikke sykler, men motorsykler, og her kjører vi forbi en liten lastebil som tok med seg helikopteret sitt på tur:

For å komme ned til Gardasjøen, er det et veldig langt stykke å kjøre, når du har tatt at motorveien. Dette var altså forrige søndag, og idet vi kjørte av veien, så vi motgående fil var en saktegående kø. Litt lenger nedi veien, sto køen !

Lenger og lenger ned vi kjørte mot sjøen, og køen sto på motsatt side. Brått delte veien seg, og jeg forsto GPS som om jeg skulle fortsett mot venstre, og gjorde det, den andre veien sto forresten også den motgående filen. Rundet neste sving, hvorpå GPS sier;
- gjør en u-sving !

Noe som der og da var klin umulig. Vi kikker på kartet som viser eneste utvei og snu, var å kjøre hele veien ned til havna, snu der og sitte i køen som sto helt stille. Det var fortsatt langt ned til havna, og vel der nede, var vi begge enig om at vi kunne umulig snu, for å sitte i kanskje 2 timers kø opp til hotellet vårt.

"Sving inn til høyre" sier min kjære, og da kom vi hit:

De hadde ledig rom, og vi fikk avbestilt rommet vi hadde bestilt, uten problemer, og uten å måtte betale. Yes, jeg liker www.booking.com.

Klokken hadde passert halv åtte på kvelden, så en tur langs stranden/havna, før middagen skulle spises på Alla Terrazza.

Hvor dette vakre synet møtte oss. Vi er da helt i "enden" av Gardasjøen, Torbole sul Garda:

Litt uvant natur bildet å se for meg i Italia, bratt fjell som ender i innsjøen:

Vi hadde neste dag en vakker kjøretur langs Gardasjøen, men den kan ikke måle seg med å kjøre langs Amalfikysten - som da er min personlige mening.

Men, moro å se dette også, alltid moro å se noe nytt !

Så var dette enden på bilturen vår, som hadde vart i 3 dager, og da vi passert Firenze steg varmegradene, og brått var det 31 grader, og siden har det vært en uke her med mye varme !

Samtidig hadde jeg lest ferdig boken "Hundreåringen som klatret gjennom vinduet og forsvant" - anbefales ! Jeg lo høyt flere ganger. Noe som jo gjorde min kjære veldig nysgjerrig....

Vi ankom Villa Helena mandag 2 juni, og fant ut hvorfor alarmen der hadde blitt utløst 3 ganger, mens vi var i Norge !

Men, det får bli i ett annet innlegg.....til da, ønsker jeg deg en fortsatt flott dag, hvor enn du er i verden !

Fru Tunheim sa...

Hundreåringen har både mannen og jeg lest og vi lo godt. Samtidig fikk vi, les jeg, bedre innblikk i europeisk historie.

Skjønner godt at det ikke fristet å snu. Dere tok nok et godt valg.

Sylvia sa...

Å sitte i lang bilkø i varmegrader er ikke noe gøy. Har gjort det tidligere, i Frankrike og i Spania.
Godt dere fixet det problemet, og ordnet ny overnatting på et nytt sted.
Min svoger bodde i Italia i mage år, da han var proff, og gjett hvor? Jo, ved Gardasjøen.
Jeg har aldri vært der, men det hadde vært fint med en tur dit en gang.
Men akurat nå er jeg et sted hvor jeg elsker å være, nemlig i København .........
Ha en fin kveld. Gleder meg til neste historie fra deg.

Bente sa...

Jeg tror det var meningen at dere skulle komme til denne plassen Helen. Ser fint ut der. Første gang jeg var ved Gardasjøen var i 1987 og jeg synes det var så vakkert der. F og jeg var der i 2002 mener jeg og da synes jeg det var en del forandret. Amalfieksten gjenstår å se. E ønsker seg såååå tilbake dit.
Dere har vel Hortensia festival nå. Vis oss bilder kjære du.

Anonym sa...

Beautiful pictures...you really had a lovely trip back to Italy!!!