19. juni 2014

Salvien min !

Jeg plantet for 2 år siden, en neve stor salvie plante i kjøkkenhagen min.

Men, la oss være ærlig, hvor ofte bruker man ett og annet salvie blad? Ergo har denne vokst seg stor, og da mener jeg virkelig enorm !!

Så sier jeg til min kjære:

"Jeg må ha hjelp til å flytte om på den salvie planten min, den skygger for salatene mine"

"Ok, jeg flytter den" !

Tasser inn, skal hente kamera mitt, men da jeg kom ut for å ta bildet, var den alt borte ??!!

Ja, han er virkelig en effektiv kar min kjære! Kan love deg, her blir ingen oppgaver liggende, vinter og vår, til irritasjon !

Som han selv sier, man må bare gjøre unna oppgavene, ellers hoper de seg opp, og hva er vitsen med å utsette i all evig tid? Godt poeng !

Altså, her var det at salvien sto:


Jeg tullet ikke da, jeg sa den var enorm ! Den fylte hele trillebåren vår:


Ny plass ved muren fikk den, like ved grillen, så håper jeg den blir litt "spist opp" i løpet av sommeren !

Ellers, har jeg etter 3 kvelder lest ferdig romanen til Jojo Moyes, "Et helt halvt år" - åhhh, den var så vakker, og jammen meg trillet noen tårer, da jeg leste det siste kapittel ! Har du lest den ?

8 kommentarer:

Thing sa...

Du den boken har jeg på vent...
Jeg holder på å pine meg gjennom en annen.. hehe..

Men gleder meg til å lese den! =)

Du har nok salvie ser jeg!!
Du kan jo selge unna litt? Hehe..

Fru Tunheim sa...

Klarer dere å spise opp den salvien er dere gode, ha,ha,ha...

Skulle tro det var mannen min du snakker om. Ting jeg lufter blir gjort før jeg har snakket ferdig og egentlig så er det en god egenskap. Bedre enn å vente og vente og aldri få ting unna...

Og den boken er noe av det nydeligste jeg har lest på en stund....

Finn sa...

Jeg tror at dere er klare for produksjon av tørka krydder til Norge !!!!!

Sylvia sa...

Hvorfor vente til i morgen, når man kan gjøre det i dag......må være din kjæres motto!
Og tenk om alle menn kunne være som ham, sukk......
MEN , jeg er også en luring. For når ingenting blir gjort, lager jeg TO DO Lister, som jeg tegner små kvadraten foran, og som må krysses av. DET er tingen, altså.

Men nå er det JEG som for tiden er den som ikke får ting gjort. Jeg har et rom som skal ryddes, vaskes og pusses opp.
Kanskje til helgen, kanskje????? ;)

Såååå mye salve!!! Du får sjekke ut alt du kan bruke det i, og lage retter av det. Lykke til, Helen. Klem

Nyperosa sa...

Morsomt innelegg : )
Og jammen var salvien stor !

Du har fokus på mat, håper du har fått sett "Solens mat" på NRK, det mest sjamerende og fineste matprogram som er laget, og det handler kun om mat fra Italia.

Bente sa...

Ha ha jeg kjenner "tvillingbroren" vettu. Aner ikke hva du skal bruke salve til. Og den er jo enorm. Kanskje du kan selge noen planter på tirsdagsmarkedet?
Jeg har sett og hørt om boken du nevner og jeg må ha litt sommerlektyre.
Ha fine uker i Italia.

Anonym sa...

That was quick and efficient I must say!
Hope it will thrive now that you have moved it...?

Jorunns hobbyblogg sa...

Salvie helt inn i evigheten får en si....
Ikke lest den boka, men trenger en ny bok nå :)

Huset er solgt, litt tregt marked nå men, noen hadde veldig lyst på vårt hus, så da gikk det bra. Litt tøffere prosess psykisk enn jeg var forberedt på

Nå er det bare å glede seg til fortsettelsen...
Ha en fin helg
Jorunn