29. juni 2014

Fredags kveld...

.... hadde vi invitert venner opp på tak terrassen til en aperitivo !

Som sagt, enhver anledning som kan brukes til å pynte seg til....den benytter jeg meg av. Nyinnkjøpt kjole, skulle invies, men her på bildet ser jeg den ser litt lillablå ut, den er faktisk helt blå. Favoritt ballerina skoene mine fra GUCCI, som passer til alt:


Hvem skulle så komme til oss ikveld ?

Fineste Lisbet og hennes familie. Kan faktisk ikke huske om har jeg fortalt historien hvordan vi traff hverandre igjen i voksen alder....? Tar den engang til, jeg.....

Vi har gått i parallell klassen til hverandre i barne-/ungdomskolen, hvor vi var litt i samme vennegjengen, men mistet kontakten da vi sluttet skolen.

Da vi flyttet ned hit i 2007, ble vi via ett annet norsk par vi hadde blitt kjent med her nede, invitert til å bli med på en aperitivo til deres venner igjen. Da vi kom dit, og ringte døren, lukker hennes mann opp døren, og roper på sin fru, som kommer da mot.....vi roper ut i kor:

"Næmen, det er jo deg Lisbet" - og hun da med:
"Næmen, det er jo deg, Helen" !!

Vi kunne jo ikke tro verden var sååååå liten, at vi etter 25 år, møttes igjen i Bolsena by. Der de også har ett ferie sted.

Ganske utrolig sammentreff, ikke sant ? Og siden har vi holdt kontakten.


Så her Lisbeth med sin fine familie, hvor eldste mann manglet, fordi han var hjemme i Norge, og passer butikken til mor !

Ja, Lisbet har butikk i Mathallen i Oslo, som heter Via Italia, stikk innom der neste gang da vel, hun har masse godt fra blant annet, Bolsena, ja du gjettet vel det ?

Vi måtte jo le, hun troppet også opp i blå kjole !! Hadde vi avtalt det da...Nei, ikke som vi kunne huske...hehe


Planen var å spise pizza, som sagt som spist !


Jeg elsker, elsker italiensk pizza, beste som er :)

6 kommentarer:

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Helen! Ja, der kan du se hvordan tilfeldighetene beriker livet vårt! Artig! Og blå kjoler begge to! Så fin din var! Mmmm skulle gjerne spist en av de pizzaene, for de så nydelige ut! Her har vi kommet oss hjem, og hagen har fått en ansikthevning, og klesvasken henger på snora, så nå er vi snart klar for ny tur! :-)) Nei da, det blir et par uker med barnevakt oppgaver nå, etter skolens SFO holder stengt, mens barnas foreldre må jobbe! Men etter det blir det ny tur rundt i Noege! Ha en flott søndagskveld og en fin ny uke! Klem Cathrine :-)

Fru Tunheim sa...

Jepp, tynn italiensk pizza er topp

Anonym sa...

Italiensk pizza er en klasse for seg. Yummi!!

Så koselig at dere har funnet tilbake til hverandre da Helen. Og tenk at begge har feriehus i samme by. Vennskap er fint og viktig.

Tudeloo. Forkjølaklem fra Elisabeth

Sylvia sa...

Heisann
Sånn...måtte bare gå tur med Samson. Hunden vi passer, du vet.
Så hyggelig å finne hverandre igjen, da. Og det i Italia.!
Flott er du i den blå kjolen din. Den ser deilig ut å ha på seg. Morsomt at begge stilte i blått, hi hi
Italienske pizzaen med tynn bunn, yummi!!! Jeg kan lage slike selv, men da må jeg forstekte bunnene først. Den vanlige hverdagspizzaen min hever nemlig såååå mye, at det blir loff med pizzasmak, som ungene sier.
Her varmes det boller i ovnen til kveldskosen, og jeg har et stort krus te å kose meg med, ved siden av strikketøyet mitt.
Klem

Thing sa...

Så artig! =)

Skulle gjerne satt tennene i en Italiensk pizza!
Men det spørs om de har glutenfri pizza i Italia?

Du ser nydelig og fresh ut som alltid Helen! =)

Anonym sa...

I call that a lot of pizza....looks delicious!!!