9. juni 2014

Leipzig en lørdagskveld....

..... vi bodde igjen på herskapelige Hotel Furstenhof, som er blant mine favoritt hoteller !

Men, så ligger det også i en gammel "patrician's palace" og ble om gjort til hotell i 1889 med 92 rom. Bygd i 1865. Jeg elsker slike gamle bygg...som vanlig står det ett par fancy biler utenfor.

Vi levert fra oss bilnøkkelen i resepsjonen, og vips var bilen kjørt ned til deres privat parkeringsområdet.



Vi kom oss raskt inn til byens torg, hvor det oste av liv og røre:


Weinstock restaurant, her spiste vi sist vi var her i 2012:



Denne gangen tok vi kun en aperitiff, mens vi kikket på bylivet:


Etterpå gikk vi ned en trang sidegate, hvor spisestedene ligger tett i tett, det gjensto bare å finne ett ledig bord:


Etter middag, bar det tilbake til hotellet, vi tenkte å sette oss i baren, ute, men da jeg skulle inn på toalett, hørte jeg nydelig piano musikk komme fra baren inne - stormet ut og sier, vi MÅ sitte inne !

Liker så godt å høre på pianospill, og han karen her, var så flink:


Vi nøt en kveldsdrink:


Herskapelig omgivelser:


På rommet vårt, lå denne fine boken, som viser alle hotellene som går under "The Luxury collection", på vei ned til frokosten neste dag, tok jeg den med meg ned, og spør i resepsjonen hva den koster?

Gratis, den var til gjestene, værsågod å ta den med deg !

Inni denne var det mange flotte steder....oh my god !


Igjen champagne frokost, en deilig luksus start på en ny dag:


Da forlot vi Leipzig, nye flotte biler sto utenfor - og vi skulle denne dagen komme oss over til Italias grenser...og en innsjø...........vi hadde tilgode å se ! 

Så med andre ord, et siste postkort kommer.....

2 kommentarer:

Siddis back home sa...

Så herlig med slik luksus i hverdagen! Ha en fin , ny, uke hos deg!

Sylvia sa...

Hei Helen
For noen skjønne steder dere kommer til. Morro å oppleve, og fint at du også tar oss med.
Nå sitter jeg klar til en lang reisedag, siden min ferie starter i dag. Kufferten er pakket, og jeg står klar. Må bare ha en kaffe til først........
Reisebrev kommer etterhvert.