6. juni 2014

Forretningslunsj !

I private omgivelser, er ikke daglig kost for meg når jeg reiser med min kjære ! Slike lunsjer er stort sett på restauranter.

Men, denne gangen er vi altså på besøk i Torgau, til dette flotte, annerledes huset levert fra tyske Huf-House, nettsiden deres her.

Jeg husker for ett par år siden, jeg så engelske programmet, "Big Project"...eller noe i den dur, folk som bygger seg hus, og dette paret hadde altså bestilt seg ett hus fra Huf-House, og nå skulle jeg endelig få se ett slikt hus in real life:


Det spesielle med dette designet, er at de stort sett består av glassvinduer, fra gulv til tak ! Det leveres som ett byggesett, og settes vel opp på 2-3 dager !

De hadde hyrt inn en hagedesigner, som hadde gjort tomten til en vakker, innbydende hage, med litt svingete sti frem til hovedinngangen. Lavendel bed og mellom opp stammet hvite roser, trær var også blitt plantet, så store som mulige. Blomster bedet  fra garasjene, mot naboen var tett i tett med busker og rododendron blomster.


Huset fremstår som utrolig luftig pga vinduene, de har derfor ingen gardiner, bare lameller og persienner. Det som er av vegger er hvitmalte.


Fint med tregulv i en varm nyanse, og ser du den taklampen ? Jeg står altså i 2 etg og ser ned...men, tilbake til lampen, som er laget i Murano ! Nær Venezia og kjent for sin glasskunst.  Den hadde en moderne vri, stangen som alle disse glass ornamentene surrer seg rundt ... er i rustfritt stål !

Krukkene som kaktusene står i, er i porselen og måtte da være 1,50 høye !



Vertinnen selv, og hennes moderne, hvite kjøkken. Legg merke til de stilige tallerkenene vi fikk servert lunsjen vår i - kara fikk blå og vi rustrøde:


Alt her er porselen, satt fast på en stålplate og gitt verten i en anledning, da han gikk fra en stilling til en annen, dog i samme firma....som jeg nå har regnet med at dere har skjønt, hva er.....?


To mindre soverom, var gjort om til badet, som er noe av det største jeg har sett !! Var også ett gjestebad i 1 etg.

Tenk bare å sette badekaret på tvers i hjørnet ? Alt var firkantet, badekaret, toalett, bideet, vasken som alt var fra Duravit. Vasken er helstøpt corian.

Dusjen "gikk man liksom gjennom" og da var det største regndusj hodet i firkant, så klart.

Turte ikke å ta helt av med foto seansen min, dog jeg hadde spurt om lov, og min kjære nevnte at nå kommer du nok på bloggen hennes, noe jeg ikke tror de helt visste hva var....kanskje like greit...
(Jeg nevner derfor ingen adresse her og ingen navn, av personhensyn).


Desserten fikk vi servert på denne festlig, sommer serviset !

Ja, det passet så fint til den lille butterdeig reiret som var fylt med frukt og krem til, at jeg vil ha maken !! Jeg innrømmer det, her skal det hermes (ikke inspirert, som vi ellers pent sier)

Min kjære har fått det som bursdagsønsket mitt i år ! Og da kun kaffe serviset, vil ikke ha middags tallerken, fordi jeg vil nok ikke ha sommerfuglen "på maten" min.... Så gjenstår det å se, om det fremdeles er i produksjon.


Huset sett fra baksiden, da skjønner du hvorfor det gjerne kalles, glasshus ! Bassengområdet er gravd ned lavere enn gressplenen, noe som gjør det mer usjenert og privat.



Nyyyydelig rosebusker, og svære steiner, jeg liker den kontrasten:



Vakker utsikt fra bassengområdet:


Redskapboden, og her tror jeg jammen meg at min kjære ble inspirert til system:


Og selvsagt på lur en klassiker fra 1980-tallet Mercedes SL ! Min drømmebil - hatt 2 stykker i mitt liv, og tro om jeg noengang kommer til å ha enn sånn igjen?


Avslutningsvis, har jeg "lånt" bildet som Huf-House har av dette hjemmet, på sine nettsider, ganske så lekkert, syns nå jeg !

Det var en utrolig hyggelig lunsj, og de var så søte som snakket engelsk hele tiden, så jeg ikke skulle føle meg utenfor samtalen.

Trengs vel ikke å nevne, at jeg koste meg med å se dette her ? Utrolig moro !


Vi skulle videre, min tur til å kjøre, og det kun en liten times tid, før vi skulle til ett av mine favoritt hoteller..... i Leipzig !

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lovely house, and very unusual. I have seen them on TV here in England. With so much glass there is little privacy, but it is a personal choice. Very interesting though...

Fru Tunheim sa...

Flott og delikat hjem. Jeg kunne nok ikke hatt alle de vinduene, men om man ikke har naboer tett innpå så er det greit.

Sylvia sa...

Lekkert!!!
Jeg hadde klart å bodd der, med glassvinduene, jeg. Det er bare å sette i flere " blinds".
Så spennende å komme hjem til andre, i andre land. De har det jo ikke slik som oss her hjemme. Og det er morro å se hvordan de pynter, og lager hjemmekos.
Tallerknene var spesielle, alltid morro å ha noe ikke alle andre har. Best likte jeg bildet i Porseleen , opptatt av kunst som jeg er.
Ang sjalet jeg viser hos meg, er det altså ikke designet av meg. Takk for tilliten....;). Men det er fra DSA, og jeg har bare laget et kit av det, for å få folk til å bli intrs. Si ifra, så sender jeg deg oppskriften.
Nå skal jeg på jobb, så er det ferie for min del. Og, ja, jeg sender postkort :)
God Pinsehelg Helen. Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så lekkert! :D Husker jeg også så HUF-House på Grand Design, fantastisk konsept :)

vimza sa...

for et liv Helen <3 åh jeg er helt bergtatt av alt det vakre du får oppleve og så takknemmelig for at du deler det med oss :)
helt fantastisk :)

Elisabeth sa...

Superlekkert! Her likte jeg mange detaljer, både ute og inne.
Gøy at du blogger om det, så får vi andre vært med på besøk også ;)
God 2. pinsedag min venn.