15. juni 2014

Flyttet ned til....

.....  Castello'n i Bolsena, og vår lille bolig der !

Som jeg syns har verdens fineste tak terrasse ! Sorry, ikke beskjed idag :)

Men, før den skulle tas i bruk igjen, måtte den spyles, og som dere alt vet, min kjære er jo så glad i å høytrykk spyle, tror det liksom er litt meditasjon for han:


Nytt av året, ja vi må jo ha ett lite prosjekt på gang her i dette hjemme også, er denne sorte, spesial lagde stål konstruksjonen.

Ideen har vi fått fra vår favoritt restaurant, som ligger helt "ned i vannet" - Trattoria del Moro, som har akkurat denne konstruksjon på sin terrasse. Så en vårdag spurte vi om hvem var leverandøren? Og kunne de sette oss i kontakt med nevnte firma?

Dette ble levert rett etter at vi kom ned hit, og NÅ skulle det innvies:


Med over 30 grader, i en hel uke, er det deilig med skygge !! Mens, man koser seg med fineste utsikten utover hele Lago De Bolsena, innsjøen:


En vegg av sjasmin, i full blomstring, lukter som en parfyme butikk. Her har vi installert automatisk vanningsanlegg, så den greier seg fint, selv om vi ikke hadde vært her på 4 uker:


Solplassen, hvor sol stolene står klare:


Mitt lille vannbad, sitter ofte her med beina til kjøling:


Ja, dette må vel være en av mine absolutt favoritt plasser, vi koser oss her med vakre solnedganger, mediterer litt, filosoferer litt, og siste kveldene fikk jeg lest ferdig boken "A year in Provence" , den boken var morsom ! Takk for tipset Sylvia !


Da var det og gjøre klart gjesterommet, min venninne skulle komme på besøk, husker du hun skulle på visning....?


8 kommentarer:

Finn sa...

Så flott det har blitt med det seiltaket for gi skygge. Det trengs når det er veldig varmt. Hilse T.

Fru Tunheim sa...

Heldige dere som bare kan flytte fra det ene vakre stedet til det neste....;o) den solskjermingen så jo perfekt ut og vil nok fungere bra mot sterk sol. Nyt den fine tiden vi har nå. Dagene forsvinner fortere og fortere jo eldre man blir kjennes det ut som.

Elisabeth sa...

Absolute fantastic!!!

Genialt med det solskyddet, og ikke minst ganske nødvendig vil jeg tro? Sola kan nok steke nådeløs oppå taket der i 30 g varme?
Og skulle det komme ei skur, er vel også markisen kjekk å ha?

Forstår godt at dere nyter plassen og utsikten, Helen.

Ny nydelig uke ønskes deg.

Sylvia sa...

Det er så flott oppe på takterrassen deres. Så fin solskjerming dere har fått. Og den veggen med sjasminbusker, den dufter nok godt.
På sommer huset vi har vært i, var det også sjasminbusker, som dufter sterkt på ettermiddagen .
Siste dag her i København ......nå går turen hjem igjen, og jeg glede meg til neste gang jeg er tilbake.
Så flott at du likte boken jeg anbefalte . Du kjente deg sikkert igjen på noe av set.
Klem

Sylvia sa...

......trykkleif was here.

Bente sa...

Tror T kunne få jobb i hele castello'n med sin høytrykkspyler. Han kan jo ta vekk alle dueskitten ned til Noel "oss" vettu.
Dere har jo en perfekt leilighet og ikke rart du nyter utsikten din. Lengter nedover selv om vi har skjønne dager i Norge også nå. Vi får håpe de holder hele sommer'n.
Og Helen når det er skikkelig varmt finnes det ingen tinge bedre enn å sitte i skyggen med en bok.

Anette Willemine sa...

Å, denne plassen deres bare så deilig. Supersmart og flott med den nye solskjermingen! Kan tenke meg at det blir rimelig mye sterk sol der i løpet av dagen, og da er det godt med litt skygge.
Nydelig med sjamin, det dufter så deilig. Ingen ulempe at din kjære er glad i å vanne. ;)

Ha en deilig dag i deres vakre Bolsena.

Klem

Anonym sa...

Fantastic views! You really have made it so lovely!