30. juni 2014

En deilig båttur !

Det var det vi skulle en solfylt søndag her i Bolsena !

Da får vi liksom følelsen av å riktig være på ferie, kjølebag med noe godt drikke er med, solkrem og selvsagt kamera:




Halvveis på turen, disker mannen opp med friske rosa bobler ! Faktisk en gave, fra Dagmar (Bente du vet hvem hun er) en av naboene her i Castello'n, hun har vært på ferie her nede, og jeg var innom på en liten te-drikk treff en morgen, og da jeg skulle gå, sier hun til meg: 

"Helen, denne Proseccoen må du prøve, jeg er sikker på at du vil like den, du som er så glad i prosecco" !

Så hyggelig gjort, så jeg takket veldig pent ! 

Mens, jeg gikk hjem og tenkte for meg selv...hmm...vet alle at jeg er såååååå glad i italienske bobler..?!... Oooops.....jaja, spiller vel ingen rolle, når jeg tenker meg om, jeg forteller det jo til alle og enhver, så kanskje ikke så rart Dagmar også hadde fått dette med seg. 


Vi putrer avgårde til strand restauranten hvor vi skulle ha søndags lunsjen vår, Riva Verde, fordi der har de så fin og solid brygge.

Så da satt vi litt med beina nedi vannet, og fikk helt sommer ferie stemning !

Deilig vann, og en vind kommer over som kjølte våre varme kropper ned. Hmmm....jammen tok han seg godt ut liggende - magen fikk brått ett helt annet utseende, he he he;


 



Idag skulle jeg ha pasta med trøffel saus, er så glad i den smaken ! Vanligvis pleier jeg å ha med hummersaus, men ikke idag.

Etter en liten stund, prikker serveringsdamen meg på armen og sier:

"Scusi, Signora Elena" -  og jeg skvetter til, ante ikke at hun også visste navnet mitt ?!
Hun ville bare sjekke om det var pasta med hummersaus, eller hadde jeg bestilt med trøffel ? For jeg pleide jo alltid ha hummersaus !

Skal sies, ett år siden jeg har vært her, da dette stedet er kun åpent sommerstid, så snakk om husk på denne damen !! Jeg ble mektig imponert.

Desserten min, har du sett noe så lekkert dandert ?


Vi putret hjem igjen, og i det fjerne skimtes Castello'n, til høyre i bildet, hvor vi nå bor:


Nei, nå må jeg komme meg avgårde, har en avtale hos legen her nede, ikke for meg, men en av gjestene på Villa'n har antagelig fått streptokokker, så da er det bare å hjelpe til så godt man kan ! Todelooooo

8 kommentarer:

Sylvia sa...

Så hyggelig med båttur i snekka deres. Og som regel er det vel fint vær og sol.......:)
Ja, det var litt av en husk på servitøren, men noen gjester glemmer man ikke...... Jeg har faktisk også noen kunder, som jeg husker hva strikker, og hva de kjøpte garn til sist .......men ikke mange, da.......
Håper maten smakte da. Og desserten så lekker ut.
Så håper jeg det går bra med feriegjesten din hos legen . Godt de har deg til å ordne opp for deg.
Ha en fin uke.

Heidi sa...

Åhh, så deilig sommerfølelse det ga! Nyt dagene! :-)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Det så ufattelig deilig ut! Rosa bobler passet jo veldig fint inn! :-) Litt kjøligere her, men det er vi jo vant til! :-0 Klem Cathrine :-)

Fru Tunheim sa...

Hørtes ut som en båttur her hjemme. Skikkelig go'følelse...

Bente sa...

Ingen kan vel glemme deg som er en slik bella donna Helen.
Og så hyggelig gjort av Dagmar. Hun husker i hvert fall at du like bobler. Når jeg skriver dette er vår snekke solgt. Du vet F kan ikke ha noe som ikke er 100% og han har ikke kapasitet til å gjøre noe med snekka. Tror vi egentlig trenger en tur til Italia jeg. Prosjektet hos E er heller ikke helt klart, men nå har vi tatt ferie ... tror jeg.

Anonym sa...

Looks like you had a nice relaxing boat trip! Lovely pictures.

Jorunns hobbyblogg sa...

Sommerfølelse så det holder ... Nyt deilige Italia

Oktober skal vi nedover :)

Jorunn

Elisabeth sa...

Jeg syns det er så utrolig sjarmerende med den urnorske sjekta i italienske omgivelser. Så fint at den putrer og går, og at dere bruker den. Tipper dere får mange kommentarer der nede?

Umm, kjenner jeg blir litt sulten når jeg leser om alle de gode mat og vinopplevelsene deres.

Nyt helgen fortsatt kjære du.
Har hatt en fantastiske svabergdag med O i dag. Svømt og bada masse. 21 g og sooool.