8. mai 2014

Strandtomt til salgs !

Da skal vi på visning...igjen !

Denne gangen som nevnt, en tomt, og ikke mindre en strandtomt. Gåavstand fra Bolsena by, på ca. 20 minutter.

Jeg bør vel kanskje innrømme for dere lesere, at jeg er mer enn gjennomsnittlig interessert i eiendom, da jeg har mange års farstid i denne bransjen, og da blir man vel litt yrkes skade...? Hehe

Det som var spennende med akkurat denne tomten, er altså at den ligger helt ned ved stranden.....og jeg har hørt og fått bekreftet at det ikke (lenger) er lov til å bygge noen form for boenhet. Derimot er det mange, mange, som har en plott med tomt, som ligger med strand, men da kun til bruk jordbruk.

Endel fiskere har også sine boder/skjul til redskaper o.l. på slike tomter, og noen ser jeg har laget seg små ute kjøkken med grill plass.

Så hvordan var det mulig at denne tomten på 700 kvm, hadde fått tillatelse - til å oppføre en helårsbolig, på 70 kvm..? Svaret skal jeg komme tilbake til.

La oss først gå gjennom denne grønne porten, og se hvordan denne tomten ser ut:


Som sagt, en liten tomt, inngjerdet, og ganske gjengrodd og dessverre, ingen oliventrær.

Her hvor min kjære står, er hvor boligen må plasseres, dette har også med sikkerhet å gjøre. Av og til, etter mye regn, kan innsjøen stige, og da forsvinner litt av stranden, og ganske greit at huset ikke da ligger i nærheten.


"Guleroten" her, er jo denne porten, og hvor den fører ut hen.....Du aner det jo:


Strand, og langrunt badevann ! Når det er sagt, skal jeg også få med alle fakta her, denne er ikke privat, men vil jo naturlig bli bare brukt av de som har tomt helt ned til stranden, da den er ganske så bortgjemt, og ingen vei som peker at her er det en offentlig strand, til det er den for liten:


 
Til venstre, denne naboen, uten tvil en fisker:



Så fant jeg dette bildet her, kan ikke huske det ble tatt ?

"Selfie" tatt av min kjære, og jammen meg har jeg fått antydning til dobbelhake !!!!!!! Uæææææ

Hva gjør jeg? Tar bildet til instagram, så klart.....


 ..... dette motivet her ! Vakkert, ikke sant?
 

Vannet er så krystallklart og som sagt, langgrunt:


Smugkikket også innom den andre naboen:


Her kan man få ideer om hvordan en slik tomt kan gjøres. Dette er da altså ikke ett bebodd hus, mer en strand hytte tenker jeg de kaller det.

Min beste venninne, er det som ble nysgjerrig på hva dette var for noe..... jeg har med tegninger hjem til henne.....

Skulle du vinne i lotto eller flax, så koster tomten Euro 159.000,- da med bygge tillatelsen. Ja, hvordan var det nå denne hadde godt gjennom ?

Kort fortalt, eier av tomten er bestevenn med borgmesteren . . . .hysj.....men, her i byen er det kun 4.500 innbyggere, så regner med dette neppe er hemmelig lenge.

Så at dette er en unik sjans, sier seg selv, for en slik tillatelse blir (neppe) gitt igjen.... noengang, og har ikke blitt gitt på mange, mange, mange år !


Megler firmaet som selger:
Immobiliare SoleLago
nettsiden her:
http://www.solelago.it/en/home.php

7 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Det er jo superbillig sett med norske øyne. En slik tomt i Stavangerområdet hadde kostet det doble, minst....

Vakkert var det i alle fall og hadde jeg hatt penger, så ja takk!

fruentimmeret sa...

Hva med et nytt prosjekt på dere, Helen?

Regner med å få flere oppdateringer IRL snart ;.)

Gleder meg!

Helen sa...

Til fine fruentimmeret !

Du kjenner meg altfor godt, du skjønner jeg er fristet - JA ! haha

Men, det får holde med 2 eiendommer i Italia, så var det dette med penger......hmmm....tompengpung :)

Jorunns hobbyblogg sa...

oj, for et kupp :-)
venter spent på å se om du kjøper den selv ....

Jorunn

Elisabeth sa...

Så spennende da gitt! Masse muligheter. Dette måtte da virkelig være noe å satse på.
Go for it, Helen!

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Oj, ja det var litt av et sted! Blir spennende å høre om dere kjøper eller ei! Ønsker deg en fin fredag og god helg! Klem Cathrine :-)

Sylvia sa...

For et sted du viser oss. Flinke som dere er til å gjøre det så fin og koselig, så hadde dere klart dette også. Men jeg vet det må endel penger til.........
Mulig B er intrs eller?
Da ses vi hos Elisabeth neste uke. Gleder meg, for nå er det lenge siden, Helen.
Klem