24. mai 2014

Jeg har kjøpt nytt...

...garn !

Fra Drops, kid-silk som er en blanding av mohair og silk, står det på lappen. Hva skal dette så bli?

Se nøye på bildet mitt under her, så ser du bildet av en tunika? Vel, den ... men litt kortere, er planen. Jeg lager den også i striper, blått og offwhite. Ja, som dere vel husker, jeg har fått dilla på blått !!


Jeg var så heldig å få oppskriften på dette bloggtreffet her om dagen. Som dere ser går det i strikking, og snakking om blant annet strikking. Legg merke til pleddet over stolen i bakgrunnen, strikket av Elisabeth:



Selvsagt ble det snakket om masse annet rart, vi er da damer på lunsj hos Elisabeth:


La meg presentere til dere, Sylvia med bloggen kanelogsukker (sier vel seg selv, at denne damen er glad i å bake?) til venstre her og vertinnen, Elisabeth med bloggen ordovergrind til høyre.

Tenker endel av dere følger bloggene deres allerede. Strikkeglade, morsomme, sprudlende (dere vet jeg liker jo alt som "bobler") damer.

Jeg har fulgt med på Sylvias innlegg, om den genseren hun har på seg her. Tenkte den kunne være noe å strikke, men da ble den en liten annen variant på meg. Takket være heftet jeg fikk av deg, igjen tusen takk.

Stripene strikkes med 1 tråd garn, så er den med blått 2 tråder, altså blått og offwhite, blir en fin effekt syns jeg.


Bakeglade er de også, dessverre har vi ikke det felles, som dere jo vet, jeg er ikke særlig heldig med mine bake prosjekter, det er derimot Elisabeth. Som serverte oss til dessert, denne (kalori) bomben av en sjokoladekake, og jeg elsker, elsker sjokolade kake:


Tusen takk til dere, nok ett inspirerende, morsomt bloggtreff, og en spesiell takk til Elisabeth - som inviterte oss hjem til seg :) - og jeg drømmer ennå om den kaka der.......mmmmm.....

God helg alle der ute i bloggverden, 
har du kanskje ett strikke prosjekt på gang .....?

6 kommentarer:

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei! Så hyggelig da! Det ser ut som dere koser dere, ja! Og den kaken skulle jeg gjerne tatt en stoooor bit av! Genseren din blir sikkert flott i de fargene, og jeg hadde nok også tatt den litt kortere! Ønsker deg en herlig helg! Klem Cathrine :-)

Sylvia sa...

Næmmen, der er vi, jo!!!
Det var såååå koselig sist, hos Elisabeth . Håper vi kan få det til igjen, neste gang du blir lenge i Norge.
Wow, den genseren blir flott til deg, Helen. Den blir litt maritim, med blå og hvite striper. Mulig du må rett på båttur med snekka deres når dere er vel tilbake igjen, i Italia?
Ellers kan du jo lage den lengre og bruke den som en kjole? Fin det også.
Jeg er strax ferdig med den muldvarpfargede jeg hadde med til Elisabeth. Men har ikke fått strikket så mye de siste dagene, siden jeg passer hund. Han er så forelsket i meg, og jeg får ikke være i fred et sekund.
Nå skulle jeg gjerne hatt en bt av den deilige kaka til Elisabeth, for den var jammen god, mmmmm...
Håper du nyter dagene her hjemme.
Klem

Fru Tunheim sa...

Jeg har også et strikkeprosjekt på gang etter en oppskrift jeg fikk av Sylvia. Jeg har rekt opp tre ganger og fjerde gangen gjelder. Briste eller bære!

Jeg er travelt opptatt i dag med Elen på overnatting for første gang.....wish me luck! 22 år siden jeg hadde babyer i min omsorg, men det går fint til nå i alle fall og snart er det legging.

Thing sa...

Ja, den sjokoladekaken skulle jeg gjerne hatt oppskriften på! =)
Ser himmelsk god ut!! =)

Anonym sa...

The chocolate cake looks so DELICIOUS!!!!!!!!!!!!!!!
I can just imagine how good it tasted too!

Elisabeth sa...

Herlige land, her var det mange innlegg hos deg jeg ikke hadde fått med meg gitt.
Så mange koselige bilder fra siste bloggtreffet vårt.

Og vet du hva? Mitt nye strikkeprosjekt er samme oppskriften som deg :) Ler….
Jeg lager ikke tunika, men kortere genser. Jeg strikker den ensfarga i en nydelig dus blå farge. Men fysj det går treigt med det tynne garnet!
Ja ja, jeg som trodde det skulle blie en lett sommergenser til kjølige kvelder. Spørs om det blir neste sommer ;)