27. mai 2014

Har du et boktips til meg?

...som passer til late soldager i Italia...?

Hver sommer liker jeg og kjøpe endel bøker, som leses sommer og gjerne utover høsten, hvis jeg ennå har noen igjen ulest.

Så langt er disse kjøpt inn:


"Ett helt halvt år" - hvor det står: Nr. 1 på den norske bestselgerlisten. Høres fin ut, og den er tykk og god med sine nesten 500 sider !

"Hundreåringen, som klatret ut gjennom vinduet og forsvant" - den har jeg lest hos om på endel blogger, og fant den nå i pocket utgave, på salg hos Norli til kr. 69,- !

"A year in Provence" - som Sylvia så fint minte meg om, og jeg fikk bestilt den på nettet via Amazon.com. Denne utkom i 1991, så den er "gamle", og jeg gleder meg virkelig til å lese den !

Så da gjenstår spørsmålet til deg: Har du noen flere tips til meg?
Skulle gjerne hatt ett par bøker til, i bagasjen tilbake til Italia !

Til info:
- har jeg nå opphevet bekreftelsen på kommentarfeltet, så håper jeg å slippe unna søppelkommentarene....

6 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Jeg har lest de bøkene du har kjøpt bortsett fra Et helt halvt år. Jeg står på venteliste på biblioteket for den.

Jeg likte boken En mann ved navn Ove. Lettlest og morsom syntes jeg. For Ove er alt sort eller hvitt, rett eller galt. Ikke noe imellom.

Jeg er utav lesemodus for tiden, men håper leselysten kommer snart tilbake. Blir spennende å se hva du kommer opp med og om det inspirerer til leselysten min.

Anonym sa...

Hei!!
Jeg synes du har en veldig trivelig blogg!! Det er moro for meg å følge med på den, spesielt liker jeg innleggene fra Italia godt. Vi har en bolig i Frankrike, men siden vi arbeider i Norge, kan vi bare dra dit i feriene!! Da er det fint å kunne se bilder fra Italia og drømme seg bort i kalde vintermåneder!
Boktips: Bøkene til Lucinda Riley og Katherine Webb, enkel sommerlektyre!
Hilsen Rigmor

Sylvia sa...

Så morro at du kjøpte boken jeg tipset deg om, da!!! Jeg har to bøker, men de er sikkert samlet i denne ene.....
En av mine favoritt -bøker er "Den lukkede bok" av Jette A Kaarsbøl ( Dansk forfatter)
Den handler om de valgene man tar i livet, og hvordan livet er blitt. Det er en eldre dame som tenker tilbake på livet sitt, som leves mest i København, en av mine favorittbyer. Boken leste jeg på ferie i Danmark, så alt var perfekt da jeg leste den. En herlig bok.
God tur hjem. Håper du finner mange, fine bøker som du kan ta med deg.
Klem

Bente sa...

I fjor sommer leste jeg bøker (hørte også) av Camilla Läckberg. Hun skriver krimboken fra Fjallbacka området som er meget kjent for oss som har feriert i båt på svenskekysten. Noen av dem har også blitt sendt på NRK.
For tiden leser jeg bøkene av Marina Fiorato fra Italia.
Den siste var Siennas datter. Jeg låner på biblioteket.
Lykke til meg bokfangsten, spennende å se hva du finner.

Jorunns hobbyblogg sa...

Jeg kjøpte med meg bok nr 3 i serien om Bridget Jones, og håper den er like morsom som forgjengerne.
Den heter mad about the boy

Kos deg med Hundreåringen :) den er helt vanvittig
Jorunn

Anonym sa...

Bøkene av cecilia samartin er fine, spesielt drømmehjertet. Ellers er kunsten å høre hjerteslag den fineste jeg leste i fjor. Husk at jeg kan bestille bøker til deg da ;-) pia