6. mai 2014

Hadde ett ærend .....

... i Castello'n !



Hvor Anna og Sandra, som driver Ænos Enoteca her, nå har hatt satt ut sine bord og benker på denne store, åpne plassen, hvor det sommerstid ofte holdes konserter her:

Her henges klesvasken ut, og dette er fruen til Bruno, som driver Porto Bar, nedi havnen av Bolsena. Ja, man begynner jo å kjenne mange av de fastboende her, etter å ha bodd her 3 vintrer:

Her er inngangen til ett av de to museumer i Borgen. Samt du ser den fine uteplassen hvor man kan få servert mat og drikke.

Kveldstid å sitte her, i blåtimen, er helt magisk syns jeg, fordi omgivelsene rundt deg er så vakre, og maleriske.

Når jeg ser disse bildene her nå, minner det meg om hvorfor jeg elsker og bo her ! (Vi flytter faktisk ned hit igjen, alt i juni mnd, fordi Villa'n blir bebodd av min kjæres sønn og hans familie og venner.)



Men, jeg har som sagt ett ærend, faktisk fler, men akkurat det inni Castello'n (borgen) er å dra innom hjemmet vårt her, for  å hente litt mere klær. Jeg har begynt å planlegge hva skal pakkes med hjem til Norge? Har ikke så mye klær at jeg har fulle garderober i alle 3 hjemmene våre !

Neida, her må favoritt klesplaggene hentes - for de skal få bli med på tur ! Dere som kjenner meg, vet at jeg liker jo pynte meg..litt...særlig hvis vi skal ut å spise på et fint sted, på vår tur?


Jeg hadde også noen flere ærend på listen min, blant annet innom her:


Da har jeg kommet meg ned i byen Bolsena, dette er hovedgaten, og dette er utsalgsstedet til byens lokale keramikk kunster. Dere som har fulgt med her en stund, vil sikkert kjenne igjen disse fine "hodene" han lager. Håret blir planten du har oppi !

Jeg hadde en bestilling på en helt spesiel, flott "damehode" som skulle bli med hjem til Norge til en fin bloggvenninne.

Hadde nok ett ærend, før jeg skulle hjem til Villa'n vår på landet, innom eiendomsmegler'n jeg har blitt kjent med, Teresa. Hun hadde fått inn en strandtomt til salgs !

Noe jeg hadde fått vite før helgen, og nevnt til min beste venninne i Norge, og hun ble selvsagt nysgjerrig på dette her - så jeg hadde fått oppgaven:

Gå på visning !

Så det skal vi neste gang her på bloggen - til da ønsker jeg deg en fin dag :)

6 kommentarer:

Sylvia sa...

Hei Helen
Jeg elsker å bli med på dine turer rundt i Bolsena. Det er så koselig der, med de trange smugene, planter, små butikker, og folkene der, som du kjenner.
Jeg kan tenke meg hvem som får et hode fra butikken Medusa......., hun kjenner jeg også ;)
Her regner det i dag, men jeg har fri.......så denne morgenen nytes med varm kaffe, musikk fra radioen, under det store sjalet mitt, som er et pledd her i huset.
Oppussingen må vente, for resten av uken er det masse jobbing, baking til en konfirmasjon, og andre viktige gjøremål.
Håper du får en fin tur til Norge, og at været blir bra. Nå er det blitt så kaldt igjen, så nå får jeg brukt alt det jeg har strikket, hele tiden.
Gleder meg til å bli med deg på visning.
Klem

Fru Tunheim sa...

Kanskje jeg har skrevet det til deg tidligere, men altså jeg leste om en eldre dame som ble spurt om hva hun angret på i livet. Hun svarte; at jeg ikke brukte alle de pene klærne som hang i skapet oftere. De var liksom for pene til å brukes.

Moralen er, bruk alle de pene klærne så ofte som mulig, selv til hverdags.

Anette Willemine sa...

Tusen takk for, igjen, å inspirere og glede oss lesere med så mange vakre innlegg fra Italia! Det er en fryd å lese, og alle bildene understreker så flott beskrivelsene og opplevelsene dine. Masse god og nyttig informasjon å ta med seg fra deg, Helen. :) Så, takk for at du deler så raust!

Det er lett å se at våren er herlig hos dere, og det må være en nydelig opplevelse å få leve i alt dette.
Ønsker deg fortsatt deilige vårdager, fineste deg!

God klem fra,
Anette Willemine

Elisabeth sa...

Å Helen, så moro å bli med på innkjøpsrunden din da!

Den Castello´n er bare SÅ sjarmerende. Jeg blir så begeistret av disse Bolsenainnleggene dine. Syns nesten at jeg kjenner byen du bor i allerede ;) Iallefall litt. Jeg prøver å overbevise patriarken at en gang MÅ vi feriere i Bolsenaområdet.

Og gjett om det er ei som gleder seg til å få "Medusa-dame" her i Miacasa! Juhuu :)

Anonym sa...

Really enjoyed seeing all the lovely pictures!!

Thing sa...

Nydelige bilder Helen! =)

Og deg ser vi da alltid i pene klær!! =)