14. mai 2014

Første postkortet ......

..... er fra:


Vi var kommet til vår første stopp, på denne bilturen, eller som Aristoteles har sagt det:

Står man ved målet,
angrer man ikke 
reisens
møye og besvær.

Fra Villa Helena til Innsbruck hadde det tatt ganske nøyaktig 7 timers kjøring. Vi hadde før avreise fått oppdatert GPS'n i bilen, så nå viste den 3D !! Noe som var ganske festlig når du "ser" hvordan man kjører gjennom fjellpassene:


Hotellrom var denne gangen bestilt på PENZ HOTEL, som skriver på sin nettside:



A warm welcome
A cheerful smile, a friendly greeting.
Our attentive team knows what you’re looking for.
You’re here in order to feel good.





Da vi tok heisen opp til 5 etasje, skal jeg vel innrømme at det glasset med bobler vi der tok,  made us feel good !

Kul innredning med palmer, noe som liksom blir helt crazy med fjellutsikten du sitter og ser på:


Det var meldt regn denne ettermiddagen, så vi fortet oss ut. Vi skulle bestille middagsbord, samt jeg hadde selvsagt ett ærend......


.... bitte lite shoppingsærend !
Innom Triumph undertøy, de har en stor butikk, som jeg fant sist jeg var her i 2012.

Som du ser kom jeg ut derfra med en liten pose:


 Gågaten var full av underholdning:



En tur innom hotellet igjen, denne gangen for å skifte. Enhver anledning, som kan brukes til å pynte seg til, liker jeg og benytte meg av. Denne gangen skulle min nye blå kjole invies, kjøpt sist jeg var i England:


Etter en god middag, selvsagt måtte det bli wienersnitzel, vi er tross alt i Østerrike. En liten kveldstur gikk vi etterpå, mens blåtimen kom:


Fant en fin utekafee, med pianospiller ! Syns det er så koselig med pianospill. Litt kjøligere hadde det blitt, så en varm kakao ble mitt valg:


Fant dette motivet på vår lille gåtur, og tenkte: "Finn en feil på dette bildet?"


Penz Hotel - sitt varemerke, er deres frokost buffet ! Rommet vi bodde på, skal jeg helt ærlig innrømme, var ganske så kjedelig innredet.

Frokost buffeten, har ett utvalg, som du ikke har sett maken til ! Og når du får servert ett glass med bobler, ja det er virkelig en sprudlende start på en ny dag.....


..... vi hadde et ganske langt legg å kjøre, så det var bare å komme seg avgårde !

Nytt postkort kommer.......

11 kommentarer:

Anne sa...

Hei og hopp Helen, nå fikk jeg da heldigvis tid til en oppdatering på hvordan din vår har vært. Herlige Innsbruck!! noe helt særegent med de alpelandsbyene, det bare må sies. Vært der bare en gang, og da på gjennomreise ned til Italia, håper å få besøke byene en gang igjen :-) Du frister jo ikke mindre med bildene dine jente. Trivelig å å lese at du har det kjekt på tur, fint å lese å for oss for da får en tips om overnatting osv.

Vært litt lite blogging på meg i det siste. Har hatt dødsfall i familien så fokus har blitt på litt andre ting, dessuten er det jo vår da og en har lyst til så masse, he he

Fikk klemt inn en tur igjen til Cannes da, jeg bare digger jo den franske riviera å, og vi hadde noe superflotte dager der nede, men nå! ja jeg kjenner det kribler i kofferten igjen.

Her er flott vårvær, men slett ingen god varm temperatur ennå. Faktisk sett litt snø i lufta i dag selv om sola skinner akkurat nå. Håper bare det kan slå til så vi nå får en fin 17. mai.

Kos deg videre på ferie snupps, og jeg gleder meg allerede på neste reisebrev!

Anneklem.

Fru Tunheim sa...

Hei. Så fin som du var i blått. Jeg er blitt mer og mer glad i den fargen, litt mørk blå. Bruker jo marine på jobb hver dag, men nå har jeg litt i skapet også. MaxMara vesken var jo også lekker til antrekket ditt. Gucci skoene også, om det er Gucci. Lekkre uansett!

Gleder meg til neste kort.

Helen sa...

Hva du får med deg Fru Tunheim !
Helt riktig, det er GUCCI ballerina, kjøpt sist jeg var her i 2012, og MaxMara vesken er blitt en stor favoritt :)

Sylvia sa...

Heisann
Fint å bli med deg på tur, Helen.
Ja, enig med fru Tunheim, du er knallfin i blått!!!
Da vi besøkte familien min da jeg var yngre, reiste vi som regel gjennom Europa i bil. Veldig mange fine turer, og minner fra den gang. Tok vi en avstikker, kom vi alltid til et flott sted, som vi aldri fant tilbake til. Og husk, vi kjørte med kart som veiviser, ikke GPS. Jeg har aldri brukt GPS, synes det er spennende med kart, jeg. ( selv om jeg er voldsomt stedvill)
Ja, så er det i morgen det skjer. Gleder meg til å se deg igjen. Klem

Heidi sa...

Vi var såvidt innom Innsbruck i 2010. Det regna og vi gadd ikke gå ut av bilen... Ser nå at det burde vi ha gjort! ;-)

Olavs Blogg sa...

Flott reisebrev med inspirasjon til å besøke Insbruck.
God tur videre og ha en fin 17.mai.

Elisabeth sa...

Får bare lyst å sette meg i BMW´n og futte sørover I Europa på roadtrip sammen med patriarken, når jeg leser blogginnegget ditt, Helen. Love it!

Vi sees smart ;)

Elisabeth sa...

Og vet du, jeg har glemt å fortelle deg at nevøen min jobber som klesdesigner for Max Mara i Italia. Hi hi..

Thing sa...

Du er så flott Helen!
Utrolig flotte bilder fra Insbruck!
Får veldig lyst til å reise dit =)

Roadtrip med mannen må jo bare vært helt toppers! God tur videre =) =)

Bente sa...

Du skriver veldig fine reisebrev Helen. Veldig inspirerende og jeg får lyst til å besøke alle steder du beskriver. Enig med Fru Tunheim at du kler blått, og så smart med en Olajakke utenpå den blå kjolen. Stilig er du jo bestandig cara.

Anonym sa...

Beautiful pictures!!! I remember Innsbruck and the fantastic views, and also the delicious "wienersnitzel"!!!
So nice to follow you on your journey back to Norway!