26. mai 2014

En fin helg...

... hadde vi med besøk av min venninne og hennes fine familie.

Været var reneste sommer'n, så hva bedre enn å dra på stranda tenkte vi !

Noe barna var helt enig i, hva er vel mer barne lykke enn å vade uti vannet, og jeg kan love deg, det tok ikke langt tid før vi så 2 nakne barn som løp på svaberg. Tenk så heldig å ha denne plassen helt for oss selv !!? Så jeg tror jammen meg ikke jeg skal røpe hvor vi er...

Vafler var tatt med, så en lite lunsj ble det på oss alle:



Kvelden skulle vi grille, og her i huset et det min kjæres jobb. En av hans spesialiteter er helstekt ørret eller laks, denne gangen en ørret, som fylles med diverse digg, og med gode italienske viner til - ja, da smakte dette godt:


Søndag var nok en liten tur utflukt tenkt, vi ville gjerne vise dem hvor kort vei vi har ut til Verdens Ende, så her er min venninne, inni det mest fotograferte landemerke her, vippefyret.

Titt tei:


Nok en fin tur en nydelig søndag, knall sol og 20 grader !!


Skal innrømme det ble snakket mye om "kjøp-bolig-i-Bolsena" - og idag ble flybillett bestilt, hun kommer ned til meg i pinsen, og vi skal på visning i Castello'n !! (ikke strandtomten, som jeg viste dere)

Dette blir veldig spennende...........hva tror du, kommer hun til å kjøpe?

4 kommentarer:

Sylvia sa...

Heisann
Koselig helg dere har hatt, med besøk av gode venner.
Den laksen/ørreten så farlig god ut, mmmmm Det er nok din kjæres spesialitet, ja.
Får du strikket litt, eller er du bare på besøk her og der, eller har besøk?
Nå holder jeg på med å avslutte den muldvarpfargede genseren min, så den blir nok blogget i morgen, tenker jeg. Den blir helt annerledes enn den grå, men alikevel litt lik. Kosegenser, rett og slett!
Ha fine dager før nesa vendes mot sydligere breddegrader igjen.
Og din venninne skal nok se på en leilighet i Castelloen, tenker jeg.
Klem

Bente sa...

En nydelig helg har det jo vært Helen. Så heldige barn som får oppleve slike dager på en egen strand.
Og ikke rart at flere blir fristet til å reise til Bolsena. Tror jeg vet hvilken leilighet hun skal se på, heldiggrisen. Du vet jo jeg ønsker meg en jeg også. Hyggelig å få besøk i Bolsena igjen da. Og takk igjen for en hyggelig treff i Oslo.
Det ser ut som jeg nå får mine bilder inn på PC'n. Nytt blogginnlegg idag.

Ciao!

Fru Tunheim sa...

Ser ut som et riktig trivelig besøk. Det er vel slik hos de fleste at herren i huset håndterer grillen. Hos oss også. Det er så deilig nå om dagen med gode temperaturer. Jeg er varm til tider (har jo passert 50), men det går helt fint. Skal si du er effektiv med alle de lassene til fyllingen. Jeg kjører ikke tilhenger og er takknemlig for den unnskyldningen.

Jeg er akkurat ferdig med en ulljakke etter oppskrift fra Sylvia. Skal vise den på bloggen en dag tror jeg. Jeg er godt fornøyd, men kanskje den kunne ha vært bittelitt større.

Anonym sa...

Looks like you all had a really lovely weekend, and you were lucky with the weather too!!!