29. mai 2014

Da ble det 2 bøker til....

... takket være tipset, fra deg, Rigmor !

Vil også få takke dere andre, som bidro med sine tips ! Det fine med blogging, er alle tips man kan få via "blogglandia", jeg liker det.

Valget falt på disse 2 her, av forfatteren Lucinda Riley.  "Den italienske jenta", måtte så klart bli den, liker veldig godt å lese en story hvor handlingen foregår i Italia !

Den andre boken, foregår handlingen i Frankrike, greit å høre litt om dette landet også, siden jeg skal lese boken "A year in Provence".

Da burde jeg ha nok bøker hele sommeren gjennom !! Håper også du fikk litt tips, til sommerens lektyre...


Som du ser Sylvia, litt strikking har jeg fått gjort, dog travle dager. Dette er forstykket, og bakstykket strikkes likt, skal legge opp maskene ikveld:


En flott Kristi Himmelfartsdag her på Tjøme, og idag pakkes det her !

Som dere vet, da legges alle klær som skal være med, utover sengen min:


Tre antrekk plukkes ut, legges i egen liten bag, som skal tas med inn på hotellene. Tenkte returen skal være litt "saktere" - dvs 3 overnattinger, er planen. Så her må jeg bare snu meg rundt, hoteller må bestilles !! Vi har avgang imorgen tidlig, med fergen fra Larvik til Hirtshals.

Todeloooooo - sender deg et postkort ! Til da, nyyyyyt en flott langhelg, jeg regner med du har tatt deg fri fredagen..?

7 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

God tur til kontinentet... Ut på tur, aldri sur!

Anonym sa...

Hei!!
Jeg tror nok du kommer til å kose deg med disse to bøkene, Helen!! God tur tilbake, det skal bli trivelig å følge deg på turen via bloggen din!
Nå er det ikke mange dagene før jeg og mannen min reiser til Provence, gleder meg masse!!
Ha det fint, hilsen Rigmor

Thing sa...

Alltid kjekt med boktips! =)

Gleder meg til postkort!

God tur! =)

Nyperosa sa...

Et år i Provance var veldig festlig.
Fruen fra Saronno, er fra Italia og handler bl.a. om Amaretto-likøren... Det var en litt treg bok... Klokken i Makedonia, var en bestselger... Husker det var noe morsomt med den...
Liker å lese litt i bøker med litt kultur fra der vi ferierer, Frankrike og Italia. I år Sicilia og Amalifikysrten.

Anonym sa...

Looks like you have chosen some good books to read...ENJOY!!!!

Elisabeth sa...

Du er jo kommet langt på stripegenseren din allerede! Lynstrikker er du!!!

Anonym sa...

Its such as you learn my thoughts! You appear to grasp a lot approximately this, such
as you wrote the e-book in it or something. I think
that you just could do with a few percent to
pressure the message house a bit, however other than that, that is wonderful blog.

An excellent read. I'll certainly be back.

Also visit my web page - cenaless, http://taleslover.com/,