12. mai 2014

Bursdagslunsj................

... hadde jeg gjort klart til, dagen før avreisen vår, altså torsdag 8 mai !

Hvem fylte så år ?

Fineste italienske venninnen vår, som dere har møtt før her på bloggen min.

Hvor mange år fylte hun...? Tjaaa, det er vi ikke helt sikre på, men jeg vet med sikkerhet at hun er yngre enn meg, og over 40...så ett sted i mellom der, tenker jeg.


Vertinnen, meg, er klar. Ser at denne grå bomulls blusen blir en favoritt i sommer:


Vi grillet, og tenk at jeg var så sulten at jeg glemte å ta bilder av maten ?!

Jeg som alltid tar bilder av mat....? Velvel, det smakte godt, som grill mat alltid gjør, og når man spiser ute, og fint vær og varme, med fine venner - smaker det ekstra godt, er du ikke enig ? Fikk meg til å tenke på ett utsagn, jeg har notert meg opp:

"Hvor mange vakre tanker kan det ikke komme av et måltid"
 Etienne Rey, fransk forfatter.

Her fra venstre skimtes Dino (du vet han som foreslo å gå rundt innsjøen Lago Di Bolsena) hedersgjesten selv, Cristina, min kjære og en god venn/kollega av Cristina, Andrea, som jeg har møtt før. Han jobber med å utvikle kremer, og da gjerne kremer som hjelper på sår hud, eksem, vondter i nakke o.l.

Jeg kan akkurat se han for meg, i sånn hvit laboratoriums frakk, skjegget sitt og litt bustete, krøllete hår passer perfekt til  ! En fin fyr, som kunne fortelle oss ennå mer, om hva vakre Italia har å by på.

Under lunsjen, holdt jeg en liten tale for Cristina, ville hun skulle vite hvor mye vi verdsetter vennskapet vårt, og hvilken flott person hun er. Syns det var en fin anledning til å si noen velvalgte, pene ord, det gjør man sikkert ikke ofte nok til hverandre.....

Som Dino kaller henne:
"The smiling lady" ! Ja, for Cristina smiler alltid når jeg treffer henne, og som kjent ett smil varmer alltid den man møter på. Det smitter !



Vi hadde blant annet en fin samtale, om hvordan nye mennesker man møter på sin vei i livet, kan bidra og utvide ens horisont ! En ny historie fortelles deg, nye ideer formidles, og alt sammen beriker mittt liv, føler jeg.

Man må bare pass på å velge de mennesker, man har kjemi med - og slikt oppstyr nye vennskap, var vi alle enig om.

Det hele ble avsluttet med bading:

En perfekt lunsj, og en veldig glad og fornøyd:  "bursdagsbarn" !
 

Thank you Cristina, for beeing just the person YOU are !

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Så hyggelig bursdagslunch du har invitert til, Helen og de vakre omgivelsene er prikken over i'en...

Ja det med vennskap er en flott ting som er i stadig utvikling og endring. Det blir ofte sånn at noen kommer og andre går. Ikke for at man blir uvenner, men man utvikler seg forskjellig etter hvilke erfaringer og interesser man samler i ryggsekken langs livsveien. Og ikke minst hvilke mennesker man møter.

Godt å se dere er kommet vel "hjem"...

Sylvia sa...

Heisann
For en hyggelig dag dere hadde med bursdagsfeiring av vakre Christina, i den flotte hagen deres i Villaen.
Brun og fin var hun, der hun sitter langs vannkanten som en havfrue. Kan du se det, at hun ligner.....?
Gode venner er godt å ha. Og det å møte nye mennesker beriker ens liv. Tenk på alle de fine menneskene vi møter her i Bloggland, og noen vil bli venner for alltid.
Ja, jeg gidder ikke bruke tid på de som jeg ikke liker eller ikke har kjemi med. De føler sikkert det samme for meg, så hvorfor bruke tid på det.
Så sees vi til torsdag. Så hyggelig. Det er vel etpar år siden nå, siden jeg meldte avbud sist vi skulle. Nå håper jeg ikke det kommer noe i veien denne gangen.
Og jeg skal ha på meg Mohairgenseren min, jeg...... Den er på nå. Jeg bare elsker den, og håper å inspirere dere igjen ;)
Håper dere hadd fin tur hjem til Norge.
Klem

Elisabeth sa...

Så koselig blogginnlegg, Helen! Smiiiiler.

Vennskap må pleies, og det virker som om du er god på akkurat det.
Så fint å stoppe opp i hverdagen, og ta seg tid til å spise sammen, snakke, le - og være sammen rett og slett.

Ha en fin tirsdag, tross gråværet <3

Anonym sa...

Looks like you all had a lovely day!