15. april 2014

Vel hjemme ......

.... i Italia, på Villa'n vår, møtte dette synet meg:


Vi hadde fått gress !

Det var grønt overalt hvor vi sådde for ikke mange ukene siden, innlegget husker dere nok, så kort tid er det siden, og se bare her:


Vår gedigene hekk, nyklippet og ca. 5 meter nå:


I 3 av mine 10 keramikk krukker, har jeg hortensia, og i år har alle overlevd, dog denne har kommet lengst:



Etter hektiske, flotte dager i Norge, var dette virkelig litt av ett syn å bli møtt av, takk til min fine hage, som jeg er så glad i - tror jammen meg jeg elsker grønt også nå......

Ps, jeg lover dere, neste innlegg skal ikke være fra min hage...hehe....men, noe annet som jeg må ha ferdig før fredag, for da blir det besøk her på Villa'n....og til da vil jeg ha dette rommet gjort klart, og det håper jeg å få vist dere.

6 kommentarer:

Sylvia sa...

Hei Helen
Først må jeg vel få gratulere deg med tanteungen din som var med å vant sølv i vm. Så morro for alle, og det var vel verdt turen din hjem til Norge.
Det er så lekkert hos dere i Italia. Så flott, og med grønt grass som ønsket deg velkommen hjem.
Det gjør ingenting om du viser bilder og skriver om hagen, bare det er interresant , og det er det, virkelig.
Siste innlegg hos meg i dag, er jo om grønne fingre. For det har jeg nemlig. De bruker jeg til mye, vet du. Baking, tegning, strikking, hekling.......ja, og å stelle grønne planter. Det kalles vel helst å være kreativ. :)
Ønsker deg en riktig fin påske. Klem klem

Kjersti sa...

Bare pøs på med hageinnlegg du, helt greit for meg! :)
Blir litt inspirert av å se den flotte hagen din, og det trengs for vi har litt å ta fatt på etter kloakkgravinga. I tillegg gravde jeg opp store deler av rosebedet for å fjerne rosene som døde forrige vinter. Men det ble aldri gjort helt ferdig, så det bedet må også fullføres. Belønningen blir å kunne dra på plantesenteret og handle nye planter, da blir det nok fint!
Kos deg med hagesysler og forberedelser til påskebesøk! :)

Fru Tunheim sa...

Skjønner godt at du elsker den hagen...jeg hadde nok ikke flyttet der i fra. Håper du rekker alt du skal før påskeinnrykket.

Anonym sa...

Hei! Koselege sommarbilde! Kvar reknar du mest som heime?

Bente sa...

Så deilig å se din fine grønne hage. Og så fort det gror.
Påsken setter inn for fullt og villa'n blir vel også full av famile. En koselig tradisjon. Familien kommer hit idag onsdag, og blir en dag eller to. F har laget skattekart over rorbuøyene og påskeeggskatten ligger gjemt. Gleder meg til guttene skal ut å lete.
Ha fine dager cara.

Thing sa...

Kunne flyttet rett inn i hagen der! ❤