8. april 2014

NM i ....

.... innebandy:


Dette er laget til min eldste niese. Tenk de lå sist i serien, også skjedde dette her !

Som min bror sa, dette er jo som på en film, "underdogs" som greier seg, kommer virkelig til finalen, noe de ikke hadde drømt om, skulle være mulig .... noensinne.

På spørsmål fra journalisten:
"Hva er gøy med innebandy?"
Svarer min fineste niese:
"Jeg liker innebandy, fordi jeg er flink til det " 

Herlig svar, som fikk meg til å tenke...at vi alle burde være ærlige, til å si hva vi er flinke til !


En annen morsom kuriositet, min lillebror spilte også innebandy i sin ungdomstid. Hans lag kom også til finalen, og det da han var 13 år, og laget hans, de faktisk vant NM i innebandy den gangen i 1983 !!

Og i skrivende stund fyller niesen min 13 år den 10 april, så hun og vil være 13 år når hun spiller i finalen i NM...litt rart sammentreff, ikke sant?

Ja, dette er jo så stort  at jeg måtte bestille meg flybillett hjem, til gamlelandet førstkommende helg. Dette skal jeg se på i Ekeberghallen i Oslo - og det alt lørdag 12 april.

Ganske så morsomt å ringe henne, for å si:
"Jeg kommer for å se på deg spille i finalen, Elin"
"Men, du er jo i Italia, tante"
"Har bestilt flybillett til Norge"
"Neeeei.....har du...?"
"Ja, jeg har det lille vennen min"
"Virkelig...?"
"Ja"
"ååååh, så fint da tante"

Gjett om jeg gleder meg !!

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Så gøy....og for en snill og hengiven tante du er.

Bente sa...

Tenk å ha en slik snill tante! Ikke rart hun ble glad Helen. Da reiser du vel nesten tilbake sammen med familien. For nå nærmer påsken seg.
Sjøbua er klar og vi dra utover fredag. F skal nå ha fri i påsken har jeg bestemt. Og han er jo enig så klart.
Nå skal vi nyte litt late dager.

Spennende med NM finalen, og noe er det med det 13 tallet.

Kjersti sa...

Så morsomt med finale! Og tenk hvor mye det betyr for henne at du kommer hjem fra Italia for å se den, det vil hun huske! Supertante!!!! :D

Thing sa...

Så herlig Helen!
-Og ALLE barn burde hatt en tante som deg! ❤