13. april 2014

NM i innebandy !

Var hovedgrunnen til min svipptur til Norge denne helgen. Lørdag gikk NM av stablen i Ekeberghallen, Oslo. Litt av ett lys show, som åpnet NM finalen. Dundrende musikk og røyk som ble sprutet ut ! Også grunnen til litt grådis på enkelte bilder...

Så stillhet, og stemmen over høytaleren sa vi alle måtte reise oss opp, vi skulle synge nasjonalsangen ! Det er lenge siden jeg har gjort, og der og da fikk jeg faktisk litt klump i halsen....var litt rørende.

Igjen dundrende musikk og røyk, mens alle spillereren kom løpende utpå banen, og alle deltageres navn ble høytidlig lest opp.

Ser kanskje ikke ut som det er noen tilskuere, men vi sitter alle på motsatt.............


....side:


Kampen spilles i 3 omganger av 20 minutter hver. Her min fineste niese med nr. 9 på ryggen "in action", hun spiller da får Bærums Verk, (startet opp for knappe 3 år siden) mot laget som het Tunet:


Tunet er et av favoritt lagene i innebandy, så her var det bare å prøve å gi dem motstand, prøve å redde alle målforsøkene deres, og kanskje...hvis de var heldig....prøve å score ett og annet mål....Det var visst planen.

Tror ledelsen var 5-0, da Bærums Verk scoret sitt første mål, av ingen ringere enn....trommevirvel takk, min niese, Elin !!!! hipp, hipp hurra !!

Var ikke bare jeg som hylte og skrek da altså, heiagjengen til Bærums Verk gikk rett og slett bananas !!

Liten pause ble det, da alle på laget skulle nyte dette øyeblikket, stort for dem som ikke er vant med å score mange mål.

Her får hun klem av en lagkamerat, og resten av laget stømmet til, samt keeper kom ut av buret sitt:


Så var det å løpe til de som sitter på benken, som alle holder utstrakt hånd, og trener'n (min bror) for å ta........


 .....gledesparade etter første målscoring for Bærums Verk. Elin syns her med nr. 9 på brystet: (bildet lånt fra pressen)
 

Målet ga hele laget en boost, som vi tydelig kunne se på spillet, og i neste omgang kom mål nr. 2 til laget hennes.

Så pause, hvor broder'n/trener, gir oppmuntring og sikkert tips til jentene, som jeg døpte til:
"den mørke, langhårete jenteligaen" (jeg vet det, må slutte å døpe om alt og alle, men det bare detter inn i hodet på meg:):

 
Stillingen ble til slutt 12-2 ! Med andre ord, BV vant sølv !

Mye takket være Bærums Verk fantastiske keeper, hun hadde 50 redninger i denne kampen !

Så da kan du tenke deg hva utfallet kunne vært, hadde ikke hun stått så bra - hun ble også valgt som banens beste fra Bærums Verk laget, velfortjent.

Jeg kan trygt si hun fikk kjørt seg i denne kampen. Tunet var mest i angrep....og deres keeper slappet vel mest av under kampen.

Sølv pokalen deles ut, her min bror, som holder på den, han var lettere euforisk av glede:


Medaljer deles ut, her Elin som får sin sølv medalje:


Du skal lete lenge etter et så happy sølmedalje vinnere, som dette laget her ! Husk de hadde ikke regnet med å komme til NM, så sølv....ja, det var jo som å vinne det:


Det offisielle lagbildet, som ble tatt, i litt ryddigere former:


Min fine, stolte bror, med sin eldste datter:


Og en like stolt tante, med sine flinke, sporty Elin, som har blitt 13 år, og med sølvmedaljen om halsen sin:


Det var uten tvil verdt å dra hjem til Norge en langhelg ! Dette ville jeg ikke ha vært forunt. Fikk meg til å tenke på noen fine visdomsord, vår engelske venn Dino pleier å si:

"Life is - making memories" - og dette vil uten tvil bli ett fint minne :)



7 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Det ble nok en minnerik søndag som vil huskes for alltid... og gratulerer til niese og bror med flott sølvmedalje.

Anonym sa...

I do wish I had been there with you!!!
Thank you for taking so many lovely pictures. I am so proud of my dearest granddaughter Elin!!!
Can hardly believe that she is now a teenager!!!!

Elisabeth sa...

Grattis til Elin, den stolte pappa´n og ikke minst tanta med sølvmedalje! Well done!!!

Ha en finfin shoppingdag i Oslo ;)

Bente sa...

Gratulerer med sølv i NM til Elin, pappaen og tanten også.
Fra mitt hjemsted hadde vi to lag, som begge vant sine finaler. Det er Slevik.
Du må ha en fin tur til Italia og nyt påsken med familien.
I skrivende stund er det knallsol og putene skal ut i sofaen på verandaen idag.

Kjersti sa...

For et levende kampreferat! Aner jeg nye karrieremuligheter for deg? ;)
Morsomt å lese, og så gøy for jentene ( og treneren...)! Et minne for livet :)

fruentimmeret sa...

Enig med Kjersti, dette kan du!

Klart dette er minner for livet, både for Elin, broren din og deg.

Fine bilder av alle.

Gratulerer så mye med sølvet :-D

Thing sa...

Kjempe flott innlegg!
Grattis med sølv til BV!!!

❤ ❤