4. april 2014

Milepæl ! ...og spørsmål til DEG !

Da har min lille blogg passert det magiske besøkstallet 100.000 og faktisk i skrivende stund ennå mer, hurra !  

Bloggen går inn i  sitt fjerde år - og ble påtenkt familie og venner, som ville se litt fra livet vårt her i vakre Italia. Etterhvert dukket det opp fler som hang seg på, og brått var jeg inne i "bloggverden", som har bidratt til bloggtreff og bloggvenner - tusen takk til dere alle sammen !

Jeg skal også innrømme at jeg skulle gjerne fortalt flere morsomme historie som skjer her med oss - og da særlig i møte med andre mennesker vi treffer her nede. Vi har møtt på så mange fine, morsomme, flotte, artige, kunstneriske, noble personer her i området.

Men ettersom jeg ser folk fra hele verden besøker bloggen min, og ikke minst også fra Italia, har jeg ikke turt. Personvern osv osv, har jeg tenkt. 

Husker jeg leste, for lenge siden i ett engelsk ukeblad, om en engelskmann, som hadde bosatt seg i en liten fransk by, hvor han restaurerte ett hus, noe som hadde blitt en ganske lang "reise" med franske håndverkere m.m. 

Alt dette rare han opplevde, skrev han en bok om. Den ble vistnok veldig populær i England, ikke like populær i lille byen han bodde i Frankrike, såpass at han til slutt måtte flytte derfra..!!... så med det friskt i minne, vil jeg jo ikke oppleve det samme, og flytte fra søte Bolsena med alle sin fantastiske karakterer, som bidrar til å gjøre Bolsena så unik og sjarmerende, og ikke minst gjestmild.

Men, litt får jeg fortalt dere... nå og da....om ikke annet byr jeg jo ihvertfall på min mann !! 

Så hva tror dere...ser statestikken slik ut på deres blogger også:



Kan det være riktig at folk titter innom fra: Tyskland, Frankrike (mistenker det er deg Mayliss) Russland, Sverige......ja, enn kan jo bare lure ?

5 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Min bloggstatestikk ser også slik ut med treff fra de merkeligste land. Jeg har tenkt at det bare var noen som kom innom ved tilfeldighet da de googlet et eller annet ord som plutselig dukket opp fra min blogg.

Håper du får mange svar. Det blir spennende å se hva som svares.

Ha en helg.

Thing sa...

Jeg har også veldig mange beøskende fra USA og Tyskland..
Men det er nok pga google tenker jeg =)

Jeg bruker google oversetteren selv når
jeg besøker blogger som er på et uforståelig språk.
Og det blir jo ofte et morsomt resultat.. haha..

God helg! =)

Sylvia sa...

Heisann Helen.
Ja, slik ser du ut hos meg også.
Ang å skrive om folk, når det er på Norsk , forstår jo ikke utlendingene hva det står, annet enn at de bruker Google Translate, men som vo vet, det blir noen merkelige setninger og ord ut av det.
Engelskmannen som bosatte seg i Frankrike og skrev bok om det, heter Peter Mayle, og er forfatter, tror jeg. Jag har denne boken, og kjøpte den , fordi jeg har sett filmen de laget fra boken. De er bare herlige. ( bøkene heter Ett år i Provance, og Alltid Provance)
Du kan jo skrive både på norsk og engelsk, men det erl ligsom avslappet å lese de norske bloggene.......
Endelig helg. God helg.
Ps: elsker jo å lese om krumspringene til din kjære ;)

Jorunns hobbyblogg sa...

Det er det samme her og, bloggverden sletter ut grenser, og det er besøkende fra mange land, ikke godt å vite hvorfor,...
Greiest å lese på norsk tenker jeg...
Fikk en lien aha selv da de snekkerne vi har på nybygget hadde vært på møte på jobben og fått høre at jeg blogget.... Tok vet linken fra instagram for en periode jeg da ;)

..ikke det at det gjør noe .... Men det gikk opp for meg hvor lite annonym man egentlig er

Men i det store og hele er det jo veldig koselig med bloggvenner, da jeg var ung hadde jeg mange brevvenner, dette blir liksom en mer moderne utgave av det.... Mer klient er det med de 100 daglige besøkene som aldri legger igjen en hilsen ...

Jorunn

Anonym sa...

Kan jo være flere enn meg som er norsk i utlandet, og som leser mange forskjellige blogger...
Hilsen Monica på Gran Canaria