9. april 2014

Hekken blir klippet !

Til deg som lurte på akkurat det ! (og til deg som er lei å av å leses om hekken, stopp her, og vent på neste innlegg, lover etter dette kommer det ikke mer om hekken vår i år !)

Ja, hekken blir klippet i skrivende stund og (utrolig nok) forsvarlig ! Her blir den tynnet ut på siden:


 
Fått sms og mail fra familie og venner, som lurte på akkurat det.....samt du da Sylvia !

Vi har fått lånt, ett ordentlig byggestativ (ikke Petter Smart utført), som er trygt  ! Og som dere ser, det skal temmelig høyt opp dette stativet.

For her skal toppen  klippes. Legg merke til min kjære sin "målestav", igen tapet med den berømmelige gaffatapen, takk til Liv som kunne fortelle meg navnet på denne tapen, som er blant hans favoritter:



Vi har også fått inn vår trofast gartner her på Villa Helena, Victor. Han tar seg av hagen vår, sommerstid, når vi er i Norge.

Og jeg, er glad ikke min kjære mann holder på oppi her......av og til, så tror jeg at "skjebnen står enn bi"....jeg opplever det ihvertfall stadig vekk, og takk og lov for det !


Blir mye som skal rakes/plukkes sammen her, og etterpå skal andre siden tas..... etter klipping, er da høyden 5 meter.




Regner med det meste er ferdig når jeg kommer tilbake tirsdag nesten uke.

Nå pakkes kofferten, Norge - here I come !

7 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Hjelpes...det er jo en vanvittig svær hekk da! Må den være så høy eller hadde dere klart dere med halve høyden? Da hadde jo alt vært så mye enklere....

God tur til Norge og X fingrene for niesen....

Elisabeth sa...

Har i grunn tenkt på åssen det gikk med den hekken etterpå…
Spør som Fru T her - må hekken være SÅ høy da??? Halvparten hadde vel holdt.

God tur hjemover Helen. Klart tante må få med seg finalen. Svære greier.

Helen sa...

Godt spørsmål Fru Tunheim.

Den har nok ett formål med sin store høyde.

Eiendommen ligger på en åskam, og som kjent "blåser det på toppene", også her i Italia. Så denne tar av for vinden, eller som det på italiensk heter:

"tramontana" = vind fra fjellet :)

Bente sa...

Helgen blir fin den Helen. Og jeg synes høyden er riktig, bare ikke når den skal klippes. Godt det er Victor som er i høyden og at "klatrestativet" ble sikrere .
Og du plutselig er du i Norge igjen. Skal si du er en snill tante. Og jeg krysser både fingre og tær for seier.

Kjersti sa...

Wow, for en hekk og for en jobb! Godt det gjøres med sikkerheten under kontroll.
Jeg liker at det er et eget ord for vind fra fjellene. Tramontana :)

Sylvia sa...

Godt å se dette blir gjort på en forsvarlig måte, og at du har din Petter Smart trygt ned på landjorda når det blir gjort. Og så rett og fint det ble.
Gaffatape trodde jeg det het......gaffeltape, altså?

Og det var også slik jeg så for meg at det skulle gjøres. Et stilase. Men Terje skal ha kredit for oppfinnsomheten, fra det forrige hekk-innlegget. ;)

Takk for forklaringen for at hekken er så høy. Det er jo mye man ikke vet..........såklart verner den litt når det blåser.
Det er nok derfor det er store trær rundt gårdene i DK , for å få litt le, langt ute på et jorde .

Elisabeth sa...

Du, jeg glemte å kommentere den hyggelige JA-benken du har. Og helt vedlikeholdsfri eller?
Regner med du er tilbake til Bella Italia allerede?

God palmesøndag!