22. april 2014

Glimt fra påsken....

..... som hos oss i år betyr, at deler av min kjæres familie samles her på Villa Helena. Med en svigersønn, som er veldig glad i å lage mat, og ikke minst veldig flink, blir det noe lekre retter på oss.

Her enn sunn kyllingsalat, mens lille prinsen har sin helt egen rett:



Markblomster har blitt plukket fra bondens jorder, pynter opp mens ukeblader og kaffe nytes i finværet. Som dere ser, valmuene har kommet:



Min kjære og jeg, har vært på klassisk konsert,  flygel. Det var en gratis konsert, i regi av byen Orvieto, og foregikk inni her:


Regner med du kjenner igjen, Duomoen ?

Magiske omgivelser, og en akustikk av en annen verden. Det er en veldig kjent italiensk musiker, ved navn Giovanni Allevi, han spiller sin selvkomponerte musikk på flygel.

Vakker, rolig, litt drømmende musikk...jeg lukket øynene mine, og lyttet, merket at tankene begynte å vandre avgårde..... jo, dette var vakkert å høre på !!

Du finner en liten "smakebit" her !


Musikeren, som jeg dessverre ikke husker hva heter.....så nesten litt ut som en rocker, der han kom i sin sorte T-shorte, jeans, og ett hodet fullt av sorte krøller som sto rett til værs ! Men, han spilte som en gud !!


Vi har som mål, at hver påske har vi funnet en ny restaurant som familien skal tas med på. Denne gangen var valget på altarocca wine resort, nettsiden finner du her:



Ligger rett utenfor Orvieto, og ja - har tatt deg med hit før. Ligger så vakkert til, med utsikt over rader med vinstokker, og oliventrær:





Som alltid, nyyyyydelig mat her ! Med, andre ord...sålangt har vi spist oss godt gjennom påsken...og ennå en konsert sto for tur på oss.......

7 kommentarer:

Bente sa...

Koselige tradisjoner dere har Helen. Og så deilig med all den gode maten. Jeg sier som alltid, du frister. Men heldigvis har jeg en mann som kan lage mat, selv om det oftere er jeg som står ved grytene.
Nå tror jeg vi har like fint og varmt vær som dere har i Italia.
Tid for å klippe plenen, få i orden blomsterbed og kjøpe noen nye hagemøbler. F er på "jobb" igjen så vi er tilbake til hverdagen etter påsken.

Fru Tunheim sa...

Du og du så nydelig....musikken var jo som balsam for ørene. Og for en utsikt fra restauranten....smelt!

Sylvia sa...

Heisann
Først må jeg bare takke for sjokoladen og det koselige kortet, som lå i postkassa til meg i dag, da jeg kom sliten hjem fra jobb. Tuuuuusen takk, Helen. Nå skal det bakes BROWNIES neste gang jeg har en fridag.
Så koselig med familiebesøk, da. Og god mat og fine restaurantbesøk.
Den blomsterbuketten er bare helt nydelig! Og etter Martha liljen, som er min favoritt, er det store, røde valmuer som kommer like bak. De er maleriske og flotte!!
Her har det vært sommertemperaturer noen dager nå, og jeg sitter ute i singlet kl halv 8 på kvelden.
Resten av kvelden skal nytes foran tv med et enkelt strikketøy. Mer orker jeg ikke......det er skikkelig travelt på jobben i disse dager, phu.
Stor klem, og takk enda en gang.

Olavs Blogg sa...

Så flotte omgivelser med blomster og godt vær. Mye fristende god mat og den alldeles skjønne musikken av Giovanni Allevi.
Her begynner det så smått å spire og gro. I dag får vi ca 16-17gr i skyggen. Men jeg må nok erkjenne at dine omgivelser frister meg ganske mye. Og så fint dere har fått det til rundt villaen. Terje har sannelig energien i orden.
Nyt tiden framover.
vh Olav

amo sin blogg sa...

Fint både å lese og sjå !
Litt for alle sansar her :)

Elisabeth sa...

Hørtes ut som en superkoselig påske, Helen. Godt for både magen, sinnet og sjela. Me like!

Kjenner jeg blir sulten av matbildene dine. Mmm.. I kveld skal vi spise japansk her i Miacasa. Min helt ferske svigerdatter <3 koker middagen. Store begivenheter er vel overstått.

Anonym sa...

Beautiful pictures and delicious looking food!!!