2. april 2014

Gift med Petter Smart... ?

I min barndom, var jeg en ivrig leser av Donald Duck blader, kanskje du også var det ?

En annen ivrig leser må uten tvil ha vært min kjære. Dere husker kanskje oppfinneren Petter Smart ? Vel, jeg skal komme tilbake til den figuren .. snart....

Det jeg først må fortelle og vise dere, er denne store hekken vi har mot bondens jordet. Den har vokst veldig de siste årene, og er vel 2 år siden vi sist klippet den. (som dere skjønner, holder vi på mye i hagen for tiden)

Nå er den vel 6 meter høy, og toppen skal klippes ! Men, hvordan skal det da gjøres?


Jeg ventet ganske spent, på hvordan min kjære denne gangen skulle "løse oppgaven" - for min kjære er veldig løsningsorientert, som det så fint heter, og som endel vet - han er meget praktisk anlagt.

Denne gangen skulle bobcaten være til hjelp. Okey, hvordan da tro? Stå oppi grabben som heises opp? Men, neida, det var mye mer kreativt tenkt.

Man skulle stå oppå taket av bobcaten, som hadde blitt "bygget" litt oppi høyden....med to plast baljer.....(??)


....som var "forsvarlig" tapet fast med sånn tykk grå tape !!


Stigen skulle hjelpe, med å komme opp på toppen av denne anordningen hans:


En annen lang stang, som var plassert foran bobcatens vindu, viser høyden som det skal klippes til, og her min kjære med alt klippe utstyret sitt:


Jeg satt i kjøkken hagen min, skulle luke og tynne ut litt jordbær busker og har fin utsikt, mens jeg holder på å le meg ihjel... og kan ikke la være å tenke:


Jeg må da være gift, med en kloning av Petter Smart ?


Dessverre, gikk denne meget oppfinnsomme løsningen ikke an å bruke i praksis, til min kjæres store sorg.

Grunn ... bobcaten skulle kjøres på baksiden av hekken, slik at ikke plenen blir ødelagt. Men, bak hekken har vi store kampsteiner, som viser tomteskillet...... og der var nok passasjen for trang til hans fine bobcat, med andre ord på godt norsk: planen gikk i dass:


Han gir jo aldri, aldri opp min mann, hodet hans spinner bare videre med ideer til ny løsning / oppfinnelser.

Jeg hørte flere ganger braket av stiger som falt ned, til de var "snurret" og bundet...igjen...


... forsvarlig sammen, legg igjen merke til bruken av denne tapen hans:


Ja, hva kan jeg si, annet enn min kjære for meg til å le, og det nesten hver eneste dag, han vet bare ikke helt hva han gjør som får meg til le ? Men, det vet du - NÅ !

Håper du også trakk på smilebåndet ?

Ps:
er det rart - det første jeg fant ut, når vi bosatte oss her, hvor er nærmeste sykehus ? 

Og, tilfelle du lurte på om jeg har vært der, ja, det var vel noen uker etter at jeg hadde funnet ut hvor det lå....og da med min kjære som skulle sys sammen, men det er annen historie...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Helt herlig!!

Ser alt så tydelig for meg, T er T og det skal du være glad for.

Men, husk å alltid ha nok Gaffatape ( det er den kraftige tapen) i huset!

Kjekt å ha!

Klem fra Liv.

Elisabeth sa...

KREATIVT!!! My goodness.
For ikke å snakke om pågangsmot.

Og hurra for Gaffatape ;)
Ikke rart barnebarna er fulle av krutt også. He he..

Full forsommer hos deg ser jeg.
Nydelig her og nå. Sukk...

Anonym sa...

What can I say...?I just can't believe it!

Fru Tunheim sa...

Ha,ha,ha,..herlig!!!! Jeg ler høyt her på hotellrommet. Det verste er at jeg kjenner meg igjen i din mann. Jeg har også en tendens til å tenke ut allverdens løsninger på oppgaver som skal utføres, dog ikke like spektakulært som din mann.. Min mann finner på den mest tungvinte og ugreie måten og jeg ler meg i hel over hvor vanskelig han gjør oppgaven., men sammen blir det bra!

Sylvia sa...

Helen, du må være gift med virkelighetens Petter Smart. Han er jo bare herlig da. Og før jeg leste videre om baljer på taket, limt fast med gaffatape, så visste jeg vel med meg selv, at det aldri kom til å gå!!!! Hva med en lift? Ellers må han jo lage et slags stillas han kan stå på?
Jeg synes det er herlig med slike folk som pønsker ut på sin måte, jeg. Har jo en sønn som er " oppfinner" til tider, og han ELSKER gaffatape!!!!!
Vi har planer om å pusse opp i trappegangen i øverste etg, og der er det flere meter til taket. Jeg gruer meg litt for hva min mann vil finne på, for å nå helt opp. Jeg ser også for meg lure løsninger, ala tre stoler stablet oppå hverandre......uff....
Det var godt det ikke endte med sykehusbesøk denne gangen, da.
Men tror du hekken blir klippet i den nærmeste fremtid, eller......?
Lykke til.

Bente sa...

Jeg kjenner godt til Petter Smart, er jo gift med "tvillingbroren" hans vettu. Stadig så ser jeg F står og lurer litt og så dukker det opp all verden spesielle ordninger. Sist var det en egen spesiell stilasje i E's trappeoppgang slik at han kunne få satt opp panel i taket. Det ble bare ikke tatt bilder slik du gjør.
De er morsomme da. Og Helen vi har vel ikke kjedelige dager med slike menn hva?

fruentimmeret sa...

Hahaha, både jeg og Kjetil lo høyt da vi leste dette. At ikke du tar deg noe beroligende når han pønsker ut sine "Donald-Duck"-løsninger er jo ikke til å fatte. Men nei da. Du løper etter ham med kamera for å dokumentere hele forløpet. Det kaller jeg nerver av stål, eller så er du bare blitt herdet med årene. Det er nok det siste tenker jeg.

Lykke til med hekk-klippingen, men jeg tror du bør gjemme bort gaffa-teipen.

Takk for morsom historie ;-D

Jorunns hobbyblogg sa...

Ha ha morsom historie, ikke redd for å skade seg?

Hagen deres er vel mer for en park å regne etterhvert?

Jorunn

vimza sa...

hahahaha:) som jeg lo og lo og lo :) men for en fantastisk kreativ mann, og han gir seg jo aldri heller:) beste sort dette.
ta godt vare på han Helen:)
og ha en strålende dag :)