6. mars 2014

Weekend tur til........


Vi hadde som dere vet, bestilt hotellrom, og godt var det - fordi lørdagen morgen våknet vi ved sekstiden av regnet som slo mot soveromsvinduet.

Da vi sto opp var det grått og fremdeles yr i luften, og helt ærlig fristet det ikke å skulle dra ut på tur, men nei rommet sto jo å bare ventet på vår ankomst, så det var bare "å sæla på" !

Mot Orvieto (ca. 20 minutter fra Bolsena) stoppet regnet, og tåken lettet, da vi kom på motorveien hadde det ikke regnet der ! Snakk om lokale byger ?
 
Vel fremme i Arezzo, var det ingen sol som ventet på oss, men det var heller ikke meldt, derimot lette regnbyger, og de kom nå og da i løpet av lørdagen.

Her inngangen inn til dette herskapelige, gamle bygget, hvor ....


.... dette hotellet ligger:


 Vi hadde bestilt oss suite med litt orientalsk inspirert dekor:


Hver første helg i hver måned, er det antikk messe i gamlebyen av Arezzo. Masse folk og liv, og selvsagt mye rart, fint og artig å se på. Anbefales, skulle du noengang være på disse trakter i Toscana.

Slik ser det ut i gamlebyens gater, med alle sine boder og selgere:




Noe av hva man kan finne her, og jeg stusset da jeg så disse rustne gulmalte Tolix stolene, de hører liksom til i Frankrike....derimot tunge, brune "bymøbler" hører Italia til:

Hva ble med oss hjem ?

Kun den lille lykten du ser på bildet under her. Vi var ikke på jakt etter noe, denne gangen. Har faktisk tidligere kjøpt en stor, gamle kommode her, som vi har på vårt soverom på Villa'n vår.


Arezzo, er en fin by og vandre rundt i, med alle sine flotte byggverk.


Lørdag kveld spiste vi rett og slett gourmet middag på Ristorante La Curia, som noen av dere så på instagram. Fantastisk god mat, og lekkert dandert samt veldig god service.

Nettsiden deres finner du her ! De ligger midt i centro storico (gamlebyen, som vi vel kaller det, direkte oversatt er vel sentrum historisk).




Søndag morgen sto vi opp til knall sol, frem med solbriller ! Og ennå flere folk, som vandret rundt i gatene og kikket.


Men, lunsj hadde vi tenkt oss ett annet sted, i en annen by, vi skulle ut å kjøre igjen......forts.følger..

5 kommentarer:

Bente sa...

Tusen takk for omvisningen. Nå er jeg spent på hvor dere dro senere?
Bloggen din har blitt slik at vi må bevise at vi ikke er roboter Helen. Nå må vi skrive inn tall før innlegg kan publiseres.

Helen sa...

Uff, ja beklager - jeg har måttet sette den "tall-greia" pga søppel kommentarer, og til slutt fikk jeg mellom 10-15 hver dag, som måtte slettes.....:(

Håper å kunne ta den vekk igjen, om en stund..

Jorunns hobbyblogg sa...

Så koselig gjensyn med nydelige Arezzo, var en streikende varm sommerdag da vi var der, og også marked..... Mange fine skatter...

Jeg ble kvitt sånne spam meldinger ved å ikke tillate anonyme kommentarer

Gleder meg til å se hvor ferden gikk videre....
Jorunn

Fru Tunheim sa...

Så hyggelig weekendturen ser ut. Og hotellrommet ser så italiensk/søreuropeisk ut. Jeg tenker på hvilken kontrast det er til norske hotellrom som ofte har en lys og skandinavisk innredning. Det er jo litt fint at hotellene gjenspeiler området man er i.

Når jeg kommer hjem i morgen skal jeg prøve den gule buksen. Håper de har størrelsen min. Det er ikke ofte de har det, men da prøver jeg i London siste helgen i mars.

Ha en fin helg.

fruentimmeret sa...

Love, love, love it!