26. mars 2014

Tilbake i Italia !

Etter fine dager i England, med mye bedre vær enn meldt, kom jeg hjem igår kveld til ett kaldt Italia vær !

Jeg dro fredag fra 20 grader og sol som vi da hadde hatt 3 dager på rad. Landet igår på Fiumicino flyplass i Roma, til yr og knappe 9 grader - snakk om værskifte !

Idag var det meldt regn, og det var ganske grått da vi sto opp idag, men regnet så vi faktisk ikke noe til, hurra :)

Derimot nøt jeg dette nye synet, fra min frokost terrasse på Villa vår, hvor min kjære hadde flyttet opp mens jeg var i England.

Alle oleander buskene var kommet i jorden, og gressfrø er sådd !

Ååhhh, dette var gøy å se:



 

For å minne deg hvordan det så ut på denne delen av tomten før, "mens vi holder på å fjerne trær" bildet:


Ganske stor forskjell, ikke sant ?

Takket være oppholdsværet vi fikk idag, kunne jeg begynne på mitt lille "plante-prosjekt" - sette ut ca. 100 stk gladiol løker, i litt forskjellige farger.

De ble plantet 2 stk mellom hver oleander busk, så med andre ord...det var mange små hull å grave....


Vi var også innom ett lite lokalt gartneri, jeg trengte 6 lavendel planter til. De skal erstatte der det nå står avblomstret påskeliljer.

Det vil da bli en hel rad med lavendel langs denne lille stien opp til campo sportivo - sports plassen, som vi så fint kaller det:


Og ja, det er min kjære du ser oppi toppen der ... i det fjerne, som nevnt, han hadde begynt på sin lille trehytte til barnebarna mens jeg var på tur, og den blir fin !

 
Det som er med min kjære, og sikker alle andre menn, de tror jo de er like myke og kjappe i kroppen som de var som unge..... og som dere vet, har min kjære akkurat fylt ennå ett år.

Men, så måtte han oppå toppen her da, for å snekre igjen dette "hullet" i taket. Han svinger seg (ganske) lett opp...men, det jeg var redd for, var om disse tynne plankene ville bære 90 kg ?

Så jeg lot som jeg sto der får å ta bilder, noe jeg jo også gjorde, men også å være like ved, tilfelle han ramlet ned med ett brak:


Jepp, de holdt faktisk ! Selv om jeg syntes de bøyde seg litt nedover....?

 
Og ennå en hyggelig overraskelse ventet meg, nok en som ville leie vår Villa til sin sommer ferie...nei, ikke for denne sommeren, men neste sommer 2015 !!

 Tenk jeg har alt 3 bestillinger for neste sommer ? Her snakker vi langtidsplanlegging :) og det liker jeg.

7 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ja det var stor forskjell og så fint som det er blitt....

Ja de mennene våre er nok yngre i hodet enn i kroppen, det samme gjelder selvfølgelig ikke for meg...ha,ha. Jeg går ut fra at din kjære synes det er kjempegøy å bygge hytte i treet og gleder seg til å se barnebarna leke i den. Og sikkert har han lyst å bli med i leken også, det hadde i alle fall jeg hatt lyst til om det var mine barnebarn som hadde fin ny lekhytte i et tre.

Sylvia sa...

Kjekt med en mann som ordner opp, mens kona er på tur. Der slapp du mye arbeid, Helen. Nå kan du heller sitte å nyte et flott syn av en blomstrende hage, med bobler i glasset.........
Jeg ser jo stor forskjell allerede. Flott blir det.

Så gøy med den hytta i treet, da. Han tenker nå på alle, han. Så snill. La han holde på. Det er jo slik han holder seg ung, i kropp og sinn.
Klem

Jorunns hobbyblogg sa...

Så flott det blir, og lov meg bilde av gladiolene!
Kan de være i jorden om vinteren i Italia ?
..og blir det mer regn, så er det bra for blomstene....
Ha en strålende kveld!
Jorunn

fruentimmeret sa...

Det var kjempeforskjell!
SÅ fint det ble, Helen ;-)

Skal si dere er flinke til å stelle og dille. Godt du har grønne fingre, samt at din T er HANDY-mandy ;-D

Snart helg igjen.
Kos dere.

Klem

Anonym sa...

Beautiful pictures!
Thank goodness there were no accidents with all the balancing acts!!!

Bente sa...

Så flott det blir på villa'n. Må være koselig å bo der en stund for dere nå. Og snart påskebesøk. Dagene bare flyr i veg her nå. Min F driver på for fullt vettu. Tror også han er like ung og sprek, men innrømmer at han er sliten om kveldene. Det er bare det at han ikke forstår å ta det med ro.
Godt at taket holdt, med det var nok T sikker på skjønner du. Jeg holder meg borte stort sett når F holder på i høyden nå. Og håper at det skal gå bra.

Må si dere er flinke til å holde på.

Elisabeth sa...

SÅÅÅÅÅ flott det er blitt med de nye buskene og steinkanten.
Ja som jeg har skrevet før, den ser ut som den har ligget der bestandig. Well done!

Morsomt med trehytta. Der tenker jeg Knoll og Tott skal ha det gøy. Og kanskje bestefar får komme på besøk? Cowboy og indianer-lek kanskje?
Min pappa snekra lekestue til mine tre da de var små. Den har vært masse brukt.
Nå rommer den hageredskap. Men kanskje engang får den en ny vår med småtasser inni?? He he..

Kan fint forestille meg deg blir lekkert med Gladiolus. Elsker dem. Det dumme er at vinden ofte tar dem og at de da trenger støtte.