29. mars 2014

Møtested - den gule baren !

Du ser hvorfor den kalles:
 "den gule baren" på folkemunne. Denne hadde jeg ikke vært på, før idag:


Jeg hadde kjørt ned hit, bor jo som sagt for tiden utpå landet i vår Villa. Uvant å ikke kunne bare gå ut døren og gå videre ned til byen....

Parkerte rett ved Castello'n og gikk ned, fint å få en liten gåtur, tenkte jeg.

Mens jeg gikk langs veien, for å nå målet mitt, tutet en bil på meg, jeg snur meg og ser en hvit varebil hvor Guiseppe vår trofaste elektriker, henger ut av vinduet mens han vinker til meg og i den andre hånden holder han mobilen som han snakker i. ..?... lurer på hvem som egentlig styrer bilen ? ... knærne....?

Vel fremme, på den gulen baren, hvor jeg skulle ha frokost avtale med min fineste italienske venninne:


Ikke uvanlig kom jeg først frem, og samtidig kom to brummende Harley Davidson motosykler opp ved siden av meg.

Gutta tar av seg hjelmene, nikker med hodet mot meg og hilser pent:
"Buongiorno Signora" !

Jepp, jeg kjente de kara der gitt.....hihihi....måtte trekke på smilebåndet, begge kara jobber sommerstid på den fineste privat "beachen" her i Bolsena, Riva Verde.

Så en liten samtale måtte jo være på sin plass...og den foregår da på italiensk.....

"Comme stai ?" spør de meg, hvordan har du det.
Sier jeg har det bra, og at været er jo fantastisk idag.
De er helt enige, så spør jeg når de åpner for sesongen, er det til påske kanskje?
Åhh, neida, det var først i juni mnd de åpner opp, da sees vi da, sier jeg.
Ganske fornøyd med den samtalen der gitt !

Ganske utrolig å treffe på 3 kjentfolk i løpet av 5 minutter, tenker jeg og smiler for meg selv, også kommer jeg på at mens jeg gikk over torget hadde jeg også hilst på eiendomsmegler'n som viste våre norske naboer, boliger til salgs her nede, hilste pent på han også.

Tro så når vil Cristina dukke opp ?


"Fashionable late" er jo hennes varemerke, og idag var hun 15 minutter forsinket, men når man blir møtt med dette smilet her, er hun tilgitt med engang !



Jeg skulle aldri tatt på så mye klær !!

Men, da jeg dro halv ti idags morges, viste tempen kun 15 grader, men nå raste den mot 20 grader..... puuh:


Det er så koselig med slike venninne treff / frokostavtaler, savner det litt når jeg bor her, men åååh tenk så heldig jeg er som har fått meg en  italiensk venninne (som snakker engelsk) !!

I am lucky !

Håper din helg er fin, og husk - ta godt vare på dine venninner, de er gull verdt !!


4 kommentarer:

Sylvia sa...

Hei Helen
Så fint å ha en nær venninne der hvor man bor. Jeg har jo bodd litt rundt forbi, før jeg fikk barn, og da fant jeg meg alltid en god venninne. Det er lett, for stemmer kjemien, ja, da kan det ikke gå galt.
For et sjarmerende kaffested dere var på. Og gult er jo kult.
Ang. Scones, synes jeg du skal prøve igjen. Så lager du dem så høye du vil ha dem, for de hever ikke såååå mye. Jeg lager to store kaker istedetfor fire små, ellers blir de bare tørre. Lover du meg å prøve igjen?

Har er det et fantastisk vær. Jeg dro på jobb i vinterjakka, men måtte bære den på armen hjem i dag. Nå sitter jeg ute og nyter sol og vår, men med et sjal om skuldrene. Jeg orker ikke bli forkjølet en gang til.
He en deilig helg du også. Klem

Elisabeth sa...

Imponert over italiensken din, Helen. Forstår at du er i ferd med assimilere til det italienske, både når det gjelder språket og menneskene. Hm, ikke verst.

Og enig, venninner er gull verd ;)

Fru Tunheim sa...

Bra at italiensken din får komme ut og praktiseres litt og ikke bare foregå inne hjernen..du imponerer!

Ja, noen er alltid fashionable late og alltid er det de samme menneskene. Jeg er som oftest den som sitter og venter på de andre.

Vi hadde nydelig sommer i London også. Shopping blei det lite av som vanlig. Jeg bruker str. 34 og det jeg hadde lyst på hadde de ikke i min str. noe som ikke er en uvanlig.

Veskene fra Furla som jeg hadde lyst på, hadde de kun i lys rosa og ikke lys blå som jeg ville ha. Men, jeg fikk jo kjøpt Chanelvesken og er superhappy! Og så kjøpte både min venninne og jeg flere neglelakker fra Kiko. Jeg er så kjempefornøyd med de som jeg fikk av deg.

Jorunns hobbyblogg sa...

Se der kaster du deg ut i Italiensken, veldig bra!!
koselig med sånne venninne treff, gullstunder :-)

ha en fin uke videre

Jorunn