10. mars 2014

Jeg ombestemte meg !

Lørdag, kvinnedagen, hadde jeg frokost med min søte italienske venninne - i vakkert solskinnsvær. Vi satt ute å drakk vår kaffe og spiste vår (usunne) frokost.

Hun inviterer meg så med på utflukt, søndagen...til Terme di Sorana. Der har jeg aldri vært, og har villet dra dit, men jeg nøler litt, og sier jeg skal tenke på det, men tror jeg blir med.

Søndag morgen, og solen skinner fremdeles, og jeg leter frem en av mine mere flatterende bikinier. Står der foran helfigur speilet, og tenkte at nei, dette var ikke dagen jeg følte og vise frem min blekgråhvite kropp til italienerne! Den tar seg unektlig bedre ut med litt farger på seg.....

Jeg ombestemte meg !

Det er lov det, ikke sant? Selv om jeg akkurat hadde lest en artikel i  ELLE magasin, at man i disse dager hadde altfor lett for å bryte avtaler.

Men, jeg rakk ikke å få noe farge på kroppen i løpet av de få timene før vi skulle møtes, legger skulle barberes så jeg også...uææææ...nei, det var bare å sende en sms, og for sikkerhets skyld ringe også, og forklare situasjonen. Søte Cristina, prøvde med litt overtalelse, men den falt jeg ikke for.

Gressenke helg, så noe måtte jeg finne på.

Derimot, fristet det å gå en fin tur i dette solskinnsværet. Denne gangen tok jeg bilen, kjørte ned til strandpromenaden til Montefiascone. Tar meg ca. 20 minutter å kjøre dit, en fin liten biltur.


Men, her blåste det !

Jeg var tidlig ute, og bilen hadde vist +15 grader. Var gudskjelov riktig kledd, men kaldt nok til lue? Vel, det kan diskuteres, se bare hun til venstre i bildet here. Mye folk her en søndag, turgåere, joggere, folk som leser avisen, familer med barn som leker:


Dette var ett vakkert syn å se:


Se det blåser her !
I det fjernes skimtes Lago De Bolsenas 2 øyer, Isola Martana og Isola Bisentina:


Her er det egentlig en liten sandstrand, men ikke idag, med bølgene som kom denne veien. Dog, det er en deilig lyd å høre - bølger som slår:


Vel hjemme igjen, satte jeg meg på min lille balkong, eller solveggen som vi har døpt den til. Ligger nesten alltid i le, så her satt jeg å strikket mens jeg nøt en stor kopp te !  Hva strikker jeg på, skal vise deg neste gang....

Må si jeg etterhvert syntes det vel varmt å sitte der, og kikket på tempen, som viste 35 grader i solveggen ! Faktisk gikk jeg da opp på badet, tok på meg singlet og smørte ansiktet og brystet mitt med solkrem. Men, bare så det er sagt, jeg tittet også på temperatur måleren på kjøkkenvinduet mitt, som vender da i skyggen og den viste 15 grader.

Hvem vet, kanskje jeg får litt farge, og kommer meg engang til Terme di Sorana ?  Du kan se det her !

Hva gjorde du på en fin søndag....?

6 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Skjønner deg godt jeg. Bikini og british blue hud er ikke kjekt. I alle fall ikke dersom man er alene med den fargen.

I alle fall så så det ut som du hadde et godt alternativ til søndagsaktivitet. Min søndag var lite spennende med jobb fra 13.40 til 00.30..

Bente sa...

Så nydelige bilder du viser av Lago'n på den vindfulle dagen. Og det bilde med hestene er så flott Helen.
Det er lov å ombestemme seg så klart. Må si jeg har jukset litt med å ta sol her. Noe som jeg aldri pleier. Er i basseng hver dag og i badedrakt, ikke bikini.
Nå har solen kommet frem og på min lille veranda her er det godt og varmt. Nyter det og er fornøyd med mitt opplegg.

Sylvia sa...

Jeg forstår godt at du takket nei til bikini-tur..... Min kropp er heller ikke klar for noe sånnt enda, he he
Men turen du tok selv, var jo fin. Flotte bilder du tok. Nydelig det av gutta på hestene, men det siste med treet i vannet. Wow, for en stemning det var i det bildet.
Søndagen var jeg innendørs, selv om solen var der, siden formen ikke har vært helt god. Men jeg bakte jo og strikket og koste meg, alikevel.
I dag tilbringes dagen under et pledd, atsjooooo!!!! ;)

Thing sa...

Skjønner deg godt!
Ser ut som du hadde en fantastisk dag! =)

Utrolig flotte bilder =)

Gleder meg til å kjenne 35 varme i solveggen her! =)

fruentimmeret sa...

Fantastiske bilder Helen!

Det er helt innafor å ombestemme seg :-)

Kjersti sa...

Klart man kan ombestemme seg! Du fikk jo masse ut av søndagen på en annen måte, og badestedet kan du få med deg en annen gang når du føler at kroppen er klar.
Jeg er på vei til Oslo for å møte Else. Spise litt og det blir nok et glass prosecco eller to også tenker jeg. Nydelig vårvær i dag, deilig!