23. mars 2014

En fin lørdag i Durham !!

Her er "damene" i sjarmerende Durham.

Mamma, meg og yngste tantebarnet. Skal innrømme det var litt kjøligere her i England, enn hva jeg dro fra.....som var 20 grader.....(dog i skrivende stund, har jeg fått sms fra min kjære, som kunne fortelle han har regn og vind i Italia !!)

Jeg hadde tatt med kåpe og skjerf hadde også fått bli med:


Faktisk fikk vi bedre vær enn meldt, med blå himmel:




Når jeg er her borte, og det ikke er sommer, så jeg ha en varm kakao med marshmellows oppi, med andre ord, dagens kaloribombe:


Smilte da jeg så denne plakaten, og nei....ingen av disse skoene ble med meg hjem idag:


Derimot var jeg innom butikken EAST, hvor jeg ofte finner basic topper, og denne gangen hang det endel igjen på 70% !

Tok med meg en enkel langermet grå t-shorte, en kortermet petroleums topp i silke - litt usikker på fargen, med silke, ja da var jeg solgt og nedsatt fra 49 Pund til 19, må da være fin til jeans? Ingen tvil da jeg fant merino ull jakke i fuchsia - den fargen elsker jeg.

Jeg var veldig godt fornøyd med dagens kupp:


Etter vandring rundt i disse søte små gatene her, gikk vi mot favoritt cafèen vår.....:


Cafè Continental, som ligger i dette eldgamle bygget.

Det er verneverdig, så oppi 2 etg, hvor vi skulle sitte, heller gulvet ganske mye. Her har de så god mat, for ikke å snakke om deres hjemmelagde kaker !

Jeg sto over denne gangen, men skal innrømme jeg fikk noen smaksbiter fra niesen min.

Åhhh, det er såååå koselig å se familie og være her igjen !

7 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Skjønner godt at du synes det er deilig å være sammen med familien siden du bor et godt stykke fra dem. Da gjelder det å bruke tiden sammen godt og det ser det ut som dere har gjort. Og du, den skoplakaten var fornøyelig.... Nå er det bare 4 arbeidsdager igjen til jeg reiser og har lært av deg...nå er antrekkene gjennomtenkt og det meste ligger allerede klar i kofferten siden jeg nesten ikke er hjemme før vi drar fredag morgen. Jobbkofferten er pakket for Kristiansund og Ålesund.

Sylvia sa...

Heisann
Der så det jammen kaldt ut. Godt du tok deg litt varm kakao. Sophia har blitt sauser ned med forkjølelse, stakkar. Skal lage litt varm kakao til henne senere....
Å være sammen med familien er kos. Og med opplevelser og god mat, blir det jo perfekt.
Jeg har hatt det superkoselig i helga, sammen med ei venninne. Vi har skravler og strikket to hele dager til ende.
Nå skal det strikkes sokker, ja! Et par hver mnd, og Mars-sokkene er enda ikke i boks, ups......
Kos deg videre på tur, Helen. .
Klemmer

Olavs Blogg sa...

Så trivelig. Kos dere!

Elisabeth sa...

Så hyggelige bilder fra Durham du viser, Helen.
Likte spesielt godt det første av dere damene i familien. Flotte er dere!

Shopping er sjelden feil. Men "East" har jeg aldri sjekket ut. Skal jeg merke meg, neste gang jeg er i England. Vet du forresten om det selges utenfor UK?

Hygg deg videre sammen med familien, kjære du.







Bente sa...

Helen, tenk tre jentegenerasjoner på shoppingtur. Heldige deg. Og salg og greier. Fine ting du fant. Sko finner du jo i Italia, men morsom er plakaten.
I skrivende stund publiserer jeg bilder av ferdig poncho.
Den var morsom å strikke, og jeg synes det vokste raskt med flettemønsteret.
Nå må jeg ha et nytt prosjekt.

Ønsker deg god tur hjem igjen. Skjer mye på villa'n også ser jeg.


fruentimmeret sa...

Tre fine damer på bytur!

Jeg vet akkurat hvor fint det er å gå gatelangs og tusle rundt i Durhams gater. Savne savne ;-)

I`ll be back!

Maliva`s verden sa...

Flotte bilder du tar H. Skjønner det var godt å være sammen med familien igjen...blir jo liksom ikke bare å stikke innom på kaffe med den avstanden du har og jeg hadde i Frankrike. Ellers takker jeg for hyggelig kommentarer inne hos meg, jeg svarte på den ene....og tar du hintet; Få 15 flotte bloggere på besøk i ditt område av Italie, hadde ikke det vært gøy og god reklame? Da blir det jo 16 med deg da...hihi. Det er lov å drømme....Nyt helgen. Klem fra meg