2. mars 2014

Bedt bort til pranzo !

... som er italiensk for lunsj !

Hvem var vi så invitert hjem til ? Jo, til Anna, som er mama til min italienske venninne, Cristina, som dere har "sett" her inne på bloggen før.

Hun hadde laget pasta fra "bunn av" - og den lå her til tørk, da vi ankom fredag kl. 13:


Flotte Anna i egen person, du vil aldri i livet gjette hennes alder, og helt ærlig, hun nekter å oppgi den også....hihihi.....

Jeg ville ihvertfall finne ut hvilken ansiktskrem hun har brukt hele livet. Og vet du hva, hun lager den selv også, hva gir du meg ?


Ja, jeg vet hva dere tenker...:
"Helen, her har du en fin ny oppgave å lære, lage pasta fra bunn av"

Jeg innrømmer det, tanken slo meg ett nanosekund, og jeg spurte Anna:
Hvor lang tid hadde hun brukt på å lage denne fantastiske pastaen, vi skulle få servert til lunsj?

Ca. 2 timer ! Det var der og da jeg bestemt meg, dette skal ikke jeg lage...kommer til å dø av sult før jeg er ferdig !!

Her min kjære og min søte venninne Cristina, hjemme hos hennes mor:


Og her - ferdig perfekt kokt pasta, med kun cherry tomater, litt hvitløk og olivenolje, toppet med parmesan!  Tenk at noe så enkelt, kunne smake så himmelsk godt !

Som min kjære sa:
"Dette er den beste pastaen jeg noensinne har smakt"!

Han forsynte seg med 2 gode porsjoner, ikke rart magen hans ikke blir mindre !


Cristina hadde spart på en prosecco flaske til oss, for akkurat denne lunsjen, fordi hun vet jeg er såååå glad i (okey, les elsker) italienske bobler, hvor søtt er ikke det?


Etter pasta retten, var det grønnsaker vi skulle spise, ser du hva dette er?


Tipper du ikke gjettet dette !

Det er altså carciofo, som på godt norsk er artisjokk, og disse er kuttet opp og frityrstekte. Utrolig godt, med crispy utside og den myke artisjokken inni !

Dearest Anna and Cristina, mille grazie - for the wonderful lunch we had together !

Ps, holdt på å glemme, prisen på nevnte leilighet jeg så på, er 110.000 Euro tilsvarer ca. 900.000,- kr

9 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Det så ut som en kjempehyggelig lunch og det enkle er fortsatt ofte det beste. Jeg spiste noe så enkelt i Italia en gang som pastaputer og frisk salve stekt litt i olje. Det er den beste pastaretten jeg noen gang har spist.

Det er jammen ikke alltid enkelt å tippe alder. Noen holder seg bare bedre enn andre. Noen med gode gener og andre for at de jobber med saken. Og klær har også mye å si, men en flott dame, det skal være sikkert.

Anonym sa...

That looks absolutely delicious!!!

Bente sa...

Hjemmelaget pasta er absolutt den beste. e har egen pastamaskin og vi har laget pasta selv. Blir så godt.
Og toppet med parmesan, det smaker jo himmelsk.
Du vet jeg er avhengig der. Og bobler i tillegg. Perfetto pranzo.
De frityrstekte artisjokkene se godt ut, har aldri smakt. Jeg husker den frityrstekte forretten på IL Moro. Var ikke det squashblomster?

Anette Willemine sa...

Ser utrolig godt ut. Jeg drømmer om å stå på kjøkkenet til en italiensk husmor og lære massevis om italienske matretter. Vi er alle i familien glad i italiensk mat, og prøver stadig ut nye gode oppskrifter. Den yngste datteren vår har begynt å snakke om hvilket land hun skal til som utvekslingsstudent (det er om 2,5 år), og Italia er absolutt en av favorittene. De to eldste var i USA, og var veldig fornøyde med det valget. Hadde vært morsomt om den yngste hadde lyst til å velge Italia. ;)

Morsomt å "være med" på visning i forrige innlegg. :)

Ha en koselig kveld!

Sylvia sa...

Hei Helen
For et koselig besøk!! Tenk at dere fikk hjemmelaget pasta. Men det er vel ikke så " wow" i Italia som her?
Jeg har faktisk laget pasta selv, jeg også. For over 20 år siden. Jeg har jo alltid elsket å lage mat, like mye som å bake, og la meg si det slik: å lage egen pasta tar en halv dag, å spise den tar 10 minutter!!! Så gadd jeg ikke gjøre det igjen. Jeg laget fylte pastaputer, kan du tenke deg for en jobb det var?
Ellers ser jo mor og datter like flotte ut! Jeg håper dere har hygget dere sammen.

I dag har jeg vært i " din " by, Tønsberg. Det kan du lese om i bloggen min.
Ha en fin kveld. Klem

Thing sa...

Mmmm, så deilig så deilig..
Og flott dame ja! =)

vimza sa...

Wooooow du er så heldig Helen:-) jeg fikk vann i munn �� men oppgaven jeg heller tenkte du skulle få var å finne ut hva i alle dager hun har i den dagkremen ��

Jorunns hobbyblogg sa...

Det så virkelig nydelig ut :) og du kan jo heller lage den kremen hennes, ... Etter at du har spist?

Jorunn

Elisabeth sa...

Har laget pasta kun en gang i mitt liv. Jeg og tre kollegaer hadde" pasta-basta-party". Supermorsomt forøvrig av grunner jeg ikke kan utdype her. Men så godt det ble. Vi laget ravioli og tagliatelle.
Lunsjen deres så virkelig hyggelig ut. Og enig, det nekelste er ofte det beste.

Ser du har fått tallbekreftelse på kommentarene dine. Hjelper det mot spam? Nå har det vært heeelt håpløst hos meg. Har enda ikke sperret for anonyme. Vil jo så gjerne at den søte mamma´n din skal få kommentere hos meg ;)

Tudeloo fine du.