28. februar 2014

Vil du bli med på visning ?

Vet noen av dere liker å "bli med meg" på visning, og her om dagen, var jeg på nok en visning her inni Castello'n.

Jeg holder utkikk etter bolig til salgs her, som skal ha balkong eller terrasse. Våre tidligere naboer hjemme i gamlelandet har bedt meg om det.

Nå er flybilletter bestilt, de kommer ned hit i mars. Så da vil jeg ha sjekket ut, hva kan være aktuelt for dem å se på.

Har jo tidligere tatt dere med på denne her ! Som de også skal se på.

Men, denne gangen skulle jeg inn i smuget her, gaten ved siden av Tabacchi'en (dere som har vært her nede vil kjenne dere igjen)


Den er nærmeste nabo til Alimentari'en (landhandleriet). Den ligger i 4 etasje, som også er toppetasjen:
Bygget inneholder 4 leiligheter.

Denne eies idag av en gamle dame, som bor i Roma med sin datter og hennes familie, den brukes sjelden, om noen gang lenger? Så derfor vil datteren nå prøve å selge denne.

Du kommer rett inn i kjøkken/spisestue/gang. Alltid morsomt å se hvordan disse ferieboligene er møblert, og ikke minst hvordan slike gamle bygg er inndelt. Denne viste seg og være forbausende praktisk !

Fra dette rommet, er det 3 dører, som fører henholdvis inn til, stue, soverom, bad.

Kjøkkenkrok, bokstavelig talt, godt med fliser i "spursonen" halveis opp taket....?...  spisebord og stort skap er også plassert her, samt i hjørnet trappen som fører opp til "indrefileten".

Husker vår bolig her, hadde akkurat samme høyden på fliser på veggen, bare at det gikk rundt hele kjøkkenet !


Stuen, med peis, og ett vindu som har utsikt mot Lago De Bolsena, samt vår takterrasse !

Stort soverom, her inne var det 2 store klesskap plassert på hver sin vegg. Det jeg lurte mest på, hvordan i alle verden hadde de greid å få de opp 4 etasjer, og det i en ganske trang trappeoppgang ?
Badet, som jeg tenkte....var kanskje ikke sånn jeg hadde latt det stå, hvis jeg skulle selge boligen min?

Dette er det mest spennende med leiligheten, den ca. 25 kvm store takterrassen ! Den har 360 graders panoramutsikt.

Det blåser på toppene, er ett godt eksempel idag. Meldt regn denne morningen, men det kom ikke, derimot overskyet og vind var det vi hadde fått ....

Innen jeg hadde kommet meg opp hit, hadde jeg mer eller mindre tenkt ut hvordan leiligheten, lett kunne pusses opp.

Takterrassen var jo som ett "blankt lerret" - tenk så fin den kan bli ? Bare fjerne det rødemalte tørkestativet, og ett par tv antenner?

Hva koster så noe slikt ?

Hva ville du tro? Så skal jeg avsløre det i neste innlegg. Lite hint...den har det som eiendomsmegleren sa:
"A very good price" - ja, hun snakker engelsk, hvilken lykke !

Ny fredag, og ikveld skal en liten bag pakkes, vi skal på biltur i helgen, og en hotell overnatting er bestilt her!

Ønsker alle en fin helg, håper du har hyggelige planer i vente ?

5 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Å jeg kunne nok hatt leiligheten. Men det måtte ha blitt en del oppussing. I alle fall av "kjøkkenet"., men om den har en rimelig pris er det kanskje noe igjen på budsjettet til oppussing.

Jeg har jobbehelg så planene er ikke de store, men det er deilig å komme på hotell etter en lang og slitsom arbeidsdag. Bare kope foran tv, spise godis og ikke forholde seg til noen andre enn meg selv.

God ut, det ser jo nydelig ut dit dere skal.

Sylvia sa...

Jeg sier som fru Tunheim! at kjøkkenet ville jeg gjort noe med, og så innredet litt annerledes.
Men jeg vet jo av erfaring ( siden halvparten av min familie er fra Spania og Frankrike) så er slike leiligheter små, og ikke lekkert innredet, som vi her hjemme ville gjort. De er mest ute, og ikke så opptatt om det er så flott innendørs.
Utsikten er det ikke noe å si på.
Jeg venter med å se hvor dere skal i neste innlegg, derfor har jeg ikke sett etter på linken du har lagt ut.
En riktig god helg.

Anne sa...

Tror jeg må begynne å tippe LOTTO.... :-)

fruentimmeret sa...

Det er hva jeg kaller et oppussingsobjekt, så her er det bare å brette opp armene og ta fram arbeidslysten. Hvis prisen er innafor da :-)

Min smak er nok heller leiligheten til svenskene. Den var veldig sjarmerende.

Sukk.... Skulle gjerne eid en leilighet i Castello'n ja ;-)

Gleder meg til å se innlegg fra roadtripen deres til Arezzo. Der var Kjetil og jeg innom etter besøket hos deg. Sjarmerende by det også, som de fleste stedene i bella Italia.

God helg til deg og T.

Klemmer herfra ;-D

Bente sa...

Denne leiligheten er jo et funn Helen. Jeg vet jo hvordan svenskeleiligheten er i virkeligheten, og den er ikke for oss. Nå har vi jo Noels sin og den er jo lekker. Men med oppussing og den takterassen kan leiligheten bli en liten perle. Klart det frister.

I helgen blir det avslapping, turgåing, trening i basseng og strikking på ponchoen.

Ønsker dere begge en god tur til Arezzo.