6. februar 2014

Sjekk.....

...listen gjennomgås:

  • sjekk - flybilletter printet ut
  • sjekk - hotell bekreftelsen printet ut
  • sjekk - musicalen Billy Elliot bestillingen printet ut
  • sjekk - middags bestilling på Savoy Hotell printet ut
  • sjekk - afternoon tea bestilling på Harrods printet ut 
  • sjekk - passet er i håndvesken min
  • sjekk - 3 antrekk er funnet frem
Da har du kanskje alt gjettet, hvor jeg skal være i helgen ? Avreise imorgen tidlig.....

Skal på venninnetur, og vi har blitt enig om å pakke kun håndkoffert, slik at vi kommer oss raskt avgårde på Gatwick Expressen til Victoria station, og ikke kaste bort tid med å vente ved bagasjebåndet.

Men, så klart i denne byen - bugner jo shoppingfristelser ! Så vi regner med at håndkofferten skal utvides ved retur og da må den sendes !

Og ser du nøye på bildet her, ja, da ser du mitt siste Missoni kupp !

En strikkejakke i nydelige farger, fra korall, rosa til mørkeblå og mørkegråfarger, kjøpt i Oslo og det på salg hvilken lykke - hurra !!

Den skal invies på denne turen, har med 2 topper som passer til, 1 kjole til middagen, jeans, og penbluse til å bruke til musicalen, og selvsagt nattkjole, undertøy, og strømper.

 Det som er vanskelig å velge er skotøyet, men tror jeg valget er tatt nå:


Og ser du den lille rosa "vesken" ?

Det er ikke en liten veske, derimot den praktiske Longchamp bagen (se den her brettet ut), brettet ut blir den ganske stor - tilfelle jeg skulle gjøre noen "kupp" i denne storbyen. Mulig kofferten virkelig blir fylt opp av en ny vinterkåpe, som står øverst på listen over "what to look for on the sales" !

Så kan bagen fylles opp av det som ikke passer i kofferten, smart ? Joda, her er alt nøye gjennomtenkt, serru :)

Sender deg postkort, men før det - 
ønsker jeg deg en finfin helg, planer ?

9 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Å så koselig det høres ut..alt sammen! Min venninne og jeg skal dit i mars og har bestillt Afternoon Tea på Brown's Hotel. Tror jeg skal gjøre som deg, legge planlagt garderobe på sengen før pakking. Hater pakking!!!!! og har aldri noe å pakke.

Elisabeth sa...

Imponert over pakkestrategien din, Helen. Jeg tar alltid mer aaaalt for mye. Og er ei kløne ifht til å tenke at ulike klær kan kombinerers osv. Kom gjerne med smarte weekendpakketriks ved et senere innlegg her på bloggen. He he…

Men ikke glem varme klær også da vennen. Av erfaring kan London være sur og kald i februar. Ille å gå og fryse vet du.


Med alle spennende bookinger og billetter ligger det virkelig godt tilrette for en herlig venninnehelg. Enjoy!

Blir rolig hjemmehelg her. Pleie forkjølelsen og ta meg inn, står på min agenda. Kjens veldig greit.

Bente sa...

Virkelig smart og gjennomtenkt pakking Helen, du har jo blitt en mester til dette. Og så koselig det er med en slik venninnetur. Venter på postkort fra deg kan du skjønne.
Og du jeg håper regnet gir seg. F har nok mye forskjellig bær der han er nå.

Sylvia sa...

Det var altså London du skulle til....på venninnetreff. Noe så koselig, altså!
Så flink du er til å pakke. Jeg pakker alltid i siste liten, derfor kan jeg ta virkelig feil tøy med, eller så er det altfor mye. Verst er det hvis jeg pakker når det feks er varmt her når jeg pakker, og regn og kaldt der jeg kommer.......så står jeg der med tynne plagg, uten sokker og jakke, uff....... Da MÅ man jo shoppe litt, ikke sant?
En veldig kjekk bag/veske du har til tur.
Og mange flotte farger på tøyet du har lagt frem. Litt morsomt, for vi har kanskje byttet roller.....jeg prøver å dempe fargebruken for tiden.
God tur, kos dere masse, le og ha det gøy...med bobler i glasset. Klem

Kjersti sa...

Å, misunnelig!!!!! Gled deg til Billy Elliot, den er helt fantastisk. Kunne gjerne sett den igjen!
Kos deg masse, håper du finner noe fint på salg!

Anonym sa...

You really are a clever packer!!!
I LOVE your new Missoni cardigan, and what a fantastic bargain!
Have a wonderful time in London!

Hobbybruket sa...

Høres ut som du ligger ann til en super helg. Riktig god tur og kos deg masse. :)

Thing sa...

Herlig Helen!
Har jo sett bilder på Instagram
så vet at du koser deg =)
Frister med en London tur ja, kjenner jeg =)

Jorunns hobbyblogg sa...

Heldige du! London er aldri feil, tenker dere koser dere....
Imponerende pakking, men så er du vel nærmest proff på reiser :)

Håper det blir masse fin shopping og gode opplevelser på turen.
Jorunn