10. februar 2014

Postkort til deg - fra London !

Lovte deg ett postkort, og denne gangen falt valget på dette kortet, som viser alle de store sightene, som jeg denne gangen ikke fikk sett på  !

Denne turen, skulle være en ren velvære/nytelses helg:


Vi dro med morgenflyet fredag til Gatwick flyplass, tok Gatwick expressen rett inn til Victoria Stasjon, og syns det var vel stappfullt på toget.

Vi fikk vite det hadde vært noe tull tidlig på morgenen, så noen avganger hadde blitt kansellert, men heldige oss merket jo ikke dette, annet enn det var litt trangt å puste ! Til info, express toget inn skal til vanlig gå hvert kvarter, og tar 30 minutter inn til London.

Vel fremme på Park Plaza Victoria Hotell, som tar 3 minutter å gå til fra tog stasjonen, perfekt ! Rommet var klart og vi byttet sko, småløp ned til resepsjonen igjen - fikk bestilt en taxi som kjørte oss til vår avtale på....:


Her hadde vi bestilt bord til kl. 14.00, på The Georgian Restaurant til afternoon tea ! Jeg elsker alle de små detaljene, som H-logoen på tekoppen, hvordan teen helles gjennom god gammeldags tesil osv osv: 

Vi hadde bestilt "fullpakke", altså med ett glass champagne til ! Det blir liksom prikken over i'en. Men, klart det blir også ett vanskelig valg:


Skal jeg drikke pellegrino vannet mitt ? Den deilige darjeeling teen min ? Eller bobler.....? Bildet ble også lagt ut på instagram, og der kom det noen herlige kommentarer, blant annet disse:

"Av de tre der hadde iallefall ikke jeg valgt te."
"Hopp over teen"
"Luxusproblem, te kan du drikke hjemme...."
"Champis"

Ja, vi fikk oss en god latter, mens vi nøøøøt våre bobler. Jeg i min nye Missoni jakke - yes, den blir en favoritt kjenner jeg !

Må jeg innrømme tiden gikk fort unna, med deilig mat og så mye som vi skulle drikke, hadde jo hver vår kanne med te !Vi skravlet og lo på innpust og utpust, holdt vel bare munn når vi drakk !

Litt vandring rundt i Knightsbridge rakk vi, før vi igjen hoppet i en taxi, tilbake til hotellet.

Skifte av antrekk, eller rettere sagt - kun toppen skulle jeg skifte, til kveldens avtale, men før det  .....  litt mat igjen !!

Ja, du tenker vel, orker de ennå mere mat etter den lunsjen der ? Og svaret var: ja...litt mat skulle vi nok greie å få i oss. Klokken hadde tross alt blitt 18.00.

Men, før det hadde min søte venninne litt trøbbel med en støvel, hvor glidlåsen satte seg bom fast. Da hun inntok denne posituren på sengen, ja da måtte jeg jo frem med kamera....hehehe...håper du tilgir meg, M:


Bord var bestilt på hotellets restaurant, TOZI, italiensk, som har fått veldig fine tilbakemeldinger. Se nettside her !

Her delte vi ett par småretter, også hadde vi hvert vårt glass med italienske bobler denne gangen. Må bare tilføye, her var det fantastisk service, da jeg må innrømme vi var litt sent ute (pga støvel-glidlås-problematikken) slik at det var knapp 1 time til vi måtte hente teater billettene våre !

Dette fortalte vi, at vi hadde dårlig tid altså, ikke hvorfor selvfølgelig - vi unlot den detaljen. Da skal jeg si deg vi fikk maten raskt servert !



Hotellets beliggenhet hadde vært nøye planlagt, da vi hadde bestilt billetter her, Victoria teater, som også lå kun 3 minutters gange fra hotellet.

Jeg hadde fått anbefalt av engelske venner, og bloggvenner, at Billy Elliot, var musicalen vi burde se på:


Den skuffet ikke ! Fantastisk fin  !

Underholdende, fin musikk, utrolige flinke dansere, og en veldig fin fortelling, som foregikk i England 1983, da den store gruvedrift-streiken pågikk. Anbefales ! Klipp kan du se her.

Slitne la vi oss denne fredags kvelden, men syntes vi hadde fått mye ut av dagen. Vi hadde til og med greid å bestille oss time lørdag morgen hos naboen til hotellet vårt....hva det var....det vil du se i neste innlegg :)

So long.........!

11 kommentarer:

Eva Helen sa...

He he, champagne først :).
Takk, for kjempefine bilder, og lattermildt bilde! Jakken er også, veldig fin! Nydelige farger:).

Sylvia sa...

Hei vakre Helen.
For en koselig tur!!! Og du ser helt nydelig ut i tøyet du har tatt med i kofferten din. Din venninne derimot, skulle valgt seg annet skotøy, ha ha.....
Mmmm...også all den gode maten dere spiser. Jeg hadde jo tatt det hele, jeg, te, bobler og vann. Det var jo afternoon tea dere var på, så det skulle bare mangle om dere skippet teen.
Ellers forstår jeg dere har en all tider tur. Og jeg gleder meg til fortsettelsen........ Er det spa, tro?
Klem

Fru Tunheim sa...

Å Helen...du drar på så mye kjekt og denne turen ser ikke ut til å være et unntak. Gleder meg til neste postkort....

Anonym sa...

Tea at Harrods is a MUST when you visit London. I'm so glad that you enjoyed it...but I knew you would! The delicate sandwiches and the cakes look absolutely delicious!!!

Jorunns hobbyblogg sa...

Hærlig ... Sånne turer er bare gull... Kjente nesten at jeg var der :)
Så bra at du likte Billy Elliot, nydelig historie

Jeg venter på at dattera og jeg skal se guys and Dolls i Oslo ..... Det er faktisk første musikalen jeg så i London for snart 25 år siden
Gleder meg til neste postkort fra London

jorunn

Elisabeth sa...

Ååå så gøy å få bli meg deg på Londontur, Helen. Du skildrer så morsomt og levende gjennom orda og bildene dine ;)
Den afternoon-teen skulle jeg gjerne delt sammen med dere gitt. Har hatt slik to ganger, men aldri med champagne. Må jeg forsøke neste gang. Bra tips! He he…
Missouni-jakka di kledde deg flott. Ikke overraskende forresten.
Dævver av bildet av venninnen din oppi senga med beina til værs. Lekker positur.
Gleder meg til neste innlegg. Spent på hva...

Bente sa...

Wow skal si dere hadde et høyt tempo. Rakk så mye allerede på fredagen. Lenge siden jeg ar vært i London nå. Kan du skjønne at hver gang jeg reiser blir det til Italia? Morsomt bilda av venninnen din. Hun fikk jo på støvlettene, men har aldri sett noen gjort det på denne måten.


Thing sa...

Så herlig Helen!
Og du er så vakker!!!!♥

Tusen takk for kjempe flott postkort!

Klem

fruentimmeret sa...

Du er veldig jålete, Helen! Men det kler deg :-) Hehe...

Kan tenke meg at din venninne ble ganske varm i toppen da glidelåsen kilte seg fast. Håper du blir tilgitt din snikfotografering. Hihi

Uansett, tusen takk for et upper-class postcard from London ;.)

Ta ta...

fruentimmeret sa...

PS!

Enig med Thing: Du er vakker, Helen!

Kjersti sa...

Jeg ser at det ikke bare er jeg som tenker at du er flott, Helen! :D
For en fantastisk tur dere hadde! Jeg hadde blitt med på alt sammen. Er spent på neste postkort - var dere på V&A-museet?