18. februar 2014

Mere pakking...

.... denne gangen, var det ganske mye mere som skulle pakkes, enn til en liten weekend ! Så da ser min store koffert slik ut, før lokket lukkes, ser ikke lovende ut.... ville du trodde jeg skulle få lukket denne igjen ?

Volià, så greide jeg å lukke denne gangen også, takket være at denne er "expandable" - tro hva det norske ordet er ?

Ihvertfall, det betyr, at jeg har en mulighet til å utvide kofferten noe, sees på siste bildet til høyre ser du "forstørrelsen", genial ide, som gjør at nytt ullpledd, håndhåndkler, og såklart min nyeste poncho også kunne bli med tilbake til Italia !

Hvor det var rene vårstemningen, som møtte oss - innlegg kommer - men først en tur på til Villa Helena (vårt andre hjem her nede, avstengt for tiden)  ønsker dere alle en flott dag, hvor enn du er verden !

Info:
Kofferten er av merket Samsonite.
Fås kjøpt i Norge, blant annet hos Morris kjeden, se mer her !

13 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en fin koffert du har ser solid ut.
Hvilket merke er det og hvor har du kjøpt den?
Jeg på utkikk etter ny koffert som er av god kvalitet.
Hilsen Solveig

Bente sa...

Du er jo en mester i pakking Helen. Jeg prøver å pakke til mitt tre ukers opphold vettu og min koffert blir også full.
Så deilig vær dere fikk hjemme i Italia. Ser at det er meldt 21 grader i Roma idag. Må nok komme en tur snart, ikke vente helt til september. Fikk Mail av Dagmar om vinhusåpningene i mai. Vi får se.

Anonym sa...

Leste et innlegg tidligere der du pakket og hadde med deg en sammenbrettet veske i rosa farve som heter Loungchamp.
Fås slike kjøpt i norge og vet du prisen på den,
syns den var smart men har ikke sett sånne her hjemme....

Helen sa...

Til Solveig -
merket er Samsonite, har lagt inn en link på innlegget, så du kan se mer info. Fås kjøpt i Norge, blant annet hos Morris kjeden.

fruentimmeret sa...

Ja, ingen tvil om at du er en erfaren og dyktig pakker, Helen! :-)

Som du vet, har jeg også stor sans for Longchampvesker. Enkle og smarte. Jeg kjøpte mine hos Steffen i Akersgata i Oslo

http://www.steffenshop.no/vaar-butikk.158001.no.html

Helen sa...

Takk for hjelpen Fruentimmeret !

Ang Longchamp bagen, anbefales !

Fru Tunheim sa...

En god koffert er gull... Vi kjøpte en ny i går av den typen som er ultralett, også vår fra Samsonite. Nå kan jeg shoppe mye i London i slutten av neste måned når kofferten ikke veier noe. Som om...ha,ha,ha. Det vil i så fall være en ny opplevelse.

fruentimmeret sa...

PS!

Om Steffen:
Etablert allerede i 1938 er Steffen en av Norges eldste og mest tradisjonsrike forhandler av høykvalitets vesker, kofferter og tilbehør. Steffen er i dag eneforhandler i Norge av Longchamp og Tumi, og har en stor merkevareportefølje fra bl.a. Frankrike og Italia

Min Longchamp skulderveske ga jeg kr 1195,- for (februar 2014)

Sylvia sa...

Du er litt av en mesterpakker, Helen. Og den kofferten din, med utvidelse ( expand) er superduper. På min kuffert, er det en ekstra glides, for utvidelse, så jeg har, jeg også. Det er den jeg bruker mest. Også har jeg alltid en bag til håndbagasje, sånn i tilfelle jeg kommer over noe.....

Ja, det er nok vår i Italia nå. Men det er ganske deilig her nå også. Ivertfall på denne tiden. Vanligvis er februar iskald, full av snø eller slaps. Heldigvis har vi heller ingen tele i jorden, så blomstene kommer nok tidligere frem i år.

Gleder meg til vårlige bilder fra Italia fremover......
Klem

Kjersti sa...

En bra koffert er gull verdt! Jeg fikk ny koffert til bursdagen min i fjor, og den er så super. Riktignok ikke expandable, men den triller så lett at jeg bare kan blåse den bortover gulvet. Litt av en forbedring fra det gamle treskeverket.
Regner med det er deilig å begynne å kjenne våren i Italia. Har jo sett noen glimt på instagram, og gleder meg til å se flere - både der og på bloggen!

Anonym sa...

I think you will be looking forward to going back to Italy....? Have a good flight!

Thing sa...

Du er dyktig på pakking tenker jeg!
Selv hater jeg å pakke...(og pakker minst mulig)

God koffert er gull ja!! =)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Det var noe kjent med den stabelen du, og ikke minst det ullpleddet som skulle være med på tur! Mannen pleier å ta det i sin koffert, for han fyller jo aldri opp sin koffert så mye som jeg gjør! Hi, hi! Jeg har også et koffert med mulighet for utvidelse, og det er kjekt å ha!

Ønsker deg en fin dag i vårlige Italia!

Klem Cathrine :-)