20. februar 2014

La oss smugtitte litt på.....

...våren !!

Dette herlige vårtegnet møtte meg på Villa'n vår denne uken. De er så fine disse første krokusene, som titter frem mellom løvet:





Det mest overraskende var mimosa treet mitt !

Det er i full blomstring !! Noe som er 2-3 uker tidligere enn vanlig. Det lukter så godt, at å stå under her, lukke øynene og bare puste inn lukten, er som å puste inn våren !


Jeg har mange krukker med pelargoner, noen har stått ute hele tiden, dog under tak, og noen er plassert inni anekset.

De som har stått ute, har tydeligvis ikke fått med seg at det har vært vinter, der de står og har stått i full blomst siden i sommer:


Derimot har hortensia blomstene skjønt, at det har vært en vinter, og de visner hen:


Tar sjansen på å klippe de ned, ser at det har blitt gjort med hortensiane nede ved havna i Bolsena, så da tør jeg også å gjøre det nå:


Derimot har jeg hjelp, til å klippe ned rosene mine, og denne enorme rosebusken ved inngangsdøren, får pent stell av vår trofaste gartner:


Men, før du blir litt misunnelig - kan jeg fortelle det kommer ett værskifte, igjen, til uken.

En varm vår var nok litt tidlig ute, og det er snakk samt meldt, kaldere dager/netter i vente. Så det ble med denne uken hvor våren virkelig gjorde sitt inntog, og antagelig en liten stund til vi igjen har 14 - 18 grader igjen...... jeg håper det ikke er lenge til !

Men, før det - går det unna med det store hage prosjektet vårt.....det må jeg også vise dere, til da ciao fra Italia.

9 kommentarer:

Sylvia sa...

Tenk at det er blomstrende vår i Italia der du bor, Helen . Så herlige bilder av vårtegn.
Her har det snedd de siste timene , og det har faktisk kommet endel. Tror det vil sne hele helgen også. Det har de iallefall meldt.
Browniekaken min er kjempelett å lage, den er jeg sikker på du vil få til. Den skal være seig og våt inni......
Jeg vet ikke om jeg har e- Mail adrs din på Ipaden min, men send til velizsylvia(@) yahoo.com ( sløyf klammene) så skal jeg sende deg oppskriften og fremgangsmåten .
Klem

Bente sa...

Ååååå du så deilig. Heldigvis regnet all snøen bort igjen i natt. Men sola den vil ikke vise seg. Nå husker jeg jo på at pellargoniene mine står i kjellerboden. Får sjekke om det er noe som skjer med dem også. Håper de blir som de var i sommer.
Prosjektene står i kø for dere jo, men så kan vel ikke T sitte i ro han heller. Her er E's prosjekt i full gang og det er masse å gjøre, men hun vet jo akkurat hvordan hun vil ha det. Og jeg vet det blir veldig bra når stylisten ordner.

Ha en fin helg.
Ciao cara.

Fru Tunheim sa...

Åååå så herlig bare å få se krokusene. Alle venter vi på deilig vår nå og jeg bor på den kanten av landet vårt der våren bruker å komme først. Snøklokkene er her allerede. Kunne lese i avisen i dag at de første sommerkålplantene nå er i jorden.

Ønsker dere en fin helg.

Anonym sa...

Spring is my favourite time of the year when all the beautiful flowers are coming out!
Your mimosa tree is so lovely!
You certainly have a lot to do!
I have daffodils at the bottom of my back garden, and there are lots of flowers in bloom in gardens and parks everywhere.
I'm glad I have somebody who comes to do my garden,otherwise I'm afraid it wouldn't look as nice as it does!

Elisabeth sa...

Å du og du for noen deilige bilder, Helen.
Tok meg et sveip i Miacasa-hagen etter jobb. Vassa i snø og ingen tegn til løkblomstring ennå her :(
Men det kommer…

Mimosablomstring og -duft er bare fantastisk. Har opplevd det - en gang.
Og du, bare si fra hvis gartneren backer ut, og du trenger en vikar! I´m all in!!!

Elisabethklem

Thing sa...

Så herlig så herlig Helen! =)

Gleder meg noe voldsomt til det begynner å spire og gro i hagen her...
For jeg har ingen anelse hva de tidligere eierne her har plantet.. hehe...

(og jeg gleder meg enda mer til blomstershopping)

Hobbybruket sa...

Aååå....det så veldig deilig ut med en smak av sommer. Kjenner jeg lengter etter litt sol, det har vært mye regn og gråvær i det siste. Ha en riktig fin uke. :)

Maliva`s verden sa...

Bonsoir! Nå har jeg endelig hatt litt tid og kost meg her inne hos deg. Du er bare så heldig som har så vakker eiendom å stelle...selvom det sikkert krever mye jobb og vedlikehold også. Deilig å se at våren har ankommet selvom det er ustabilt enn så lenge. Her er jeg reiseklar kan du tro....bare et par dager til så er jeg også tilbake til mitt andre hjemland. Nyt våren! Klem fra meg

Jorunns hobbyblogg sa...

Lykke med nydelige vårblomster.... Lengter..... Håper det blir tidlig vår her i år, ser lovende ut

Jorunn