2. februar 2014

Du vet du er i....

.... Norge !

Når du blir forbipassert av en skigåer, på veien ! Her er det egentlig asfalt, men nå hardpakket snø.


Mine ski ble gitt bort til loppemarked, ca 20 år siden. Med andre ord, jeg er ut på en liten tur på beina, mens min kjære pleier en begynnende sår hals, og sjekker alle sine mailer. Det er koselig å gå tur her.

Passerer sauene, som har maten sin inni den hvite "høyballen" pakket inn i hvit plast, men de vet at inni der er maten:


Elsker dette lille, hvite, gamle trehuset, med sin tilhørende store røde låve. Jeg passerer det på vei mot Moutmarka:


Men, her var det ikke lenger måkt ! Ikke mulig å komme seg ned til havet, hvis ikke jeg ville vasse i snø til knærne ? Nei, det ville jeg ikke:


Snudde, og gikk hjem igjen til lille grenda hvor vi bor:


Skrivende stund har været snudd, det drypper bittelittegranne regn fra himmelen, og snøen begynner å falle av hustaket. Temperaturen ute er 0 grader !

Første søndagen i februar har det også blitt, og vi er heldige som er bedt bort til middag, til stedatten  min, og de er såååå flinke til å lage mat, ååhhh jeg gleder meg :)

8 kommentarer:

Olavs Blogg sa...

Oj, så mye snø dere har da! Her er det snøfritt som du så av bildene mine. Og i dag var det hele 6gr pluss. En merkelig og uvant vinter vi har her.
Et sånt gammelt hvitt trehus med rød låve har vi her også. Det er nylig påkostet og opp-pusset så det er kjempefint. Får vel legge ut et bilde.
Ha en riktig god søndag.

Sylvia sa...

Jeg er som deg, går heller tur på beina, enn å gå på ski.
Jeg aner ikke hvor mine ski er heller......
Her har det forsvunnet masse snø i dag, siden dt regner ute. Greit med litt snø, men ikke så mye som det kom nå. Greit at mye forsvinner.
Nå får vi bare vente på solstrålene.....
Vi var bedt til middag i går kveld. Vi koste oss masse, og det ble kanskje litt for mye god ( italiensk) vin, kremt. Så i dag er det deilig å sløve litt i sofaen. Håper dere nyter maten hos Terjes datter. Alltid hyggelig å bli bedt til middag. Klem

Bente sa...

Jeg kunne nok tenke meg en skitur, men er redd for å falle. Bruddet sitter i ennå. Og fra i går kveld har det blåst og regnet. Nå ønsker jeg snøen vekk for jeg ønsker ikke at det skal bli glatt. F reiser til Skotland mandag kveld og jeg må klare den bratte bakken min alene.
Kos deg hos familien.

Anette Willemine sa...

Ja, dette var stor forskjell fra Italia og her. Du verden, så mye sne dere har i Tønsberg. Varmekabler i innkjørselen høres deilig ut. Skulle gjerne hatt det, men 300 kvm med oppkjørsel er vel mye... Mr. Sunhome kjører freseren.

Ha en fin start på en ny uke, Helen!

Elisabeth sa...

Ja, uten ski på beina har det ikke vært lett å gå tur i løpet av de siste ukene.
Men du verden så mye snø som har smeltet bare i løpet av mildværsdagene i helgen! Men de lover mer snø, så…
Ennå ikke hatt skia på beina jeg. Men neste helg skal vi avgårde til fjells på hyttehelg hos venner. Gleder meg.

Kjersti sa...

Det må ha vært en enorm overgang for deg å komme hjem til all snøen, ja! Pent er det i hvert fall når alt er dekket av hvitt.
Jeg har heller ikke vært på ski ennå, men håper å få tatt en tur etter hvert. Derimot blir det mange turer til fots, og jeg trasker i vei innover i skogen med snø langt oppå leggen. Helt greit, for å få gått med Bamse andre steder enn bare gangveier. Han går foran og er bulldoser, tråkker ned en del av snøen og bykser hit og dit. Da blir han litt sliten også, og koser seg i hundegården etterpå mens jeg spiser litt og drikker te - kanskje med en liten søt kakebit til ( for vi har fortsatt igjen fra jul... Minn meg på at vi ikke trenger å bake så mye neste jul).
Ha en fin februardag! :)

fruentimmeret sa...

Nå kommer du sikkert fram til Verdens ende ;.)

Toddeli-du ......

Anonym sa...

All I can say is: Rather you than me!
Sorry, but I hate snow!!!