23. januar 2014

"Selfie"..

... nok ett engelsk ord, som sniker seg inn i det norske språket.

Og er det som går omkring nå for tiden...har jeg skjønt. Dvs ta bildet av deg selv, og legg ut på et eller annet forum !

Her er mitt bidrag idag, og egentlig er det for å vise dere min nye poncho, som etter mange, mange uker, som ble til 2,5 måneder - ble den til slutt ferdig. Hurra !!

Overskyet her idag, men hvis du ser godt etter, så har altså "blue is my new black" !

Har alltid likt, og brukt mye sort og da særlig vinterstid. Men, denne vinteren går det svært lite i sort, og desto mer i blåfarger !

Her i mørkeblå jeans, blå topp, blå og grå ull blazer/jakke, blå Max Mara veske, blått skjerf, og min ny blågrå poncho, tror virkelig den kommer til å bli en favoritt.

Hvilke farger bruker du vinterstid?

Ponchoen brukes allerede inne også, og kan brukes flere veier...men, det hadde jeg ikke tid til å vise dere idag, kanskje en annen dag?

Og jeg skal innom garndamen min på Tjøme, når jeg kommer hjem, for hun ville gjerne se den ferdig i denne fargen. Skal også fortelle, at jeg brukte ikke så kort tid som henne !

Garn: Sandnes Alpakka
Pinne: 3,5

Skulle det være interesse, legger jeg gjerne ut oppskriften.... :)

14 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Wow....nå var du lekker, og ikke minst kan du være stolt av ditt ferdige resultat. Og en siste kommentar, for et vakkert hår du har. Nærmer du deg snart 40 år sa du? Hihi...velkommen hjem til Norge snart, jeg ser frem til å reise sydover neste måned. Klem fra meg

Elisabeth sa...

Superlekker ble den, Helen. Den blir nok din nye favoritt mot våren. Klart den tok tid med det tynne garnet og alle disse fletteradene.

Er i gang med en jeansblå poncho-sak selv. I børstet alpakka. Men Ingeborgjakka tar mest oppmerksomhet, så ponchoen går tregt.

Akkurat vært i svømmehallen. Lenge siden. Trøtt nå. Zzov godt!

God helg - straks ;)

Elisabeth sa...

Apropos farger - bruker mye mørke farger vinterstid jeg. Blått, sort og grønt.
Superfornøyd med den sorte kashmirkåpa jeg kjøpte i Kina. Varm, og god fasong.

Fru Tunheim sa...

Åååå....den blei så fin og jeg takker gjerne for oppskriften.

Bente sa...

Denne ble helt utrolig flott. Og som den fargen kler deg Helen. Frister å strikke, men kjanskje for stort prosjekt for meg. Ihvertfall helt lekker. Gleder med til å se den brukt på andre måten.

Sylvia sa...

Du er såååå fin i den nye hjemmestrikka ponsjoen din. Og du kler blått så godt også.
Jeg går mye i sort på vinteren, jeg også, og selvfølgelig sammen med rødt og orange.

Litt trøtt nå, så jeg tror det blir senga på meg nå. Nattinatt.

Fru Tunheim sa...

Hei Helen

Etter å ha sett nøyere på ponchoen din så ser det ut til at du har strikket den frem og tilbake og det kan ikke jeg. Søren óg! Jeg strikker ujevnt fra før og når jeg strikker vrangt blir det enda verre. Den var bare så utrolig fin, ponchoen din.

Anonym sa...

Den poncoen var veldig fin, håper du vil legge ut oppskrift på den, til oss blogglesere som liker å strikke.

Anonym sa...

Love the poncho, and the colour is fantastic...blue is my favourite colour and always has been!!!

Mette sa...

Ah! Der var oppskriften! Takk for den. Mulig det blir et nytt prosjekt :-)

Thing sa...

Nydelig poncho til ei nydelig dame!
Du er kjempe fin i blått!!
Jeg er veldig glad i blåfarger selv =)

fruentimmeret sa...

Kjempefin er du, Helen!

Fortsett med selfie du :-)

Ønsker deg en nydelig helg!

vimza sa...

ååå den var bra fin Helen:)
men enda vakrere på en så skjønn modell:)
Den som kunne ha et så skjønt hår da...

Ønsker deg en nydelig lørdagskveld:)
klem :)

Kjersti sa...

Ponchoen er nydelig, og det er jammen du også, Helen! Fint å se at du stråler sånn :)

Jammen godt spørsmål hvilke farger jeg bruker om vinteren. Generelt bruker jeg nok mørkere farger nå enn på sommeren og det går vel som regel i varianter av blått, grønt og rødtoner ( har tenkt hardt nå, altså...) Akkurat nå sitter jeg og drikker morgenkaffe i en behagelig brun kosedress, med fyr i ovnen og en svær pelsdott som ligger på gulvet og sover. Ute laver snøen ned, og jeg håper det skal gi seg litt til jeg skal ut og kjøre om et par timer. Men uansett må jeg bare ta det som det kommer.
God mandag!