14. januar 2014

Min utsikt idag....

...så slik ut ! Ja, det regner i lille Bolsena by idag, og vi hadde +9 grader:

Men, jeg må ut en tur, noen små ærend må gjøres, og mannen er på jobbreise en ukes tid med 16 flighter (nei, han er ikke pilot, kun passasjer) ! Glad det ikke er meg, som ennå har tette bihuler.

Gaten jeg kommer ut til, etter å ha gått ut vår lille passasje.

Dette kaller jeg toppen av optimisme, henge vasken til tørk i regnvær?


Jeg måtte innom Massimo, min lokale baker, og alltid like hyggelig å bli møtt med: Buongiorno Ellen !

Ja, H'en i det italienske språket er stum, men hva spiller det for rolle? Jeg blir like glad hver gang, når jeg blir titulert med navnet mitt her i Bolsena, at de husker det !? Tenk bare på hvor mange faste kunder han har innom hver dag.

Etterpå skulle jeg innom her:



Italias svar på Narvesen, men her selges kun ukeblader og aviser, ikke noe drikke, snop, sjokolade eller tyggis.

Utrolig at de kan leve på bare det tenker jeg. Men, den har nå vært her siden jeg kom ned hit i 2005. Med andre ord, italienere må kjøpe mange ukeblader og aviser.

Mitt valg idag, motebladene Grazie til 1 euro og Vogue til 5 euro (italienske). Til info er 1 euro ca 8 kr.


Inn ett smug og ut ett annet, bringer meg hit - skal gå nesten til enden av gaten her....


 ..... til grønnsakshandleren på høyre side her, idag er det meste dekket til pga regnet:


Jepp, da er jeg ferdig, gjennom en ny portal og ser på skiltet, som viser vei opp til "quartiere mediovale" Castello, hvor vårt lille townhouse ligger:


Nå skal jeg lage meg en kopp te, lese litt om vårens moter, før jeg skal begynne med å svare på utleie-henvendelser på Villa'n, de kommer gjerne når snøen kommer til Norge.

Annonsen jeg har ute, kan du se her !
Tips gjerne om annonsen min, hvis du vet om noen som vil leie en Villa med basseng, i Italia :)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hope you enjoy your magazines with a BIG cup of tea!!!

Tovepia sa...

Såå koselige omgivelser der du vandrer..og ikke mange minusgradene heller:))
Nyt januardagene videre..jeg går mot vår:))

Eva Helen sa...

Jeg liker veldig godt dine foto-turer, av hvor du går. Det er alltid en glede å lese innleggene dine :).
Håper bihulene snart blir helt bra, og jeg håper du fikk kost deg med bladene!
Fortsatt god uke :).

Sylvia sa...

Hallo kjære Helen
Tenk at du også har vært syk, samtidig med meg. Unnskyld at jeg ikke har vært innom deg å sendt god bedring og trøstende ord, men jeg har omtrent ikke vært på nett. Og har altså ikke fått fulgt helt med.
Men jeg håper du er på bedringens vei, slik som meg. Jeg er omtrent helt frisk. Jo, jeg er det, for jeg vil spise på noe hele tiden ;)
Da jeg var lita og vi var mye i Spania og Frankrike! for å besøke familien! sa alle Silvia til meg. Du vet, de har jo ikke Y i sitt alfabet. Av mine Spanske besteforeldre fikk jeg et gullarmbånd der det stod Silvia på, og jeg måtte jo bruke det. Neste gang hadde de laget et til, med Y. Ikke verst!
Ang. te, så er også Earl Grey min favoritt. Særlig Russisk Earl Grey! for den inneholder mye Bergamot olje. Jeg elsker duften og smaken, mmmmm...
Også hadde din mann vært supersnill å kjøpe BROWNIES til deg, heldiggrisen. Han var vel glad for å slippe å være kokk og innkjøpsminister. Stakkar.
God bedring, og klem.

Anette Willemine sa...

Hyggelig med en liten sving ut for å kjøpe seg noe å hygge seg med inne i et slikt vær. Byen deres er vakker selv i regnvær. :)

Svarte deg på bloggen mim ang bokhyller, men tar det med her i tilfelle du ikke er innom og ser svaret:

Med din gode smak er jeg sikker på at du får satt en kvinnelig touch på kontoret, Helen! :)
Jeg løste situasjonen med permer ved å plassere lave bokhyller (ca 1.5 m høyde) i en soveromsgang. Slike ganger kan være en fin måte å utnytte plass i et hjem. Over hyllene har jeg hengt familiebilder, og på toppen av hyllene står pene gjenstander. Vips fikk jeg frigjort verdifull plass på mitt hjemmekontor til farveprøver, stoffprøver, magasiner og arbeidsbøker etc. Veldig fornøyd. :)

Ha en fin dag og god bedring! Håper regnet tar et opphold i Italia. Her er det meldt noen cm med lett snefall.

Bente sa...

Det regner hos deg slik det snør her. Jeg liker jo snøen og synes det endelig er på tide den kom. Det er jo vinter i Norge. Det bar vel regnet og vinden og det mørke været jeg var mest lei. Smugene hos deg er like fine i regn og må si jeg lengter veldig tilbake.
Kos deg med magasiner, te og forhåpentligvis masse utleie for sommeren.

Anne sa...

Nydelig vakkert og fylt av sjarme selv om det er vått!!! Bare digga bybildene du har tatt her Helen.

Åsså stakkar deg da som har vært slått ut av sykdom!! ,men heldig en er den som er syk som går over sier nå jeg som jobber på sjukehus :-) Tid for det her å for vi har hatt så kalde dager nå at det nesten ikke har vært til å holde ut. Fototurer har det derfor blitt fint lite av, men håper gnisten snart kommer tilbake.

Gode ønsker for deg i året som kommer Helen, har jo ikke fått sagt det før nå heller jeg nå :-)

Thing sa...

Åh, så herlig Helen!
Vakkert vakkert også i regnet!
Jeg syns det er litt romantisk med regn i slike omgivelser!

Det er nesten så en kan høre de lettene
skrittene dine bortover brosteinene der, og regnet som treffer paraplyen din...
For ikke å snakke om luktene!!

Takk for at vi får bli med deg ut på tur! ♥

spesiellinor sa...

Åå.. Italia er så fint! Selv i regnvær :)
Her er det snø i 5 minus :/

Ønsker deg en riktig god helg!

Elisabeth sa...

Vått og grått. Men likevel full av sjarm, ditt Italia. Og jeg vet når sola titter fram, så nyter du solstrålene med den vakre utsikten på Las verandas ;)

Her i Miacasa er snømåking, vedfyring, brødbakst og strikking helgens sysler. Samt feiring av minstemann. Kommet 1/2 m snø på to døgn. Og mer er meldt via YR.

Håper du er frisk og pigg igjen, vennen. God helg!